کد خبر : 1948697 | 14 تیر 1402 ساعت 16:45 | 81.6K بازدید | 7 دیدگاه

13 بازیکن با هزینه صفر

کلاس درس بارسا: چطور مجانی بازیکن بخرید

بارسلونا در دو سال گذشته 13 بازیکن را بدون صرف یک یورو خریده است و برخی از آنها نیز بسیار درخشان کار کرده‌اند.

کلاس درس بارسا: چطور مجانی بازیکن بخرید

به گزارش "ورزش سه"، وضعیت اقتصادی بارسلونا همچنان برنامه ریزی ورزشی برای تیم اصلی را با مشکل مواجه می‌کند. هیچ قدرت مانوری به خاطر خطر فرپلی مالی وجود ندارد و نمی‌توان نقل و انتقالاتی بزرگ انجام داد. اکنون لالیگا مقررات خود را در این زمینه تغییر داده است و ظرفیت نقل و انتقالات برای باشگاه‌هایی مثل بارسا را تا حدودی منعطف‌تر کرده، اما واقعیت این است که به گفته خود باشگاه، این تغییرات فرقی به حال بارسا نکرده است. به عبارتی آنها همچنان به دنبال گزینه‌هایی با هزینه صفر خواهند بود.

1894642

 در دو سال گذشته، بارسلونا با 13 بازیکن آزاد قرارداد امضا کرده است (از جمله اینیگو مارتینز که امروز انتقالش رسمی شد) و فقط برای انتقال 4 بازیکن به تیم اصلی هزینه پرداخت کرده است. کار انجام شده توسط متئو آلمانی و یوردی کرویف از تیم مدیریت ورزشی بسیار ستودنی است، زیرا یافتن بازیکنانی با هزینه صفر که در تیمی مانند بارسلونا بازی کنند، آسان نیست.

1894480

13 بازیکنی که رایگان آمده‌اند: فرانک کسیه، کریستنسن، گوندوگان، اینیگو مارتینز، بیرین، مارکوس آلونسو، ممفیس دیپای، اریک گارسیا، سرخیو آگوئرو، اوبامیانگ، لوک دی‌یونگ، آداما ترائوره ​​و دنی آلوز. دنی پاره‌خو هم می‌توانست به این جمع اضافه شود اما در نهایت این انتقال محقق نشد.

1788072

در این بین بازیکنانی مانند کریستنسن و کسیه فصل قبل عملکرد قابل قبولی داشتند. اوبامیانگ نیز 6 ماه استثنایی داشت و او فقط به این دلیل جدا شد که بارسا نیاز به پول داشت و یک پیشنهاد عالی از چلسی دریافت کرد. آداما ترائوره ​​یا لوک دی یونگ هم عملکرد بدی نداشتند. از سوی دیگر، گارسیا، آلوز، بیرین و دیپای کمتر از انتظارات کار کردند. آگوئرو نیز به دلیل مشکل قلبی بازنشسته شد.

بارسا تنها برای روبرت لواندوفسکی، کنده، رافینیا، فران تورس و همچنین پابلو توره هزینه کرده که البته این آخری برای تیم دوم باشگاه بود.

دیدگاه‌ها