کد خبر : 1950227 | 21 تیر 1402 ساعت 14:00 | 2.8K بازدید | 1 دیدگاه

"مکس ورستپن" به ششمین پیروزی متوالی رسید

۵ برنده و ۵ بازنده گرندپری سیلورستون

پرچم شطرنجی پایان، برای برخی نشانه پیروزی و برای برخی نشانه یک باخت دیگر است.

۵ برنده و ۵ بازنده گرندپری سیلورستون

به گزارش "ورزش سه"، نمایش مکس ورستپن با شجاعت در گرندپری فرمول یک بریتانیا (سیلورستون) ادامه یافت و او به ششمین پیروزی متوالی رسید. در این مقاله به بررسی به برندگان و بازندگان این هفته می‌پردازیم.

بولت سرشاخهبرنده: مکس ورستپن
سیلورستون بازهم شاهد هنرنمایی مکس ورستپن بود، جایی که او در شروع مسابقه رده اول را از دست داد اما در ادامه توانست به خوبی جایگاه خودش را از لندو نوریس پس بگیرد و هشتمین پیروزی خودش را در دهمین مسابقه فصل به دست آورد. همچنین این پیروزی ششمین برد متوالی او بود که مکس را در کنار رانندگانی چون (اسکاری، شوماخر، فتل و رزبرگ) قرار می‌دهد. این یازدهمین حضور روی سکو ورستپن بود که نشان می‌دهد او این روز غیر قابل مهار است.

بولت سرشاخهبازنده: آلپین
این یک مسابقه دردناک برای آلپین بود که در تمام آخر هفته عملکرد خوبی نداشتند و به نظر می‌رسید هفتمین تیم سریع روی کاغذ هستند.
استبان اکون که با مشکلات هیدرولیکی از مسابقه خارج شد در حالی که پیر گسلی هم پس از برخورد با لنس استرول مجبور به ترک مسابقه شد.
این بدان معنی بود که آلپین به رده ششم سازندگان پشت سر مک لارن سقوط کرد.

1897244

بولت سرشاخهبرنده: لندو نوریس
نوریس یکی از بهترین رانندگی‌های خود را در بریتانیا به نمایش گذاشت جایی که او توانست روی سکو برود و مقام دوم را کسب کند. این بهترین نتیجه کسب شده توسط نوریس در خاک خود است. رانندگی فوق‌العاده روز باعث شد او برای دومین هفته متوالی با رای مردم به عنوان بهترین راننده روز شناخته شود.
این همچنین اولین سکوی مک لارن در سیلورستون از زمان دوم شدن لوییس همیلتون در گرندپری بریتانیا در سال 2010 و اولین سکو نوریس در سال 2023 بود.

بولت سرشاخهبازنده: آلفاتاوری
آنها با بیشترین امید به بریتانیا آمده بودند زیرا بزرگ‌ترین آپدیت خود را در این فصل معرفی کرده بودند. در روز تعیین خط شرایط آن طور که می‌خواستند پیش نرفت و هر دو راننده آنها در Q1 حذف شدند تا دیگر نتوانند در مسابقه رقابتی ظاهر شوند.
حال آنها به دنبال آوردن آپدیت‌های دیگری به مسابقه مجارستان هستند تا بلکه اوضاع تیم کمی بهتر شود و بتوانند خود را از انتهای جدول سازندگان جدا کنند.

1897245

بولت سرشاخهبرنده: اسکار پیاستری
پیاستری در حال حاضر احساس برنده بودن را ندارد زیرا تنها کمی قبل از ورود ماشین ایمنی موقعیت خود را از دست داد و نتوانست روی سکو برود. اما چهارم شدن در این مسابقه و کسب بهترین نتیجه او آن هم در حالی که تنها در ده مسابقه را در فرمول یک پشت سر گذاشته است می‌تواند احساس خوبی به او بدهد و بسیار راضی کننده باشد.
چهارمی او و دوم شدن نوریس 30 امتیاز برای مک لارن به همراه داشت که باعث شد آنها در جدول سازندگان یک پله صعود کنند و در جایگاه پنجم قرار بگیرند.

1897246

بولت سرشاخهبازنده: فراری
آنها که امید زیادی داشتند تا بتوانند برای کسب سکو با مک لارن رقابت کنند به دلیل نداشتن لاستیک‌های نو و ورود ماشین ایمنی به مسابقه نتوانستند کار خاصی را انجام دهند و در نهایت به رتبه 9 و 10 رسیدند و این به معنا بود که آن‌ها راه را برای دوم شدن تیم‌های مرسدس و آستون مارتین در جدول سازندگان هموار کردند. فراری پس از عملکرد خوب در گرندپری‌های اتریش و کانادا، بار دیگر هواداران خود را ناامید کرد.

بولت سرشاخهبرنده: لوییس همیلتون
با توجه به ماشین این فصل تیم مرسدس و کار کردن سخت آنها روی ماشین و تلاش همیلتون برای پیشرفت بیشتر این سکو در خانه یک نتیجه عالی برای لوییس و تیم مرسدس است. همیلتون با کسب این نتیجه توانست برای چهارمین بار در این فصل روی سکو برود. این نتیجه او را به 16 امتیازی فرناندو آلونسو در جدول رانندگان رساند.

1897247

بولت سرشاخهبازنده: سرجیو پرز
این یک آخر هفته ناامید کننده برای سرجیو پرز بود. او برای سومین بار در این فصل موفق نشد به Q3 در تعیین خط برسد. راننده مکزیکی مسابقه را از رده پانزدهم شروع کرد و توانست مسابقه را در مقام ششم به پایان برساند البته پیش‌بینی می‌شد با توجه به سرعت ردبول او بتواند روی سکو برود که موفق به انجام این کار نشد.

بولت سرشاخهبرنده: الکس آلبون
او این روزها عالی کار می‌کند. آلبون موفق شد در تعیین خط برای سومین بار در این فصل به Q3 راه پیدا کند. او در مسابقه نیز موفق شد در جایگاه هشتم قرار بگیرد که این یکی از بهترین نتایج ویلیامز در مسابقات خانگی از سال 2015 بود.

بولت سرشاخهبازنده: جورج راسل
اگر ماشین ایمنی نبود شاید او هم مثل هم‌تیمی خود روی سکو می‌رفت اما او در نهایت پنجم شد. شاید این نتیجه در خانه برای او راضی کننده نباشد اما حداقل خیالش راحت است که توانسته برای تیمش امتیاز کسب کند.

* ترجمه: پارسا توکلی

دیدگاه‌ها