کد خبر : 1949163 | 17 تیر 1402 ساعت 08:20 | 44.9K بازدید | 36 دیدگاه

جوان‌گرایی نه، ایران تغییر نسل داده است؛

تفاوت تیم فعلی با دوران ولاسکو از زبان عطایی

بهروز عطایی می‌گوید او جوان‌گرایی نکرده، بلکه تغییر نسل داده و ظرفیت والیبال ایران در حال حاضر همین نفرات هستند.

تفاوت تیم فعلی با دوران ولاسکو از زبان عطایی

به گزارش "ورزش سه"، پس از شکست‌های متعدد ایران در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳، بسیاری از منتقدان و هواداران والیبال تیم بهروز عطایی را با سرمربی‌های خارجی که در ایران کار کردند، به خصوص خولیو ولاسکو، مقایسه می‌کنند.

حال بهروز عطایی در گفت‌وگو با رادیو ورزش به مقایسه آن تیم‌ها با نسل فعلی و تغییر نسلی که او به وجود آورده صحبت کرد‌.

عطایی در مورد بردهای شگفت‌انگیز و بزرگ والیبال ایران در گذشته گفت: چند دلیل وجود دارد؛ اولا در گذشته ما مقطعی می‌بردیم. ما با برزیل ۱۵ بار بازی کردیم و ۲ بار بردیم. با فرانسه ۱۱ بار بازی کردیم و یک بار بردیم. نمی‌توانیم آن را جزء پیروزی‌هایمان قلمداد کنیم! اتفاقی بود که یک بار افتاد. با ایتالیا ۱۳ بار بازی کردیم و ۳ بار بردیم. این‌ها اتفاقاتی در مسابقات بود، ولی ما هیچ‌وقت قهرمان جهان نشدیم.

1744991

او در مورد تیم ولاسکو گفت: آن زمان با یک تیم کامل‌تر که پروسه زمانی مناسب را طی کرده بود مواجه بودیم. زمانی که آقای ولاسکو وارد ایران شد، بازیکنان ملی‌پوش ما مثل سعید معروف و محمد موسوی حداقل ۱۲۰ تا بازی ملی داشتند. در حال حاضر من بازیکنانی دارم که تعداد بازی‌های ملی آن‌ها به دو رقم نرسیده است.

عطایی راجع به بازیکنان جوان حال حاضر ایران گفت: علی حاجی‌پور با ۲۲ سال سن، بار اولش بود که در این تورنمنت شرکت می‌کند. پوریا خانزاده با ۱۹ سال سن، بار اولی است که بازی می‌کند؛ او باید در تیم ملی جوانان بازی کند. محمد علیزاده با ۲۲ سال سن، بار اولش در تیم ملی است. این بازیکنان در ترکیب اصلی من بودند. طبیعی است که باید این خروجی را داشته باشیم. طبیعی است که ما این فشار را تحمل می‌کنیم.

بهروز عطایی در مورد تغییر نسل اضافه کرد: من معتقد به شریف‌مداری هستم و به بهترین‌ها اعتقاد دارم. حرف‌های ما را تحریف می‌کنند. ما نگفتیم جوان‌گرایی، گفتیم تغییر نسل. تغییر نسل یعنی تعدادی بازیکن جوان که سن آنها در وضعیت مناسبی باشد و بتوانند کمک کنند به مجموعه اضافه شوند. ضمن اینکه ما هیچ بازیکنی را از تیم ملی عبور ندادیم و خط نزدیم. هر شخصی که نیست، خودش نخواسته که باشد. یا خداحافظی کرده، یا گفته نمی‌خواهم باشم. من خودم با آقای غفور در نهایت احترام صحبت کردم و ایشان گفتند که آمادگی این کار را ندارند. بازیکنی نمانده! تمام سرمایه‌های والیبال ما این است.

دیدگاه‌ها