کد خبر : 1948067 | 12 تیر 1402 ساعت 07:30 | 29K بازدید | 1 دیدگاه

کمیته انضباطی به دنبال درآمدزایی است

نامجو مطلق: شاهد بداخلاقی نوین هستیم

پیشکسوت استقلال درگیری در تمرین این تیم را با عنوان “بداخلاقی نوین” توصیف می‌کند.

نامجو مطلق: شاهد بداخلاقی نوین هستیم

به گزارش “ورزش سه”، درگیری در اولین تمرین استقلال با انتقادات زیادی همراه شده و اکنون مجید نامجو مطلق نیز به این موضوع در گفتگویی که با روزنامه ایران داشته اینچنین واکنش نشان داده است: اتفاقاتی که در تمرین استقلال رخ داد، بسیار عجیب بود. اینکه یک فرد و نوچه‌هایش بیایند و به بهانه انتقاد، هوادار را کتک بزنند و بروند، اتفاق بسیار عجیبی است. این موضوع یکی از بداخلاقی‌های نوین در فوتبال ایران محسوب می‌شود که پیش از این شاهد این دست اتفاقات نبودیم.

او صحبت‌هایش را این گونه ادامه می‌دهد: زمین فوتبال مکان مقدسی است و نباید اتفاقات اینچنینی در زمین فوتبال بیفتد، آن هم در کمپی که به نام ناصر حجازی، اسطوره خوش اخلاق باشگاه استقلال نام‌گذاری شده است. در واقع هیچ فردی از این دست اتفاقات را در زمین فوتبال نمی‌پسندد اما جالب اینجاست که حتی یک نفر از مسئولان باشگاه هم مسئولیت این بداخلاقی‌ها را برعهده نگرفت. این حاشیه‌ها باعث آزردگی هواداران فوتبال و همچنین پیشکسوتان باشگاه شده است. ذات ورزش چیز دیگری است و با توجه به حرفه‌ای شدن فوتبال، همه افراد پایبند به اصولی هستند اما در فوتبال ما تنها مبلغ قراردادها حرفه‌ای شده است و به مسائل اخلاقی هیچ اهمیتی داده نمی‌شود.

نامجو مطلق در بخش بعدی انتقاداتش گفت: در باشگاه‌های ما هیچ کار فرهنگی صورت نگرفته و اکنون هم نمی‌گیرد، این در حالی است که در ابتدای نام باشگاه‌های فوتبال ایران فرهنگی آمده است. در طول این سال‌ها چه کار فرهنگی توسط باشگاه‌ها صورت گرفته است؟ هر روز شاهد اتفاقات عجیب در فوتبال ایران هستیم. مدیران ما تنها به خاطر حفظ جایگاه خود همه کار می‌کنند. در سال‌های اخیر شاهد مدیران زیادی در استقلال بودیم که هر کدام به شکلی تیم را به حاشیه بردند. فوتبال در کشور ما به صحنه جنگ و درگیری عده‌ای تبدیل شده است که هیچ نام و نشانی ندارند و تنها می‌خواهند از طریق فوتبال مشهور شوند و به پول برسند.

1892712

نامجو مطلق در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون شاهد چنین اتفاقاتی بودید، گفت: چنین اتفاقاتی به هیچ وجه رخ نداده و همه ارکان تیم شامل هوادار، لیدر، مدیریت، بازیکن و... با همدیگر دوست بودند. در آن زمان حتی لیدرهای تیم هم محبوبیت زیادی در بین هواداران داشتند که البته این موضوع در حال حاضر وجود ندارد و می‌بینیم که در تمرین یا زمان برگزاری مسابقات لیدرها به جان همدیگر می‌افتند و کتک‌کاری می‌کنند. امیدوارم این بداخلاقی در فوتبال ما مُد نشود. جو بدی در فوتبال ما حاکم شده است.

مربی سابق استقلال با اشاره به این موضوع که حکم‌های کمیته اخلاق جنبه درآمدزایی دارد نه برخورد با متخلفان گفت: این کمیته در کشور ما بیشتر جرایم مالی در نظر می‌گیرد که این جرایم مالی توسط افراد متخلف پرداخت می‌شود اما اصل موضوع هیچ تغییری نمی‌کند و بداخلاقی‌ها ادامه خواهد داشت. حکم‌های کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال باید باعث محرومیت‌های سنگین شود و این کمیته باید برای همه ارکان باشگاه جرایم در نظر بگیرد و مثلاً در همین حادثه اخیر ورود کند و جرایمی برای متخلفان این اتفاق در نظر بگیرد.

دیدگاه‌ها