کد خبر : 1947913 | 11 تیر 1402 ساعت 12:18 | 1.3K بازدید | 0 دیدگاه

داوری: مهندسی انتخابات فکری پوچ است

خوشامدگویی فدراسیون به قهرمانان دوومیدانی

سرپرست فدراسیون دوومیدانی انتصاب در کمیته‌های فدراسیون را تلاش در راستای تخصصی شدن تصمیمات در این رشته و بهبود شرایط می‌داند.

خوشامدگویی فدراسیون به قهرمانان دوومیدانی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، ۱۷ اردیبهشت ماه بود که هاشم صیامی رئیس وقت فدراسیون دوومیدانی پس از حواشی ماراتن شیراز از سمت خود استعفا داد و وزارت ورزش و جوانان هم افشین داوری را به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب کرد تا روند کارها در فاصله چند ماه مانده تا قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی دنبال شود.

داوری پس از گذشت حدود دو ماه از سرپرستی خود دست به انتصاب‌هایی در کمیته‌های فدراسیون زده است و قهرمانان سابق این رشته را که مدت‌ها از فدراسیون دور بودند، به کمیته‌ها وارد کرده تا از تجربه آن‌ها استفاده کند. هرچند انتصاب‌های داوری در هیات استان‌ها به اعتقاد برخی شائبه‌برانگیز است و انتقاداتی را به سرپرست فدراسیون وارد کرده اما به کارگیری قهرمانان سابق این رشته را می‌توان اقدامی مثبت در راستای بهبود شرایط دوومیدانی دانست.

افشین داوری، سرپرست فدراسیون در مورد این انتصاب‌ها گفت: در گذشته هم تمام کمیته‌ها را فعال کرده بودیم تا از تمامی تخصص‌ها و تجارب حاضر در دوومیدانی بهره ببریم. به دنبال آن هم اتفاقات خوبی افتاد، انتخاب نیروهایمان برای اعزام به مسابقات با خطای کمتری بود و ورزشکاران هم عملکرد بهتری ارائه دادند. اکنون هم افرادی وارد کمیته‌ها شده‌اند که کاملا به روز هستند. در واقع همان ورزشکارانی هستند که ۱۰ سال گذشته حمایتشان کردیم و اکنون مربیگری می‌کنند.

او در ادامه افزود: در کمیته‌ها افراد داوطلبی حضور دارند که ما را همراهی می‌کنند تا خطاهای موجود در فدراسیون را کمتر کنیم. خوشبختانه همه هم از قهرمانان هستند. اعضا کمیته‌ها با توجه به موجودی آسیا و جهان رنکینگ‌هایی در نظر می‌گیرند تا انتخاب افراد تخصصی‌تر شود و بعد هم کمیته فنی رای نهایی را بدهد. فکر می‌کنم اتفاق قابل قبول و خوبی در پیش است.

داوری در واکنش به شائبه‌هایی که برخی معتقدند انتصاب‌ها در هیات استان‌ها و فدراسیون در راستای مهندسی انتخابات است، بیان کرد: نظر منتقدان قابل احترام است. برخی می‌گفتند چرا کمیته‌ها را فعال می‌کنید که خیلی عجیب است. این کمیته‌ها چه نقشی در انتخابات دارند؟ مطابق با اسناسنامه افراد خاصی در انتخابات رای می‌دهند.

او در پاسخ به اینکه هیات‌ها در انتخابات حق رای دارند و تاکنون چند سرپرست هیات منصوب شده است، گفت: دوستان متاسفانه همه چیز را از دید خود نگاه می‌کنند. من در مجمع انتخاب شوم یا نه باید افرادی را به دوومیدانی وارد کنیم که سطح این رشته را ارتقاء بدهند. ۱۰ سال قبل که در فدراسیون بودم ۱۰ ورودی المپیک، یک مدال المپیک، مدال بازی‌های آسیایی، ۶ مدال جوانان داشتیم و چند دختر بسیار مستعد از مدارس شناخته شدند که هنوز هم فعال هستند. الان یکی از این موارد را به من بگویید. هر کسی که آمده صرفا بخاطر تخصصش بوده است.

داوری در ادامه افزود: پیشرفت دوومیدانی برایم مهم است چون واقعا وضعیت خوبی نداریم. از روزی که آمده‌ام ورزشکاران را از آن اردو با وضعیت نداری خارج کرده‌ام و اکنون در هتل اقامت دارند. مکمل، لباس و کفش‌هایشان را فدراسیون تهیه می‌کند و یک کلینیک فیزیوتراپی، ماساژ و روانشناسی در محل اردو دایر کرده‌ایم تا استفاده کنند. پس فکر ما نشدن و نداریم نیست بلکه می‌خواهیم اتفاقی را رقم بزنیم که برخلاف تصور متخصصان در بازی‌های آسیایی عملکرد مطلوبی را ارائه بدهیم. باید این منتقدان نصحیت شوند که به ما بپیوندند و افکار پوچ را کنار بگذارند.

‌انتصاب‌هایی که  با روی کار آمدن داوری در فدراسیون دوومیدانی (منهای هیات‌های استانی) انجام شده، به شرح زیر است:

هادی سپهرزاد، مدیر تیم‌های ملی

مجید فروتن‌نیا، رئیس کمیته دوهای مانع

الهام کاکلی، عضو کمیته دوهای سرعت

علی ثمری، دبیر کمیته پرتاب‌ها

مهدی جلودارزاده، رئیس کمیته دوهای استقامت و نیمه استقامت

ایمان روغنی،‌ دبیر کمیته دوهای سرعت

سپیده توکلی، دبیر کمیته مواد ترکیبی

محمدمحسن ربانی، رئیس کمیته مسابقات

مسعود، رئیس کمیته دوی صحرانوردی

مریم رستمی، رئیس مدارس دوومیدانی

کاوه موسوی، رئیس کمیته پرتاب‌ها

جواد خسروشیری، رئیس کمیته پیاده‌روی

فریدون یلقی، رئیس کمیته دوهای سرعت

داریوش صمیمی، رئیس کمیته استعدادیابی

رضا امین‌زاده، رئیس کمیته آموزش

مصطفی زرین‌افضل، رئیس کمیته ماراتن

اورنگ مستقیم، رئیس کمیته امور استان‌ها

اعضای کمیته فنی

هاشم خزایی (دبیر فدراسیون)، پریسا بهزادی (نایب رئیس زنان فدراسیون)، هادی سپهرزاد (مدیر تیم‌های ملی)، عبدالصادق گرگانی، جواد صغادی، محمد مشهدی یاری، تحمد یزدانیان و لیلا ابراهیمی

اعضای کمیته پرش‌ها

علی‌اصغر نصیری (مسئول کمیته)، امیرعلی سعادتمند (دبیر کمیته)، ‌ زهرا نبی‌زاده و محمدارزنده

دیدگاه‌ها