کد خبر : 1950110 | 21 تیر 1402 ساعت 00:02 | 100.1K بازدید | 33 دیدگاه

پایان جنجال چند روزه؛

سرنوشت سرمربی تیم ملی والیبال معلوم شد

رئیس فدراسیون والیبال هم می‌خواهد بهروز عطایی سرمربی بماند و هم معتقد است ایران به یک مربی خارجی تراز اول نیاز دارد!

سرنوشت سرمربی تیم ملی والیبال معلوم شد

به گزارش "ورزش سه"، ده شکست از دوازده بازی مرحله اول لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ و تبدیل شدن به یکی از تیم‌های قعرنشین با کسب تنها ۱۱ امتیاز موضوعی بود که انتقادات را بیش از همیشه متوجه بازیکنان و به خصوص سرمربی ایرانی تیم ملی یعنی بهروز عطایی کرد.

بسیاری از منتقدان اعتقاد داشتند ایران دوران طلایی والیبال خود را مدیون حضور سرمربیان کلاس بالای جهانی و طرز فکر آنها بوده است‌.

شکست‌های سریالی و کلافه کننده در لیگ ملت‌ها، علاقمندان به والیبال ایران را نگران تورنمنت‌های بعدی و حتی شکست ایران در سطح آسیا کرد چرا که ژاپن، صدرنشین فعلی لیگ ملتها خود را در قامت یک ابرقدرت جهانی در والیبال نشان داده و ایران حتی در آسیا نیز دیگر رتبه نخست را در اختیار ندارد.

در شرایطی که بسیاری مربی خارجی را دوای درد والیبال ایران می‌دانند، بحث محمدرضا داورزنی و بهروز عطایی که در شبکه ورزش حاضر شده بودند، با پژمان نجات پور، مجری برنامه به این سمت و سو کشیده شد اما رئیس فدراسیون والیبال از عطایی حمایت کرد‌ و با لبخندی خاص گفت که عطایی ماندنی است.

نکته جالب دیگر اینکه خود بهروز عطایی و داورزنی نیز معتقد هستند حضور یک مربی با کیفیت خارجی در کادرفنی ایران بسیار کمک کننده خواهد بود؛ اما سوال اینجاست که آیا یک سرمربی صاحب سبک حاضر می‌شود به عنوان دستیار عطایی فقط در جایگاه مشاور باشد و حرف آخر را خود عطایی بزند؟ از طرف دیگر هم ممکن است با این وضعیت سناریو برعکس شود و بهروز عطایی تنها سرمربی نمادین ایران باشد و کار به دست همان مربی خارجی اداره شود‌. در هر صورت ایران معادله را در این شرایط برای خود پیچیده می‌کند.

1897073

در ادامه مهمترین بخش صحبت‌های عطایی و داورزنی را می‌خوانید:

گزارشگرسیاست فدراسیون نگه داشتن آقای عطایی و حمایت از مربی ایرانی است؟
داورزنی: ما حمایت می‌کنیم و تقویتش می‌کنیم. بله ایشان به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ماندنی هستند. الان بررسی و امکان سنجی می‌کنیم که کدام یک از مربیان خوب و بزرگ دنیا این آمادگی را دارد که کنار تیم ما کار بکند. دقیقا مثل همان کاری که ژاپنی‌ها کردند.

گزارشگردر این صورت آقای عطایی می‌گوید من مثل ناکاگاییچی (سرمربی نمادین اسبق ژاپن) می‌شوم! مرا کنار می‌گذارید و او را می‌آورید. 
داورزنی: نه این اتفاق در یک فرایند ۶ ساله رخ داد‌.

گزارشگرآقای عطایی شما خودتان با این موضوع مشکل ندارید؟
عطایی: نه من مشکل ندارم! مردم ناراحتند ما هم آزرده خاطریم. مردم با والیبال زندگی کردند و خواسته شخصی از والیبال ملی نداریم و خواسته‌های شخصی‌مان را در باشگاهی رقم می‌زنیم. برای ما مهم است که اتفاقاتی در والیبال بیفتد که مردم خوشحال بشوند‌. ما با همین مربیانی که خیلی هم استثنایی نبودند حاضر به همکاری شدیم و این اختیار را به آنها دادیم. به نظر خودم هم با یک مربی سرشناس و عالی می‌توانیم به اهداف‌مان نزدیک‌تر شویم.

دیدگاه‌ها