کد خبر : 1948280 | 13 تیر 1402 ساعت 04:05 | 61.8K بازدید | 3 دیدگاه

درگذشت قهرمان جهان بعد از نبرد با زوال عقل

هورست دیتر هوتگس که با تیم ملی آلمان قهرمان جام جهانی شده بود در سن 80 سالگی به دلیل ابتلا به زوال عقل درگذشت.

درگذشت قهرمان جهان بعد از نبرد با زوال عقل

به گزارش "ورزش سه"، هورست دیتمار هوتگس برای هواداران مونشن گلادباخ و وردربرمن اسطوره‌ای محبوب و برای فوتبال آلمان قهرمانی بود که جام جهانی را بالای سر برده بود. این ستاره سابق فوتبال آلمان بعد از مدتی ابتلا به زوال عقل در سن 80 سالگی از دنیا رفت.

هوتگس 14 سال از دوران فوتبالش را در وردربرمن سپری کرد و با پیراهن این تیم 486 بازی انجام داد. هواداران وردربرمن او را اسطوره باشگاه‌شان می‌دانند. او در سال 1965 با وردر قهرمان بوندس‌لیگا شد و یک سال بعد با پیراهن تیم ملی آلمان غربی به فینال جام جهانی رسید اما در دیدار جنجالی مقابل انگلیس شکست خورد تا دستش از جام طلایی کوتاه بماند.

1894002

اما هشت سال بعد هوتگس بار دیگر با پیراهن آلمانی غربی به فینال جام جهانی رسید و این بار در استادیوم المپیک مونیخ شاهد پیروزی 2-1 تیمش مقابل هلند بود تا این بار به قهرمانی در جام جهانی برسد. هوتگس در بازی فینال روی نیمکت ذخیره‌ها نشسته بود و وارد زمین نشد.

هوتگس روی هم‌رفته 66 بازی ملی برای کشورش انجام داد که 10 بازی از آنها در جام‌های جهانی بود. از جمله لقب‌هایی که هوتگس در آلمان با آنها شناخته می‌شود می‌توان به مرد بزرگ، اسطوره و افسانه وردر یاد کرد.

دیدگاه‌ها