کد خبر : 1949913 | 20 تیر 1402 ساعت 07:00 | 18.7K بازدید | 7 دیدگاه

اميدوارم امسال شاهد يك جنگ برابر باشيم

فریبا: خدا کند خطیر با پول آمده باشد

پیشکسوت باشگاه استقلال می‌گوید دولت برای بهبود شرایط استقلال باید به این تیم منابع مالی تزریق کند.

فریبا: خدا کند خطیر با پول آمده باشد

به گزارش "ورزش‌ سه"، بلافاصله پس از استعفاي حجت كريمي از سمت مديرعامل استقلال علي خطير به عنوان جايگزين او انتخاب شد تا هماني شود كه بسياري از هواداران استقلال مي‌خواستند. حالا هم نكونام و هم خطير از محبوبيت خاصي بين استقلالي‌ها برخوردار هستند و آبي‌ها با آرامش وارد فصل نقل و انتقالات خواهند شد‌. انتخاب خطير منهاي خواسته هواداران با حمايت‌هاي ويژه حسين قربان‌زاده، رئيس سازمان خصوصي‌سازي همراه بوده و وزير ورزش بيشتر نقش نظارتي داشت تا تصميم‌گيرنده! در هر صورت اين انتخاب جو اطراف باشگاه را آرام كرده است. براي بررسي وضعيت استقلال و مديريت علي خطير در اين تيم با بهتاش فريبا يكي از بزرگان اين باشگاه گفت‌وگويي ترتيب داديم كه در ادامه مي‌خوانيد.

*علي خطير به عنوان مدير باشگاه معرفي شد. نظر شما درباره اين انتخاب چيست؟
والله چه بگويم؟! زمان نشان مي‌دهد كه او مي‌تواند موفق باشد يا نه. ضمن اينكه خطير قبلا در استقلال بود و اشراف و آشنايي كاملي نسبت به باشگاه دارد، اما اگر پول نباشد قطعا موفق نخواهد شد.

*قطعا شرايط را سنجيده و آمده است.
بله. خطير آدم هوشياري است و قطعا يك پول‌ها و قول‌هايي گرفته كه آمده. اميدوارم اين اتفاق افتاده باشد و همه پول‌ها براي تيم‌هاي ديگر نباشد و ما هم بتوانيم هم نفر بگيريم و هم نفراتي كه داريم را حفظ كنيم.

*نگران فصل نقل و انتقالات نیستید؟
به هر حال فصل نقل و انتقالات مهم‌ترين زمان براي هر باشگاه است و اگر نفرات خوبي جذب كنيد مي‌توانيد قهرمان شويد و اگر بازيكن معمولي بگيريد تيم شما مي‌شود يك تيم معمولي! براي جذب نفرات چه خارجي و چه ايراني بايد پول باشد. الان بچه‌هاي استقلال نزديك به ۷ ماه است كه پول نگرفته‌اند و براي جذب نفرات جديد هم ديگر عرف است كه حداقل بايد ۲۰ تا ۳۰ درصد پيش قرارداد را پرداخت كرد. استقلال پول زياد نياز دارد و اميدوارم خطير با پول بيايد تا بتواند تيم را جمع و جور كند.

*درباره اینکه نقش سازمان خصوصی سازی برای انتخاب علی خطیر بیشتر بود، صحبت کنید.
من نمي‌دانم كه سازمان بورس مي‌تواند براي فوتبال تصميم‌گيرنده باشد يا نه. البته با نتايجي كه مي‌بينيم گويا مي‌تواند! ما شنيديم كه وزير هم استعفا داده و بعد تكذيب شد. در هر صورت مهم‌ترين مسئله براي باشگاه پول است و بايد بستري به وجود بياوريم كه نكونام كه آمده مثل بقيه جوانان نشود و نسوزد. شرايطي براي به او وجود بياوريم تا بتواند نتايج خوبي بگيرد و چند سالي در استقلال بماند. نتايج سال اول او خيلي مهم است.

*انگار مسئله اصلی از نظر شما در مدیریت مناسب باشگاه پول است؟
بله اگر پول بود من هم كه آدم مديريت نيستم اما چون ۴۵ سال است كاسبي كردم بلدم چطور مديريت كنم. مهم‌ترين مسئله بحث پول است.

*به نظر می‌رسد نقش درآمدزایی مدیران در فوتبال ایران در حال فراموشی است.
حساب‌ها براي ما پيشكسوتان و هواداران گنگ است. هيچ مديري آماري نداد كه درآمدي داشتند يا نه و فقط همه هزينه‌كرد را مي‌گويند! ماها نمي‌دانيم شايد سازمان بازرسي بداند كه تيم‌ها درآمدزايي داشتند‌ يا نه. در تيم‌هاي بزرگ دنيا بايد تراز مالي داشته باشند اما براي ما كه ندارد و هر كس مي‌آيد يك هزينه هنگفت روي گردن باشگاه مي‌گذارد و به هيچ كس هم جواب نمي‌دهد و ر‌وشن نيست.

1895751

*شما یکی از اعضای کمیته فنی بودید. آیا انتخاب شما هم جواد نکونام بود؟
شرايط باشگاه جوري بود كه نمي‌توانستيم برويم به دنبال خارجي و در بين ايراني‌ها با نكونام موافق هستم چون او هم رزومه خوبي دارد و اصولا هافبك‌ها باهوش هستند و تجارب زيادي دارند.‌ با در نظر گرفتن تمام فاكتورها متوجه مي‌شويم اگر بستر براي نكونام آماده باشد او مي‌تواند نتيجه بگيرد.

*درباره دو شغله بودن آقای خطیر هم صحبت‌هایی وجود دارد. نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟
الان او دو شغله است؟ اين موضوع حرف و حديث مي‌آورد و بهتر است تمام سعي و تلاشش را براي باشگاه استقلال کند‌.

*به عنوان يكي از بزرگان استقلال چه توصيه‌اي براي خطير داريد؟

من با خطير رابطه نزديكي دارم و چند روز قبل هم در مراسمي ايشان را ديدم اما نمي‌دانستم قرار است مدير استقلال شود. او توانايي دارد به خصوص در روابط بين‌الملل كه با afc هم كار كرده است. به هر حال باید زمان بگذرد.

*هواداران هم از انتخاب او راضي بودند.
خب شرايط قبلي‌ها يك جوري بود كه همه با تغيير موافق بودند.

*پيشنهادي هم براي همكاري با باشگاه داشته‌اید؟
نه. من بارها گفتم كه هيچ پيشنهادي را قبول نمي‌كنم اما هميشه به تيمم كمك كردم. چه در دوران بازي و چه زماني كه عضو كادر فني يا مديريتي بودم. چندين سال هم است كه كنار تيم هركمكي باشد انجام مي‌دهم و جلسه‌ای که با بزرگان استقلال داشتيم همه به دنبال اين هستيم كه به تيم خودمان كمك كنيم و هر كمكي از دست ما بر بيايد هواداران شك نكنند كه انجام مي‌دهيم‌ و خيلي هم اميدوار هستيم كه ديگر جنگ نابرابر نباشد. ضمن اينكه همه مي‌دانيم دولتمردان ما ۹۶ يا ۹۷ درصد پرسپوليسي هستند و در شرايطي كه پرسپوليس گير كرده كمك كردند اما براي ما هيچ‌وقت اين اتفاق نيفتاده است.

*به نظر شما الان کمک دولت به استقلال همان تزریق پول است؟
بله. الان فقط بحث مالي است و چيز ديگري نيست! اميدوارم اين اتفاق بيفتد.

*صحبت پاياني؟
اميدوارم امسال شاهد يك جنگ برابر باشيم.
منبع: اعتماد

دیدگاه‌ها