کد خبر : 1948077 | 12 تیر 1402 ساعت 09:30 | 25.5K بازدید | 7 دیدگاه

پیشواز قهرمانی اصلی با لمس قهرمانی نوجوانان

تهدید ۲۳ کشور آسیایی به روش سامورایی!

پیروزی سه گله مقابل استرالیا، ایران و کره‌جنوبی، پیام روشن ژاپن برای نسل بعدی فوتبال آسیا بود.

تهدید ۲۳ کشور آسیایی به روش سامورایی!

به گزارش “ورزش سه”،  ژاپن همچنان پرافتخارترین تیم آسیا در رده نوجوانان است، مشابه دستاوردی که سامورایی آبی در رده بزرگسالان جام ملت‌های آسیا دارد. آنها ۴ بار در هر دو رده قهرمان شدند و حالا به نظر می‌رسد مدعی اول قهرمانی در جام پیش رو هم باشند.

تیم نوجوانان ژاپن روز گذشته در حالی موفق شد قهرمان جام آسیا شود که آن‌ها در فینال مقتدرانه ۳-۰ توانستند کره جنوبی را شکست دهند.

این نتیجه کپی از بردی بود که ژاپن در نیمه نهایی برابر ایران به دست آورد و چه کنایه‌امیز که استرالیا هم سه گل از این تیم خورد و حذف شد.

1893642

ژاپن در حالی از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد که نسل ۲۰۱۸ این تیم حالا خود را آماده حضور در مسابقات مقدماتی المپیک ۲۰۲۴ می‌کند و احتمالا این ماموریت برای المپیک ۲۰۲۸ برعهده شاگردان یوشیرو موریاما خواهد بود که روز گذشته قهرمان رده نوجوانان شدند.

ژاپن بعد از موفقیت ویژه در جام جهانی ۲۰۲۲ با حذف آلمان و شکست اسپانیا، حالا در تدارک قهرمانی جام ملتهای آسیا در رده بزرگسالان است. این نتایج برابر بزرگان آسیا با تیم نوجوانان کاملا گواه این است که نه تنها در نسل کنونی بلکه در تیم‌های نسل بعدی نیز سامورایی آبی احتمالا قدرت بلا عزل فوتبال آسیا خواهد بود.

دیدگاه‌ها