کد خبر : 1950172 | 21 تیر 1402 ساعت 11:08 | 4.3K بازدید | 0 دیدگاه

برای المپیک تلاش و برای یزدانی و بخشی دعا می‌کنم

اکبری: با وزن پایین در جام تختی کشتی گرفتم

نایب‌قهرمان سابق کشتی جهان تاکید کرد که هرچند حرص مدال را نمی‌خورد اما برای حضور در چرخه انتخابی المپیک تمریناتش را از سر خواهد گرفت.

اکبری: با وزن پایین در جام تختی کشتی گرفتم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، عزت‌الله اکبری در مورد آسیب‌دیدگی‌اش در لیگ دسته اول کشتی آزاد اظهار داشت: قبل از مرحله نیمه‌نهایی، در تمرین سر حریفم با قفسه سینه‌ام برخورد کرد و دو تا از مهره‌هایم ترک خورد اما چون قرارداد داشتم با دارو و مسکن یک کشتی مقابل گل‌گهر گرفتم و بردم اما در مبارزه فینال دیگر نتوانستم روی تشک بروم و حتی زمانی که بچه‌ها داشتند کشتی می‌گرفتند، من نتوانستم کشتی‌شان را در سالن ببینم.

این مدعی وزن 86 کیلوگرم که در جام تختی هم حضور داشت، تاکید کرد: قبل از جام تختی بدنم خیلی خوب بود، سرحال بودم و خوب تمرین کردم. همه چیز منظم پیش می‌رفت اما حدودا 15 روز پیش از مسابقات دخترم ویروس گرفت و حالش بد شد، من هم از او این ویروس را گرفتم و چند روزی افتادم. به واسطه بیماری 5-6 کیلو از وزن بدنم کم شد، یعنی در مسابقه‌ای که دو کیلو ارفاق وزن داشت، من زمانی که روی باسکول رفتم، 85 کیلو بودم. آنجا هم البته مقابل کشتی‌گیر تهران با نتیجه نزدیک باختم.

نایب‌قهرمان سال 2013 کشتی جهان در رابطه با اینکه آیا بعد از آنکه در چرخه امسال باخت داد، برای حضور در المپیک در رقابت‌ها حضور خواهد داشت؟، گفت: بله، سال المپیک است، کشتی نگیرم چه کنم. همه کشتی می‌گیرند. فقط یکی دو هفته باید استراحت کنم تا آسیبم خوب شود و بعد دوباره تمرین را شروع می‌کنم. در همان 86 کیلو هم کشتی خواهم گرفت. من به هرحال مدالم را گرفته‌ام و حالا خیلی حرص نمی‌خورم و با آرامش بیشتر کشتی می‌گیرم.

وی که نسبت فامیلی با محمد بخشی کشتی‌گیر 70 کیلوگرم مازندران دارد، در مورد رقابت این کشتی‌گیر با امیرمحمد یزدانی برای تصاحب دوبنده تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی 2023 بلگراد خاطرنشان کرد: محمد کشتی‌گیر زحمتکش و پرنفسی است. حالا امیدوارم اگر به بوداپست رفت یا مسابقه جای دیگری برگزار شد، رقابت خوبی با یزدانی داشته باشد. امیرمحمد هم بچه محل و هم باشگاهی و رفیق من است. برای هردوی‌شان آرزوی موفقیت می‌کنم وامیدوارم هر کدام‌شان بیشتر زحمت کشیده‌اند، صاحب دوبنده تیم ملی شوند. کشتی‌شان حساس است، هر دو جوان و با انگیزه‌اند و برای چیزی که می‌خواهند تلاش کرده‌اند. امیدوارم محمد امسال جواب زحماتش را بگیرد.

اکبری که کارمند است، با اشاره به همکاری محل کارش با او برای پیگیری تمریناتش گفت: از سیدعلی علوی و آقایان امدادی و نصیری از مدیران منابع طبیعی استان تشکر می‌کنم که همیشه با من در زمینه تمرینات و حضورم در مسابقات همکاری کردند. من برای شرکت در جام تختی چند ماه منظم تمرین می‌کردم و این با هماهنگی و محبت آنها در خصوص غیبتم میسر شد تا هیچ مشکلی در بحث آمادگی جسمانی نداشته باشم.

دیدگاه‌ها