کد خبر : 1948537 | 14 تیر 1402 ساعت 01:49 | 64.3K بازدید | 55 دیدگاه

گزارش: از رئال مادرید تا تراکتور!

حضور بازیکنی با سابقه بازی در یکی از بهترین لیگ‌های دنیا، بدون‌شک اتفاق خوبی برای لیگ برتر ایران است و ترکیب تراکتور را هم جذاب‌تر می‌کند.

گزارش: از رئال مادرید تا تراکتور!

به گزارش ورزش سه، آلوارو خوزه خیمنز گررو؛ این نام تازه‌ترین خرید خارجی فوتبال ایران است؛ ستاره‌ای که در ادامه یک پنجره نقل‌و‌انتقالاتی شگفت‌انگیز برای تراکتور، به این باشگاه ملحق شده و مستقیما به اردوی ترکیه رفته است. پاکو خمز این روزها در چند نوبت تراکتور را با جدیت زیادی تمرین می‌دهد. این وینگر اسپانیایی حالا انتخاب جدید او برای این باشگاه بوده است؛ بازیکنی که هفتمین خرید تراکتور در این پنجره نقل‌و‌انتقالات به شمار می‌رود و به‌نظر می‌رسد جذاب‌ترین خرید این فصل باشگاه نیز لقب بگیرد.

محصول مشترک کوردوبا و رئال
آلوارو خیمنز که در آندلس متولد شده، فقط 8‌سال ‌داشت که در آکادمی باشگاه کوردوبا پذیرفته شد. او 7‌سال در رده‌های سنی پایه این باشگاه بازی کرد و سپس به رئال‌مادرید پیوست تا برای تیم سوم این باشگاه توپ بزند. او چند سال در عضویت رئال بود و برای تیم رئال‌مادرید C  بازی می‌کرد. اواخر سال‌2014  این بازیکن برای اولین‌بار در ترکیب تیم دوم رئال‌مادرید یا همان کاستیا نیز قرار گرفت. او در مجموع 60‌بار برای تیم دوم رئال‌مادرید بازی کرد و 8‌گل هم برای این تیم زد. با این حال، رئال آن روزها در تیم اصلی‌اش وینگرهایی مثل رونالدو و بیل داشت و آلوارو نمی‌توانست به تیم اصلی باشگاه راه پیدا کند. سرانجام سال‌2016 بود که مادریدی‌ها تصمیم گرفتند این بازیکن را به تیم دیگری قرض بدهند. داستان خیمنز و رئال‌مادرید در همان نقطه به پایان رسید.

1894391

شروع عجیب در لالیگا!
آلوارو که یکی از بهترین گلزنان تیم دوم رئال به شمار می‌رفت، به ختافه قرض داده شد. این باشگاه مادریدی او را با قرارداد قرضی یک ساله خرید تا در رقابت صعود به لالیگا شرکت کند. این تیم آن روزها در سطح دوم فوتبال اسپانیا توپ می‌زد. آلوارو آن فصل 2‌گل و 2‌پاس‌گل در کارنامه داشت و موفق شد با ختافه به رقابت‌های لالیگا صعود کند. باشگاه هم بعد از این صعود دلچسب، تصمیم گرفت قرارداد این وینگر را دائمی کند. او در نخستین هفته لالیگا در ترکیب ثابت تیمش روبه‌روی بیلبائو قرار گرفت و با 2‌کارت زرد از زمین مسابقه اخراج شد. در هفته سوم و بازی با لگانس اما این بازیکن نخستین گلش را در لالیگا به ثمر رساند. این تنها گل او در آن فصل از لالیگا بود. یک مصدومیت جدی از ناحیه زانو، اجازه نداد این بازیکن آن فصل درخشش بیشتری داشته باشد.

تجربه‌های قرضی
پس از یک فصل بازی برای ختافه در لالیگا، این بازیکن دوباره به سطح دوم فوتبال اسپانیا برگشت و برای اسپورتینگ خیخون بازی کرد. او 2فصل هم در آلباسته بود و سپس با کادیز دوباره به لالیگا رسید اما 2‌تجربه قرضی دیگر در ایبیزا و لاس‌پالماس داشت و حالا به تراکتور ملحق شده است. نکته مهم در مورد آلوارو این است که او اساسا بازیکن گلزنی به شمار نمی‌رود. خیمنز در بهترین فصل فوتبالی‌اش در آلباسته 4‌گل به ثمر رسانده است. با این حال، او بازیکنی در خدمت تیم است و در کناره‌ها مهره کارآمدی به‌نظر می‌رسد.

1894397

بازیکنی در چند پست
بزرگ‌ترین امتیاز خرید جدید پاکو خمز، توانایی بازی در چند پست است. او بیشتر در پست وینگر راست بازی کرده اما با هر دو پا خوب کار می‌کند و توانایی بازی در سمت چپ خط حمله را هم دارد. آلوارو هافبک راست و حتی هافبک میانی نیز بوده اما به‌نظر می‌رسد تراکتوری‌ها نیز او را به‌عنوان یک وینگر راست جذب خواهند کرد.

آلوارو ستاره می‌شود؟
حضور بازیکنی با سابقه بازی در یکی از بهترین لیگ‌های دنیا، بدون‌شک اتفاق خوبی برای لیگ برتر ایران است و ترکیب تراکتور را هم جذاب‌تر می‌کند. تبریزی‌ها اما امیدوارند این بازیکن در تیم‌شان به سرنوشت رومرو دچار نشود و روزهای خوبی را در این تیم پشت سر بگذارد. او اساسا بازیکن گلزنی نیست اما یک ستاره تکنیکی به‌شمار می‌رود و پاسور خوبی هم به‌حساب می‌آید.

دیدگاه‌ها