کد خبر : 1947351 | 08 تیر 1402 ساعت 13:53 | 50.8K بازدید | 58 دیدگاه

آلبی سلسته همچنان رتبه نخست رنکینگ فیفا

صدرنشینی مسی و قهرمانان جهان به مویی بند است!

جدیدترین رنکینگ جهانی پس از پایان فیفا دی اخیر اعلام شد که نکته جالب، نحوه حفظ رتبه نخست توسط آرژانتین است.

صدرنشینی مسی و قهرمانان جهان به مویی بند است!

به گزارش "ورزش سه"، با پایان فیفا دی اخیر و به رسم همیشگی فدراسیون جهانی فوتبال، رنکینگ بهترین تیم های ملی جهان تا پایان ماه ژوئن اعلام شد که طی آن، آرژانتین موفق شد همچنان رتبه نخست جهان را حفظ کند، هر چند که فاصله امتیازی آنها با فرانسه در نوع خود جالب توجه است.

قهرمان آخرین دوره جام جهانی در فیفا دی اخیر، یک تور شرق آسیا برگزار کرد و به مصاف تیم های ملی استرالیا و اندونزی رفت و همانطور که پیش بینی می شد، آلبی سلسته کار سختی برای پیروزی در این بازی ها نداشت. شاگردان لیونل اسکالونی توانستند در نهایت 2.8 امتیاز مثبت را از این فیفا دی به دست بیاورند.

در سمت مقابل، تیم ملی فرانسه نیز در رقابت های انتخابی یورو، با برتری برابر جبل الطارق و یونان، 5.09 امتیاز مثبت دشت کرد و باعث شد تا اتفاق جالبی در رنکینگ فیفا رخ دهد، جایی که آنها و آرژانتین کاملا هم امتیاز هستند اما صدم های به دست آمده در نحوه امتیازدهی، سبب تعیین رتبه دو تیم شده است.

1892376
فاصله میان آرژانتین و فرانسه فقط 0.19 امتیاز است. یعنی کمتر از یک امتیاز. جایگاه متزلزلی که ممکن است در فیفا دی بعدی از دست برود.

با احتساب ریز امتیازات، آرژانتین در حال حاضر 1843.73 امتیاز را به خود اختصاص داده در حالیکه شمارش امتیازات برای فرانسوی ها، عدد 1843.54 را نشان می دهد تا همین فاصله 0.19 امتیازی سبب شود آلبی سلسته همچنان رتبه نخست جهان را حفظ کند.

در رده های بعدی رنکینگ فیفا، برزیل به دلیل شکست غیرمنتظره مقابل سنگال، با امتیاز منفی روبرو شد ولی توانست رتبه سوم را حفظ کند. توقف بلژیک برابر اتریش، امتیاز منفی زیادی را برای شیاطین سرخ در پی داشت و 2 پیروزی انگلیس برابر مالت و مقدونیه شمالی نیز سبب شد تا سه شیرها رتبه چهارم را از شاگردان دومنیکو تدسکو بگیرند.

تماشاگر بودن هلند در این فیفا دی و عدم برگزاری هیچ مسابقه ای سبب شد تا کرواسی از این فرصت نهایت بهره را برده و به پاس نائب قهرمانی در مسابقات لیگ ملت ها، این تیم به رده ششم صعود کرده و جای لاله های نارنجی را بگیرد. رتبه های هشتم تا دهم نیز دست نخورده باقی ماند و تیم های ایتالیا، پرتغال و اسپانیا در این رده ها قرار دارند.

دیدگاه‌ها