کد خبر : 1949502 | 18 تیر 1402 ساعت 13:28 | 2.3K بازدید | 0 دیدگاه

میزبان بازی های آسیایی زمستانی 2025 مشخص شد

شهر هاربین، پایتخت استان هیلنوگجیانگ چین بعنوان میزبان بازی های زمستانی آسیایی 2025 معرفی شد.

میزبان بازی های آسیایی زمستانی 2025 مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"،  چهل و دومین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا در بانکوک، تایلند به اتفاق آرا پیشنهاد ارائه شده توسط هاربین را تصویب کرد که تجربه طولانی مدت میزبانی مسابقات ورزشی زمستانی از جمله سومین بازی های زمستانی آسیایی در سال 1996 را دارد. آخرین بازی های آسیایی زمستانی در سال 2017 در ساپورو ژاپن برگزار شد. تیم پیشنهاد دهنده هاربین شامل نایب رئیس کمیته المپیک چین و عضو IOC، یو زائیکینگ، معاون فرماندار استان هیلونگجیانگ، هان شنجیان، شهردار هاربین ژانگ کیشیانگ، و ژانگ هونگ، اسکیت‌باز سرعت و دارنده مدال طلای المپیک زمستانی بود.

هاربین برای دومین بار شهر میزبان مسابقات بازی های زمستانی آسیا خواهد بود و رشته هاکی روی یخ که در تمام بازی های زمستانی آسیایی از زمان افتتاحیه در سال 1986 حضور داشته مجددا به این دوره از بازیها اضافه می شود. در آخرین  دوره بازی‌های آسیایی زمستانی در سال ۲۰۱۷،  هجده کشور در مسابقات هاکی روی یخ مردان و شش کشور در مسابقات زنان شرکت کرده بودند.
با توجه به رشد این رشته در قاره کهن پیش بینی می‌شود که در هر دو دیویژن این مسابقات تعداد تیمها در سال ۲۰۲۵ با افزایش قابل ملاحضه ای روبرو شود .پیش از این اعلام شده بود که بازی های آسیایی زمستانی 2029 در تروجنا، عربستان سعودی برگزار می شود.

1896029

یو زائیجینگ، نائب رئیس کمیته المپیک چین و عضو IOC در این خصوص گفت: "کاملاً متقاعد شده‌ام که هاربین می‌تواند بازی‌های زمستانی آسیایی فوق‌العاده ارائه دهد و توسعه ورزش‌های زمستانی را در چین و کل آسیا تضمین کند. کمیته المپیک چین به طور کامل از هاربین حمایت می کند. ما امکانات ورزشی زمستانی بسیار خوبی در هاربین داریم که قبلاً میزبان رویدادهای مختلفی از جمله سومین بازی‌های زمستانی آسیایی در سال 1996، دهمین دوره بازی‌های ملی زمستانی چین در سال 2003 و بیست و چهارمین دوره بازی‌های دانشگاهی جهانی در سال 2009 بوده است".
ژانگ هونگ، اسکیت‌باز سرعت و دارنده مدال طلای المپیک زمستانی نیز اعلام کرد که 16 مکان ورزشی برای هاربین در سال 2025 به روز خواهند شد و زیرساخت‌های دیگری از جمله اقامتگاه‌های پنج ستاره و حمل و نقل با فرودگاه بین المللی که توسط یونسکو به عنوان شهر موسیقی شناخته شده است به این مجموعه اضافه خواهند شد.  دهمین دوره بازی های آسیایی زمستانی در سال 2029 در تروجنا عربستان سعودی برگزار می شود.

دیدگاه‌ها