کد خبر : 1948150 | 12 تیر 1402 ساعت 12:54 | 1.3K بازدید | 0 دیدگاه

گنج خانلو در رقابت‌های دوچرخه سواری قهرمانی جهان

طلسم حضور دوچرخه سواران ایران در مسابقات قهرمانی جهان شکسته شد تا دوچرخه سواری کشورمان پس از ۹ سال یک نماینده در مسابقات قهرمانی جهان و آن هم در رشته پیست داشته باشد.

گنج خانلو در رقابت‌های دوچرخه سواری قهرمانی جهان

به گزارش"ورزش سه" و به نقل از مهر، مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی پیست جهان در سال ۲۰۲۳ یک ماه دیگر در گلاسکو اسکاتلند برگزار می‌شود و ایران پس از سال‌ها دعوت نامه‌ای را برای حضور در این رویداد دریافت کرده است.

پیش از این در سال ۲۰۱۶ محمد گنج خانلو رکابزن کشورمان در بخش رده سنی زیر ۲۳ سال در مسابقات قهرمانی جهان استقامت جاده در قطر شرکت کرده بود و در جایگاه بیست و سوم ایستاد. اما این برای نخستین بار و پس از سال‌ها دوری از میادین بین المللی و جهانی پیست است که ایران می‌تواند نماینده‌ای در سطح جهانی داشته باشد.

رسول اسدی رئیس فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان با تایید این خبر به خبرنگار مهر گفت: دعوت نامه حضور یک دوچرخه سوار را در مسابقات قهرمانی جهان پیست دریافت کرده‌ایم. با توجه به شرایط رکابزنان و وضعیت آن‌ها و کسب مدال طلای آقای گنج خانلو در مسابقات قهرمانی آسیا تصمیم کمیته فنی فدراسیون بر این شده تا وی نماینده ایران در این بخش باشد.

وی افزود: این سهمیه جهانی در رشته اومنیوم می‌باشد و رکابزن ایران هم در این ماده در مسابقات قهرمانی جهان شرکت خواهد کرد.

1888624

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان خاطرنشان کرد: قرار است در کنار این رویداد مجمع فدراسیون جهانی دوچرخه سواری هم برگزار شود که نماینده ایران به همراه چند عضو دیگر از آسیا در این بخش هم حاضر خواهند بود.

وی ادامه داد: درخواست صدور ویزا ارسال شده و امیدواریم زودتر ویزای گنج خانلو را برای حضور وی در مسابقات قهرمانی جهان بدست بیاوریم. اگر این اتفاق بیافتد و ما نماینده در مسابقات جهانی پیست داشته باشیم اتفاقات خوبی برای دوچرخه سواری ایران رخ می‌دهد. به واسطه حضور یک نماینده کشورمان در مسابقات جهانی امتیازات ورزشکاران در مسابقات قهرمانی کشور داخلی هم دو برابر حساب می‌شود و این مسئله برای کسب سهمیه المپیک هم موثر خواهد بود.

دیدگاه‌ها