کد خبر : 1950081 | 20 تیر 1402 ساعت 20:32 | 358.2K بازدید | 158 دیدگاه

با درخشش مهدی عبدی و امید عالیشاه؛

پرسپوليس ۷ - شمس آذر ۰: بی‌رحم در اولین بازی دوستانه

پرسپولیس با پوکر مهدی عبدی و سه گل عالیشاه، گولسیانی و عمری، با هفت گل، شمس آذر قزوین را در یک دیدار دوستاته درهم کوبید.

پرسپوليس ۷ - شمس آذر ۰: بی‌رحم در اولین بازی دوستانه

به گزارش “ورزش سه”، در اولین بازی دوستانه پیش فصل قرمزها، شاگردان یحیی گل‌محمدی با یک بازی هجومی نتیجه‌ای شگفت‌انگیز مقابل تیم تازه لیگ برتری شده شمس آذر قزوین به دست آوردند‌.

یحیی گل‌محمدی نیمه اول دیدار ۴۰ دقیقه‌ای برابر شمس آذر قزوین را با نفراتی غالبا جوان و امید شروع کرد و روی درخشش مهدی عبدی توانست با ۵ گل راهی رختکن شود. با این حال آنها نیمه دوم را با ترکیبی متفاوت و پرمهره‌تر‌ آغاز کردند و دو گل دیگر هم زدند تا در اولین جدال تدارکاتی خود بی‌رحم و مقتدر نشان دهند.

1897011

پر‌سپولیس بازی را هجومی شروع کرد و در دقیقه ۵ به گل نخست رسید. روی نفوذ خوب احمدی از سمت چپ و پاس رو به جلوی او در محوطه جریمه، عبدی در شش قدم با یک بغل پای دقیق گل نخست را به ثمر رساند.

بولت زیر مجموعهدر دقیقه ۱۴، ضربه بلند بازیکنان شمس آذر را مرتضی پورعلی‌گنجی با ضربه سری هدفمند دور کرد که همین توپ عبدی را در موقعیت تک به تک قرار داد و او هم گل دوم خودش و پر‌سپولیس را زد.

بولت زیر مجموعهدر دقیقه ۲۱، بار دیگر نفوذ احمدی از سمت چپ خطرساز شد و ارسال او به دست مدافع حریف خورد که داور این صحنه را هند تشخیص داد. امید عالیشاه پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و خلاف جهت حرکت دروازه‌بان گل سوم را به ثمر رساند.

بولت زیر مجموعهدر دقیقه ۲۶، این بار امید عالیشاه از سمت چپ حرکت خوبی انجام داد و با ارسال توپ به محوطه جریمه صحنه‌ای شبیه گل اول خلق کرد. مهدی عبدی نیز دوباره قدر موقعیت را دانست و با گل کردن توپ خیلی زود هت‌تریک کرد.

بولت زیر مجموعهدر دقیقه ۳۳، پر‌سپولیس به گل پنجم رسید. نکته جالب شباهت این گل با گل‌های اول و چهارم بود که روی حرکت و پاس گل عالیشاه و تمام کنندگی عبدی درون دروازه حریف قرار گرفت تا عبدی ۴ گله شود. نیمه نخست با همان پنج گل به سود پرسپولیس به پایان رسید.

بولت زیر مجموعهدر دقیقه ۵۰، حرکت عمقی عمری پشت خط دفاع حریف باعث شد او با دروازه‌بان شمس آذر تک به تک شود. عمری پس از رد شدن از گلر حریف پنالتی گرفت و ضربه پنالتی را این بار گولسیانی تبدیل به گل کرد تا بازی ۶ بر صفر شود. 

بولت زیر مجموعهدر دقیقه ۶۱، پاسکاری خوب سرخپوشان داخل محوطه جریمه حریف در نهایت با پاس رو به بیرون شهاب زاهدی به عمری ختم شد که او گل هفتم را با یک شوت محکم به ثمر رساند. 

در ادامه پر‌سپولیس چندین موقعیت خوب دیگر برای گلزنی داشت اما بازی با همان نتیجه ۷ بر صفر تمام شد.

1897020
1897013

پر‌سپولیس در نیمه نخست با این ترکیب وارد زمین شد: 
امیررضا رفیعی، مرتضی پورعلی‌گنجی، وحدت هنانوف، دانیال اسماعیلی‌فر، محمدمهدی احمدی، سینا اسدبیگی، علیرضا عنایت‌زاده، امید عالیشاه، سعید صادقی، مهدی عبدی و علیرضا خدادادی

ترکیب پرسپولیس در نیمه دوم به این شرح است: 
مهرشاد اسدی، گئورگی گولسیانی، فرشاد فرجی، علیرضا بابایی، وحید امیری، مسعود ریگی، سروش رفیعی، مهدی ترابی، میلاد سورگی، محمد عمری و شهاب زاهدی

*حواشی: 
* با توجه به حضور نزدیک به ۵۰ هوادار پشت در استادیوم کاظمی و در حالیکه قرار بود این بازی بدون حضور تماشاگر و اصحاب رسانه برگزار شود، در نهایت به آنها اجازه حضور روی سکوها داده شد.

*محمدحسین کنعانی زادگان که برای انجام کار شخصی و جمع آوری وسایلش راهی قطر شده بود، امروز در محل تمرین حضور یافت و به دویدن انفرادی پرداخت.

* علی نعمتی دیگر بازیکنی بود که تمرینات اختصاصی را به واسطه مصدومیتی که دنبال می‌کند، پشت سر گذاشت و در طول این دیدار تدارکاتی به دویدن دور زمین مشغول بود.

* با توجه به رای عجیب کمیته اخلاق علیه افشین پیروانی، مدیر تیم پرسپوليس امروز با تشویق هواداران مواجه شد و آنها از فدراسیون فوتبال تقاضای عدالت را داشتند.

* یحیی گل‌محمدی برخورد گرمی با سعید دقیقی در ابتدای بازی داشت و ضمن تبریک بابت صعود این تیم، از سرمربی شمس آذر درباره وضعیت آنها پرس و جو کرد.

* محل وی ای پی استادیوم کاظمی با حضور پرتعداد مدیران ‌و اعضای شمس آذر همراه بود.

* یحیی گل‌محمدی در نیمه اول یک‌ تغییر در ترکیب تیمش شکل داد و در نیمه دوم تمامی نفراتش را تعویض کرد.

* سعید دقیقی بعد از دریافت چهارمین گل توسط تیمش دست به تغییراتی در ترکیب تیمش زد تا با شناخت از بازیکنانش شرایط را به سود خود تغییر دهد.

* افشین پیروانی که عصر امروز با حکم محرومیت از حضور در میادین ورزشی تا ۲۰ روز مواجه شده! در کنار نیمکت پرسپوليس حاضر است و امور مربوطه را دنبال می‌کند.

* بحث اردوی خارجی پرسپوليس در جریان این جدال داغ بود و شایعه مربوط به احتمال لغو آن از سوی کادر فنی رد شده و مدعی بودند در مسیر آماده سازی تیم برای فصل آتی، روی این برنامه حساب کرده‌اند.

دیدگاه‌ها