کد خبر : 1949668 | 19 تیر 1402 ساعت 03:01 | 9K بازدید | 15 دیدگاه

کلکسیون ناکامی‌ها در ۲۰۲۳؛

شکست‌های ایران در لیگ ملتها دو رقمی شد!

تیم ملی والیبال ایران در آخرین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها 2023 مغلوب کوبا شد تا ملی‌پوشان ایران تنها با دو پیروزی در طول سه هفته کار خود را به اتمام برسانند‌.

شکست‌های ایران در لیگ ملتها دو رقمی شد!

به گزارش "ورزش سه"،  تیم ملی والیبال ایران از ساعت صفر دقیقه بامداد در چهارمین بازی خود در هفته سوم لیگ ملت‌ها به مصاف کوبا رفت و سه بر دو مغلوب این تیم شد.

سید محمد موسوی، بردیا سعادت، شهروز همایونفرمنش، امیرحسین اسفندیار، علی رمضانی، محمد ولی‌زاده و محمدرضا موذن ترکیب شروع کننده تیم ایران برابر کوبا در ست نخست این مسابقه بودند.

1896303

تیم ایران این مسابقه را در حالی آغاز کرد که در دیدار قبلی مقابل آرژانتین سه بازیکن خود را (حاجی‌پور، شریفی و کریمی) به دلیل مصدومیت از دست داد. علی حاجی پور قطر پاسور از ناحیه زانو دچار مصدومیت شد که با درخواست کادر فنی و موافقت مسئولین برگزاری این رقابت‌ها، احسان دانش دوست جایگزین وی شد.

مرتضی شریفی نیز امکان حضور در ترکیب تیم ایران مقابل کوبا را به دست نیاورد و جواد کریمی نیز در ترکیب شروع کننده قرار نگرفت.

مردان والیبال ایران نتیجه ست نخست این مسابقه را 25 بر 22 به کوبا واگذار کردند اما در ست دوم 28 بر 26 به پیروزی رسیدند تا از نظر ست شماری یک بر یک برابر شوند.

1896304

ست سوم این مسابقه نیز 25 بر 23 به سود کوبا به پایان رسید تا نماینده نورسکا دریافت یک امتیازش از این دیدار قطعی شود، اما تیم ایران در ست چهارم 30 بر 28 به پیروزی رسید تا این مسابقه به ست حساس پنجم کشیده شود.

در نهایت تیم ملی والیبال ایران در ست پنجم این مسابقه نیز 15 بر 10 نتیجه را به حریف واگذار کرد تا سه بر دو مغلوب این تیم شده باشد و یک امتیاز از کوبا بگیرد.

این دهمین شکست تیم ملی ایران در رقابت‌های لیگ ملتهای ۲۰۲۳ بود‌. ایران با دو برد، ده شکست و یازده امتیاز در رده چهاردهم جدول شانزده تیمی جای گرفت. رتبه‌ای ناامیدکننده برای تیمی که بارها با درخشش مقابل بزرگان والیبال جهان تحسین شده بود.

1896305

ایران در این رقابت‌ها فقط دو برد مقابل چین و آلمان به دست آورد‌. اگر شرایط عجیب هفته سوم پیش نمی‌آمد و جایگاه ایران در رنکینگ به دلیل صدور نشدن ویزا برای سرمربی و سه بازیکن ایران فریز نمی‌شد، بدون شک تیم ملی بیش از پیش در جایگاه جهانی خود دچار افت می‌شد.

ده باخت به صغیر و کبیر یکی از تلخ‌ترین دوره‌های ایران را رقم زد و باید دید شرایط تیم ملی در ادامه چطور خواهد شد. ایران در این رقابت‌ها پیروزی و اعتماد به نفس کسب برد را به طور کامل از دست داده بود.

دیدگاه‌ها