کد خبر : 1948896 | 15 تیر 1402 ساعت 15:02 | 55.2K بازدید | 28 دیدگاه

شواین اشتایگر:

گواردیولا تیم ملی آلمان را به این روز انداخت

باستین شواین اشتایگر توضیح می‌دهد که چگونه نفوذ پپ گواردیولا در فوتبال آلمان به تیم ملی این کشور آسیب رسانده است.

گواردیولا تیم ملی آلمان را به این روز انداخت

به گزارش "ورزش سه"، به گفته باستین شواین اشتایگر، دوران پپ گواردیولا در بایرن مونیخ یکی از دلایل کاهش قدرت آلمان در فوتبال ملی است.

ستاره سابق بایرن و منچستریونایتد معتقد است که فلسفه سرمربی منچسترسیتی تا حدودی مسئول از دست دادن ارزش‌های سنتی فوتبال آلمان در 10 سال گذشته است.

گواردیولا، در سال 2013 از بارسلونا به بایرن مونیخ پیوست، در حالی که شواین اشتایگر در آنجا حضور داشت و 3 قهرمانی لیگ و 2 جام حذفی آلمان را با این سرمربی به دست آورد.

1894991

اما شواین اشتایگر که 121 بازی ملی انجام داده و با آلمان قهرمان جام جهانی 2014 شد، معتقد است که سرمربی سابق بایرن ممکن است تأثیر نامطلوبی بر تیم ملی این کشور داشته باشد.

اشتایگر در پاسخ به این سوال که چرا کشورش دچار مشکل شده است، گفت: "خب این وضعیتی است که برای تیم ملی آلمان و به طور کلی فوتبال بسیار دشوار است. فکر می‌کنم تغییرات زیادی رخ داده است. می‌دانید وقتی پپ گواردیولا به بایرن مونیخ پیوست، وقتی به این کشور آمد، همه معتقد بودند که ما باید این نوع فوتبال را انجام دهیم، مانند پاس‌های کوتاه و همه چیزهای دیگر. ما به نوعی ارزش‌هایمان را از دست می‌دادیم. فکر می‌کنم اکثر کشورهای دیگر به آلمان به‌عنوان یک تیم جنگنده نگاه می‌کردند و اینکه می‌توانستیم تا آخر بازی بدویم."

1894990

پس از چهارمین قهرمانی در جام جهانی در سال 2014، آلمانی‌ها به نیمه نهایی مسابقات قهرمانی اروپا 2016 راه یافتند. اما جام جهانی 2018 افت آن‌ها آغاز شد، زیرا مدعیان قهرمانی در مرحله گروهی حذف شدند. در یورو 2020 آن‌ها فقط به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند و سال گذشته هم در قطر 2022 از مرحله گروهی حذف شدند و نتوانستند به دلیل تفاضل گل کمتر به مرحله حذفی راه پیدا کنند.

شواین اشتایگر معتقد است که سرمربی سابق او سبب شد که سبک بازی آلمان تغییر کرده است. این کارشناس 38 ساله توضیح داد: "نقاط قوت خودمان را در طول 7-8 سال گذشته فراموش کردیم. ما بیشتر روی بازی خوب با توپ برای یکدیگر متمرکز بودیم و این یکی از دلایل اصلی است."

دیدگاه‌ها