کد خبر : 1948536 | 14 تیر 1402 ساعت 06:30 | 27.7K بازدید | 14 دیدگاه

خریدهای گران‌قیمت و حفظ مهره‌های کلیدی

آرسنال برای جام نگرفتن هیچ توجیهی ندارد!

میکل آرتتا در تابستان ۲۰۲۳ در حال ساختن تیمی است که رؤیای از دست رفته فصل پیش را به واقعیت گره بزند.

آرسنال برای جام نگرفتن هیچ توجیهی ندارد!

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال بدون تردید تیم شگفت انگیز فصل 23-2022 فوتبال انگلیس و حتی اروپا بود. میکل آرتتا تیمش را در سال قبل از آن به رتبه پنجم رسانده بود و هیچکس انتظار نداشت که آنها بتوانند آنچنان پیشرفت کنند که یکی از دو مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر انگلیس باشند.

بعد از یک شروع عالی در فصلی که گذشت، ‌توپچی‌ها خود را به صدر جدول رساندند و در موقعیتی قرار گرفتند که می‌توانستند تاج و تخت قهرمانی را از منچسترسیتی بگیرند، ‌با این حال در حساس‌ترین مقطع فصل کم آوردند و جنگ قهرمانی را به شاگردان پپ گواردیولا باختند.

1894389

بعد از شکست دادن لیدز با نتیجه 4-1 در ورزشگاه امارات، تیم آرتتا با هشت امتیاز اختلاف در صدر جدول لیگ برتر قرار داشت و دست نیافتنی به نظر می‌رسید، ضمن اینکه فوتبال جذابی نیز ارائه می‌کرد. اما بعد از آن سه تساوی متوالی و بعد هم شکست مقابل منچسترسیتی باعث شد رؤیای توپچی‌ها بر باد برود. آنها 248 روز در صدر جدول بودند اما دست‌شان به جام نرسید.

سرمربی اسپانیایی آرسنال بعد از پایان فصل از ناراحتی خود بابت قهرمان نشدن حرف زد اما روی نکات مثبتی که همراه با تیم جوانش به آن دست یافتند نیز تأکید کرد. او درست می‌گوید، آرسنال مسیری طولانی را در زمانی کوتاه پیمود و آینده آنها کاملاً روشن به نظر می‌رسد. اما یک فصل دیگر بدون جام برای هواداران این تیم غیرقابل پذیرش خواهد بود، به‌ویژه با توجه به اینکه باشگاه در فصل نقل و انتقالات هزینه‌های سنگینی را برای جذب بازیکنان جدید انجام داده است.

1894387

سه خرید بزرگ
آرسنال خیلی زود دست به تقویت تیم خود زد و با اضافه کردن کای هاورتز، مهاجم آلمانی، از تیم چلسی کار خود را شروع کرد. چلسی حاضر شد با مبلغ 65 میلیون پوند هاورتز را به رقیب همشهری‌اش بدهد. هرچند که سه سال قبل او را 72 میلیون پوند خریده بودند. با این حال بعید بود تیم دیگری حاضر باشد برای هاورتز چنین مبلغی بپردازد و به همین دلیل مسئولان چلسی از این پیشنهاد استقبال کردند.

هاورتز در فینال لیگ قهرمانان و فینال جام جهانی باشگاه‌ها برای چلسی گل‌های قهرمانی را زد اما هرگز در اندازه‌های یک بازیکن بزرگ برای این تیم ظاهر نشد. او احتمالاً در مثلث خط میانی آرسنال جای گرانیت ژاکا را پر خواهد کرد و حالا دیگر تقریباً قطعی شده که دکلان رایس هم در کنار او در فصل بعد بازی خواهد کرد. وستهم راضی شده با مبلغ 105 میلیون پوند ستاره خود را به آرسنال بدهد، رقمی که رکورد قیمت بازیکنان انگلیسی را خواهد شکست.

خرید یورین تیمبر، مدافع تیم آژاکس با مبلغ 40 میلیون پوند باعث می‌شود مجموع خریدهای آرسنال تا اینجای فصل از 200 میلیون پوند بیشتر شود. هر سه بازیکن می‌توانند نقش مهمی در سیستم سال آینده میکل آرتتا داشته باشند، هرچند که او هنوز در مورد پست بازی تیمبر به تصمیم نهایی نرسیده است. اما اگر هرکدام از آنها نتوانند انتظارات را برآورده کنند، آرتتا با سؤالات و انتقادهای زیادی مواجه خواهد شد.

1894388

بدون بازی در پنجشنبه‌ها
صدرنشینی آرسنال در لیگ برتر به این خاطر حائز اهمیت بیشتری شد که آنها تا اواسط ماه مارس در لیگ اروپا بازی می‌کردند. این یعنی آنها پنجشنبه‌ها به میدان می‌رفتند و فرصت کمتری برای ریکاوری و بازی در لیگ برتر نسبت به رقبای خود داشتند. شاید همین موضوع باعث شد که در هفته‌های پایانی بدن بازیکنان تحلیل برود. اما حالا آنها در لیگ قهرمانان اروپا حضور دارند و دیگر مجبور به بازی در پنجشنبه شب‌ها نیستند، هرچند که رقابت با بهترین‌های اروپا در لیگ قهرمانان فشار مضاعفی را به تیم آرتتا وارد می‌کند.

ماندن مهره‌های کلیدی
آرسنال همه کار کرد تا هسته اصلی قدرت تیم فعلی را حفظ کند. مارتینی، رمزدیل و گابریل قرارداد بلند مدت بستند و ساکا نیز همین کار را با تمدید 4 ساله قرارداد خود انجام داد. سالیبا و اودگارد نیز در آستانه تمدید قرارداد هستند. پایبندی آرسنال به حفظ این بازیکنان به هر قیمتی، زمانی توجیه پذیر است که آنها چند جام را در سال‌های پیش رو به دست بیاورند.

منبع: ایران ورزشی

دیدگاه‌ها