کد خبر : 1949881 | 20 تیر 1402 ساعت 04:00 | 11.6K بازدید | 8 دیدگاه

همه چیز برای شروع یک ماموریت بزرگ

ذوب آهن و آرزویی که امسال فریاد می‌کند

ذوب آهن یکی از پرافتخارترین تیم‌های لیگ برتر در 5 فصل گذشته از جمع مدعیان کاملا دور افتاده است.

ذوب آهن و آرزویی که امسال فریاد می‌کند

به گزارش "ورزش سه" انتخاب محمد ربیعی به عنوان سرمربی ذوب آهن شاید بتواند حامل پیامی تازه از سوی این باشگاه باشد. آن‌ها طی 5 فصل گذشته کاملا از دور رقابت مدعیان در لیگ برتر خارج شده اند. اما نمی‌توان فراموش کرد که ذوب تیمی بود که در فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی کرد، قهرمان جام حذفی و نایب قهرمان لیگ برتر شد.

ذوب آهن از ابتدای دهه هشتاد و از زمانی که لیگ برتر آغاز شد یکی از تیم‌های مدعی به حساب می‌آمد. این تیم قدیمی به واسطه داشتن ساختار و امکانات لازم و همچنین تیم‌های پایه‌ای که به خوبی تیم اصلی را تغذیه می‌کردند و در برخی سال‌ها به واسطه توانایی مالی جایگاه خوبی برای خودش ساخت. آنها در سال 81 قهرمان جام حذفی شدند و در دوره چهارم لیگ در یک رقابت نزدیک به مقام دوم رسیدند. ذوب آهن سه بار دیگر در ادوار هشتم، نهم و هفدهم این مقام را تجربه کرد و در طی این سال‌ها سه قهرمانی دیگر در جام حذفی را تجربه کرد. آخرین نایب قهرمانی ذوب آهن در لیگ با امیرقلعه نویی به دست آمد و آخرین قهرمانی در حذفی با هدایت یحیی گل محمدی.  

1896688

بعد از جدایی قلعه نویی اما روزهای سخت ذوب شروع و این تیم اغلب برای فرار از قعر جدول تقلا می‌کرد. آنها در این فصل محمد ربیعی را از مس رفسنجان به خدمت گرفتند. ربیعی در فصل‌های گذشته در رفسنجان عملکرد خوبی داشت و این تیم را در رده‌های میانی بالای جدول اثبات کرد. او جانشین مهدی تارتار شد که ماموریت داشت با کمترین امکانات تیم را در لیگ برتر حفظ کند.  

1896689

ربیعی امابعد از حضورش در ذوب دست به تغییر زد و تا الان 9 بازیکن جدید را به فولادشهر برده است. کمال کامیابی نیا هافبک و کاپیتان باتجربه پرسپولیس آخرین خرید این باشگاه تا این زمان است. او امین کاظمیان وینگر مس کرمان، فردین یوسفی هافبک صنعت نفت، محمدجواد محمدی مهاجم هوادار، پوریا آریا کیا مدافع چپ تراکتور، فرشاد محمدی مهر مدافع راست مس رفسنجان، شایان مصلح از گل گهر، مجید علیاری مهاجم فولاد، محمدحسین علیپور مهاجم سابق امید استقلال خریدهای ذوب هستند و صحبت از دو خرید دیگر هم هست که احتمالا در مرکز خط دفاعی خواهد بود.

1896686

محمد ربیعی طی دو فصل گذشته و از بازی اول لیگ بیست و یکم برابر سپاهان تا پایان رقابت‌های لیگ بیست و دوم که هدایت مس رفسنجان را به عهده داشت از سیستم پایه با سه دفاع استفاده کرده است و احتمالا همین روند را در ذوب هم ادامه دهد. باید دید با توجه به خریدهایی که انجام داده ذوب آهن امسال او از حاشیه خارج شده و دوباره می‌تواند به جمع تیم‌های مورد توجه باز گردد؟ بی‌شک مهم‌ترین ماموریت ربیعی در فولادشهر می٬تواند خروج ذوب از حاشیه نشینی و رخوت و بازگردان آن به روزهایی باشد که این تیم یک مدعی بود.

دیدگاه‌ها