کد خبر : 1949618 | 18 تیر 1402 ساعت 21:50 | 40.4K بازدید | 4 دیدگاه

لایپزیش قهرمان فیفابازهای دنیا شد (عکس)

لایپزیش فاتح رقابت‌های قهرمانی فوتبال الکترونیک جام باشگاه‌های جهان 2023 شد.

لایپزیش قهرمان فیفابازهای دنیا شد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال الکترونیک باشگاه لایپزیش قهرمان جام باشگاه‌های جهان فوتبال الکترونیک شد و علاوه بر جام قهرمانی رقابت‌ها جایزه 300هزار دلاری تورنمنت را به دست آورد.

رقابت‌های جام باشگاه‌هی جهان 2023 FIFAe که توسط Gamers8 از تاریخ 6 تا 9 جولای برگزار شد با قهرمانی تیم لایپزیش به پایان رسید. این باشگاه آلمانی حالا قهرمان فوتبال الکترونیک دنیاست.

تیم لایپزیش که در این تورنمنت حضور داشت متشکل از چند بازیکن از جمله اوموت بود که قهرمان دوره قبلی این رقابت‌ها در سال 2022 بود. ویرگانگ دیگر بازیکن تیم لایپزیش امسال عنوان جوان‌ترین قهرمان جهان را به دست آورد. لایپزیش با اقتدار حریفان خود را شکست داده و راهی فینال شد و در دیدار پایانی هم با غلبه بر تیم FUTWIZ Europe جام را به دست آورد.

روی‌هم‌رفته 960 تیم در این دوره از رقابت‌ها حضور داشتند که لایپزیش عنوان قهرمانی و جایزه 300هزار دلاری را به خود اختصاص داد. کل جوایز مالی پخش شده در این تورنمنت 1 میلیون دلار بود. همکاری بین FIFAe و Gamers8 که از مهم‌ترین نهادهای بازی‌های الکترونیک هستند باعث اقبال بیشتر به تورنمنت امسال و افزایش جوایز مالی بود.

آدریان رولی، رئیس دپارتمان فوتبال الکترونیک فیفا، در مراسم اهدای جام قهرمانی به لایپزیش گفت: "این باعث افتخار است که سطح رقابت‌ها برای باشگاه‌های ما دائم در حال افزایش است. از اینکه می‌بینیم باشگاه‌هایی مثل لایپزیش در این حوزه فعال هستند خوشحالیم. این بزرگترین فینالی بود که تا حالا داشته‌ایم. به بازیکنان، مربیان و باشگاه قهرمان تبریک می‌گویم".

1896222

آندرس فیرگانگ، از بازیکنان تیم لایپزیش، گفت: "از اینکه جایزه نقدی را به دست آوردیم البته خوشحالیم ولی مهمترین چیز برایمان جام قهرمانی بود. ما می‌دانستیم که بهترین تیم هستیم و بالاخره فرصت پیدا کردیم این را ثابت کنیم".

در دور اول فینال لایپزیش با گلی که در دقیقه 30 به ثمر رساند از حریفش پیش افتاد. FUTWIZ خیلی زود پاسخ داد ولی اوموت با ارسال یک پاس تماشایی آندرس را در موقعیت گلزنی قرار داد تا او لایپزیش را یک بار دیگر پیش بیندازد. نیمه اول با نتیجه 2-1 به سود تیم آلمانی به پایان رسید. لایپزیش در نیمه دوم با یک بازی دفاعی بدون نقص هیچ فرصتی در اختیار FUTWIZ نگذاشت. در بازی دوم هم دو تیم با تساوی 1-1 به کارشان پایان دادند و لایپزیش در مجموع با برتری 3-2 به قهرمانی رسید.

دیدگاه‌ها