کد خبر : 1950146 | 21 تیر 1402 ساعت 09:45 | 2.8K بازدید | 0 دیدگاه

شاگردان باوفا امشب در راه اردن

دومین تجربه آسیایی جوانان برای 2 کشتی‌گیر

در ترکیب اعزامی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان به مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2023، فردین هدایتی و امیررضا اکبری که سال گذشته به مدال‌های طلا و برنز رسیدند، دومین آسیایی جوانان خود را تجربه می‌کنند.

دومین تجربه آسیایی جوانان برای 2 کشتی‌گیر

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان آسیا طی روزهای 24 و 25 تیر ماه در اردن برگزار می‌شود. شاگردان حمید باوفا برای شرکت در این رقابت‌ها امشب (چهارشنبه) راهی این کشور خواهند شد.

علی احمدی‌وفا در 55 کیلو، محمد عشیری در 60 کیلو، رضا قیطاسی در 63 کیلو، اهورا بویری در 67 کیلو، محمدمهدی نوری در 72 کیلو، علیرضا عبدولی در 77 کیلو، یاسین یزدی یا میثم شاکری (درصورت درست شدن مشکل خروجی شاکری، او گزینه اول تیم ملی است) در 82 کیلو، ابوالفضل چوپانی در 87 کیلو، امیررضا اکبری در 97 کیلو و فردین هدایتی در 130 کیلوگرم نفرات اعزامی به این رقابت‌ها را تشکیل می‌دهند.

در این تیم، دو مربی سازنده صاحب بیشترین شاگرد هستند که یکی از آنها عضو کادر فنی تیم ملی نیز هست. علی احمدی‌وفا که سال گذشته قهرمان نوجوانان جهان شد به همراه اهورا بویری نایب‌قهرمان سال گذشته نوجوانان جهان از شاگردان ملک‌محمد بویری مربی تیم ملی جوانان هستند. اهورا فرزند این مربی است.

محمدرضا اکبری مربی مازندرانی نیز مثل بویری، با داشتن دو شاگرد یاسین یزدی و امیررضا اکبری بیشترین شاگرد را در تیم اعزامی دارد.

مسابقات قهرمانی جوانان کشتی فرنگی آسیا سال گذشته طی روزهای 14 و 15 تیرماه در شهر منامه بحرین برگزار شد که تیم ایران در هر 10 وزن موفق به کسب مدال شد و با 225 امتیاز بالاتر از قزاقستان و قرقیزستان 175 و 155 امتیازی، قهرمان آسیا شد.

در آن تیم سید آرش نگهداری در وزن 55 کیلو، احمدرضا محسن‌نژاد در60 کیلو، ایمان محمدی در63 کیلو، سیددانیال سهرابی در 67 کیلو، امیر عبدی در 72 کیلو، علیرضا مُهمدی در 82 کیلو و فردین هدایتی در 130 کیلو به مدال طلا رسیدند. مسعود کاووسی در 77 کیلو نقره گرفت و علی عابدی درزی در 87 کیلو و امیررضا اکبری در وزن 97 کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

از تیم سال گذشته اکنون ایمان محمدی و علیرضا مُهمدی به عنوان ملی‌پوشان بزرگسال اعزامی به مسابقات جهانی 2023 بلگراد انتخاب شده‌اند. نگهداری، سهرابی و عبدی نیز در رده سنی بزرگسالان جزو مدعیان هستند. بنابراین از تیمی که سال گذشته به بحرین رفت، اکنون امیررضا اکبری و فردین هدایتی بار دیگر در ترکیب آسیایی تیم ملی جوانان فرنگی هستند و قرار است در اردن کشتی بگیرند.

چند مهره شاخص تیم ملی جوانان نیز اکنون در اردوی بزرگسالان حضور دارند که برای حضور در مسابقات جوانان جهان بدون شانس نیستند.

دیدگاه‌ها