کد خبر : 1949655 | 19 تیر 1402 ساعت 07:20 | 147.3K بازدید | 34 دیدگاه

کلکسیونر پیراهن تیم‌های بزرگ

وینگری که به استقلال نه گفت! (عکس)

هافبک سابق پرسپولیس بار دیگر به اصفهان بازگشت و این بار نه به صورت قرضی، بلکه دائم، به سپاهان پیوست.

وینگری که به استقلال نه گفت! (عکس)

به گزارش "ورزش سه" احسان پهلوان، هافبک 29 ساله فصل گذشته فولاد خوزستان، با سپاهان قرارداد امضا کرد. او در اولین سال‌های حضورش در ذوب آهن نامش در فوتبال ایران مطرح شد. هافبکی ریزنقش و تکنیکی که زاویه دید باز و مناسب و البته میزان کافی فداکاری برای بودن در کار تیمی را دارد. شاید بتوان اولین فصل حضورش در پرسپولیس را موفق‌ترین نقطه کارنامه او تا این زمان دانست. در این فصل او در تمام 30 مسابقه تیم در لیگ برتر، هفت بازی در لیگ قهرمانان آسیا، سه بازی حذفی و یک سوپر کاپ در سه پست وینگر راست، وینگر چپ و هافبک تهاجمی بازی کرد. 

او در فصل بعد از آن و در لیگ بیست و یکم هم با وجود مصدومیت سه هفته‌ای در فاصله هفته‌های هفتم تا نهم در 21 بازی حضور داشت اما بازی‌هایی را هم از دست داد. با این حال جدایی‌اش از پرسپولیس در پایان آن فصل غیرمترقبه بود، چرا که به نظر می‌رسد دارد جایگاه ثابتی در ترکیب تیم پیدا می‌کند. سپس در خوزستان و در فولاد در 25 بازی به میدان رفت آمار 3 پاس گل را از خودش به جا گذاشت. 

1896279

پهلوان حالا بعد از سه فصل دوری از اصفهان دوباره به این شهر بازگشته است و این بار لباس سپاهان را نه قرضی که دائم می‌پوشد. این هافبک تکنیکی فوتبال حرفه‌اش را از گسترش فولاد آغاز کرد و سپس به صورت قرضی به ذوب آهن پیوست، اما خیلی زود قراردادش با این باشگاه قطعی شد و تا سال 1399 نیز این قرارداد ادامه داشت. بعد از آن پهلوان به طور قرضی بازی در دو تیم مطرح فوتبال ایران را تجربه کرد. ابتدا به سپاهان رفت اما این انتقال به هیچ وجه موفق نبود و او به ذوب بازگشت.  سپس در لیگ هجدهم برای گذراندن سربازی به تراکتور رفت و بعد از یک سال دوباره ذوب بازگشت. بعد از پایان قراردادش با ذوب آهن به پرسپولیس پیوست و پس از دو فصل حضور در این تیم در لیگ بیست و دوم با پیراهن فولاد به میدان آمد. 

این بازیکن در 29 سالگی در بخش مهمی از تیم‌های درجه یک باشگاهی فوتبال ایران بازی کرده و جالب است که جواد نکونام سرمربی استقلال نیز او را در این فصل می‌خواست. اگر پهلوان به استقلال می‌رفت شاید می‌توانست در این زمینه رکورددار شود و بازیکنی باشد که در تمام باشگاه‌های مدعی و درجه یک بازی کرده است.

دیدگاه‌ها