کد خبر : 1950063 | 21 تیر 1402 ساعت 13:00 | 24.2K بازدید | 9 دیدگاه

یک فصل جدید و یک چالش دشوار دیگر

شوالیه آرژانتینی مقابل همه چیز و همه کَس

سیمئونه یک فصل دیگر را با اتلتیکو شروع خواهد کرد و باز هم ضد قهرمان قصه ما باید برابر سخت‌ترین چالش‌ها دست به کار غیرممکن بزند.

شوالیه آرژانتینی مقابل همه چیز و همه کَس

به گزارش "ورزش سه"، از دو روز پیش تمرینات پیش فصل اتلتیکو رسما شروع شد و دیگو سیمئونه برای دوازدهمین فصل متوالی هدایت روخی بلانکوس را برعهده خواهد داشت. 

1828612

مرد آرژانتینی در میانه‌های فصل 12-2011 وارد اتلتیکو شد و ویرانه‌ای را تحویل گرفت که رفته رفته توانست آن را کاملا متحول کند و افتخارات فراوانی را کسب کرد. دسامبر 2011 بعد از اخراج مانسانو از اتلتیکو مادرید، مسئولان این باشگاه تصمیم به همکاری با سیمئونه گرفتند و با او عصر تازه‌ای در اتلتی شروع شد. تیمی که به زحمت سهمیه لیگ اروپا می‌گرفت حالا با سیمئونه یکی از مدعیان قهرمانی و پای ثابت لیگ قهرمانان است.

1896972

سیمئونه در حالی بازهم فصل را با اتلتیکو شروع خواهد کرد که پیشنهادی نجومی از لیگ عربستان داشت اما مرد آرژانتینی همچنان به اتلتیکو وفادار ماند و همانطور که مدیر اتلتیکو گفت، او متعلق به نسلی است که قول و تعهدش شکستنی نیست.

یک فصل دیگر و یک چالش دشوار دیگر. سیمئونه مقابل همه چیز و همه کَس. 

همانطور که همیشه خودش گفته، کار کردن در اتلتیکو و رقابت با دو غول بزرگ فوتبال دنیا یعنی رئال و بارسا و غلبه بر آنها دشوارترین چالش ممکن است.

 او در یک دهه اخیر توانسته دو بار هم اتلتیکو را قهرمان لالیگا کند. یک بار آن سال 2014 بود یعنی زمانی که بارسلونا لیونل مسی مهارنشدنی را داشت. بار دوم دو سال قبل و در آخرین فصل حضور مسی در بارسا و در حالی که رئال مادرید تا روز پایانی مترصد یک اشتباه از اتلتیکو بود.

1878924

برخی نوع مربی‌گری سیمئونه را با سر الکس فرگوسن مقایسه می‌کنند زیرا او نیز تیم خود را متکی بر ستاره‌ها نمی‌سازد و از بازیکنان گمنام، ستارهایی به نام می‌سازد. چولو نوعی تاکتیک منحصر به فرد دارد که هر تیمی حتی غول‌های اسپانیا را به چالش می ‌کشد و آنها همیشه مقابل سیمئونه و تیمش به مشکل خورده‌اند.

1896973

سیمئونه مربی‌گری خود را با همان باشگاهی آغاز کرد، که فوتبال خود را در آنجا به پایان رسانده بود. او در سال 2006 و بلافاصله پس از اتمام فوتبال خود سرمربی تیم راسینگ کلاب شد و حدود یک سال سرمربی این تیم بود و بعد از آن به تیم‌های استودیانتس و ریورپلاته پیوست. دو فصل متوالی این دو تیم را قهرمان لیگ آرژانتین کرد و پس از گذراندن چند فصل پر فرازو نشیب به تیم دوم شهر مادرید پیوست تا شگفتی‌های بسیاری را با این تیم رقم بزند.

1896974

او وقتی وارد اتلتیکو شد، کمتر کسی تصور می‌کرد که پس از 12 سال، با این تیم به دو فینال لیگ قهرمانان برسد و دو قهرمانی لالیگا، یک قهرمانی جام حذفی اسپانیا، یک قهرمانی سوپرجام اسپانیا، دو قهرمانی لیگ اروپا و دو قهرمانی سوپرجام اروپا را به دست بیاورد.

فصل قبل سیمئونه در دیدار مقابل رئال برای چهارصد و هشتمین بار از چارچوب دیدارهای لالیگا روی نیمکت اتلتیکومادرید نشست و فارغ از کیفیت بازی و نتیجه، رکوردی جالب توجه از خود بر جای گذاشت و با گذر از لوئیس آراگونس، تبدیل به پرسابقه‌ترین سرمربی تاریخ اتلتیکو مادرید روی نیمکت این تیم در لالیگا شد.

1874835

سیمئونه ضد قهرمانی است که شبیه قهرمان‌هاست. شوالیه سرخ و سفیدپوش آرژانتینی، با اتلتیکو به دنبال ممکن کردن غیرممکن هاست و کسی چه می‌داند، او شاید دوباره همه را غافلگیر کند.

رضا سیف

دیدگاه‌ها