کد خبر : 1949703 | 19 تیر 1402 ساعت 10:42 | 3.7K بازدید | 0 دیدگاه

ایران با ۲ رکابزن در هانگژو

دختر کوهستان در رویای تاریخ‌سازی

رکابزنان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو مشخص شدند اما فدراسیون همچنان به دنبال افزایش تعداد رکابزنان است.

دختر کوهستان در رویای تاریخ‌سازی

به گزارش"ورزش سه" و به نقل از ایسنا، دوچرخه‌سواری ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو یک سهمیه در کوهستان زنان و دو سهمیه در پیست و جاده مردان گرفت. برای سه سهمیه‌ای که به دوچرخه‌سواری دادند، باید دو نفر اعزام شود. درواقع نماینده مرد ایران یک نفر است که هم در پیست رکاب می زند هم در جاده.

ترکش نتیجه نگرفتن در بازی‌های آسیایی جاکارتا و قهرمانی آسیا متوجه بازی‌های آسیایی شد، از این رو تعداد سهمیه ایران در هانگژو به اندازه انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

در حال حاضر فرانک پرتوآذر در بخش کوهستان و محمد گنج خانلو در پیست و جاده نماینده ایران در بازی‌های آسیایی هستند.

1798939

گنج خانلو در قهرمانی آسیا پیست مدال طلا گرفت و در جاده هم ششم شد و بهترین عملکرد را در بین رکابزنان ایران داشت.

پرتوآذر نیز تنها رکابزن کوهستان است که به صورت فعال در مسابقات مختلف بین المللی شرکت می‌کند. او در مصاحبه با یکی از سایت های خارجی اعلام کرد: هدف من این است که در سال ۲۰۲۴ سهمیه المپیک پاریس را به دست بیاورم و امسال نیز برای اولین بار در تاریخ دوچرخه سواری زنان ایران مدال بازی‌های آسیایی بگیرم. این دو رکابزن در قهرمانی جهان ۲۰۲۳ هم شرکت می کنند.

مسابقات قهرمانی جهان جاده، پیست و کوهستان در گلاسکو اسکاتلند برگزار می‌شود.

گفته می‌شود که فدراسیون دوچرخه‌سواری توانسته است یک سهمیه در بخش استقامت زنان بگیرد و بین سمیه یزدانی و ماندانا دهقان یک نفر اعزام می‌شود. همچنین به دنبال این است که بتواند تعداد نماینده‌های مردان خود را به دونفر افزایش دهد تا گنج خانلو تنها در هر دو بخش شرکت نکند اما مشخص نیست کمیته ملی المپیک با این درخواست موافقت می‌کند یا خیر.

دیدگاه‌ها