کد خبر : 1948946 | 15 تیر 1402 ساعت 19:17 | 27.2K بازدید | 10 دیدگاه

مربی افسانه‌ای میلان: بازیکن خارجی به درد نمی‌خورد!

آریگو ساکی، مربی سابق میلان و تیم ملی ایتالیا، معتقد است روسونری باید بازیکنان ایتالیایی بیشتری بخرد چون خارجی‌ها نمی‌توانند به سرعت در فوتبال ایتالیا جا بیفتند.

مربی افسانه‌ای میلان: بازیکن خارجی به درد نمی‌خورد!

به گزارش "ورزش سه"، ساکی 77 ساله که بعد از موفقیت به عنوان مربی میلان و ایتالیا اکنون یکی از کارشناسان خبره فوتبال در ایتالیا محسوب می‌شود، در مورد خریدهای میلان چندان خوشبین نیست.

میلان بعد از فروش ساندرو تونالی، روبن لوفتوس چیک را خریده و در آستانه جذب کریستین پولیشیچ و تایانی رایندرز قرار دارد. ساکی در این باره گفت: «راستش لوفتوس چیک را زیاد نمی‌شناسم. امیدوارم من را قانع کند، اما از چیزهایی که تا اینجا دیده‌ام، تحت تاثیرش قرار نگرفته‌ام.

اسم‌های خارجی ‌خیلی زیادی را دیده‌ام که گفته می‌شود به میلان می‌آیند. دوست دارم یک نصیحتی بکنم: بازیکن ایتالیایی بخر. به من اعتماد کن. بازیکنان خارجی معمولا نمی‌توانند در ایتالیا جا بیفتند. فقط هلندی‌های من (گولیت، رایکارد و فان‌باستن) بلافاصله جا افتادند. میلان باید در نظر بگیرد که بازیکنان خارجی برای عادت کردن به ایتالیا به زمان نیاز دارند.»

1895103

اما آیا فروش تونالی اشتباه بود؟ «چطور می‌توانید این جور پیشنهادات را رد کنید؟ شاید حتی خود بازیکن که در آنجا پول بیشتری درمی‌آورد، برای رفتن ابراز علاقه کرده باشد. بالاخره او هم آدم است.»

یوونتوس تا اینجا تیموتی وه‌آ را از لیل خریده و قرارداد آدرین رابیو را تمدید کرده اما حالا قصد دارد قبل از خرید بازیکن جدید، روی فروش بازیکنان تمرکز کند. ساکی درباره این باشگاه گفت فعلا زود است تا عملکرد آنها را در بازار نقل و انتقالات سنجید: «الان قضاوت کردن درباره آنها سخت است. یوونتوس باید بازسازی شود و روحیه جنگندگی که همیشه داشتند را دوباره به دست بیاورد.»

دیدگاه‌ها