کد خبر : 1950276 | 22 تیر 1402 ساعت 03:40 | 23.7K بازدید | 4 دیدگاه

حداقل حقوق فوتبالیست‌ها در کره: پایین‌تر‌‌ از کارگران ساده!

اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای فوتبال کره جنوبی و ژاپن خواستار تغییر قانون در مورد بازیکنان تازه‌کار شدند.

حداقل حقوق فوتبالیست‌ها در کره: پایین‌تر‌‌ از کارگران ساده!

به گزارش "ورزش سه"، بازیکنانی که به‌تازگی وارد کی لیگ می‌شوند با یک سقف قرارداد سختگیرانه روبرو هستند که آنها را در شرایط سختی قرار داده است. آنها  نمی‌توانند بالاتر از حداقل سقف تعیین شده برای بازیکنان دریافت کنند که رقمی بسیار کم است.

لئو جئون هو دائگو، رئیس اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای کی لیگ که سابقه بازی برای گامبا اوزاکا را دارد، با اعتراض به قانون یادشده آن را ناعادلانه دانست.

او گفت: مشکل پرداخت حداقل قرارداد برای تازه‌کارها واقعا جدی است. حداقل حقوق 204 میلیون ین (17 هزار دلار) از سال 2016 بدون تغییر مانده است. این رقم با توجه به نرخ مرگبار تورم حتی از دستمزد ساعتی تعیین شده در کره نیز پایین‌تر است.

در حال حاضر اتحادیه فوتبال ژاپن نیز اعتراض مشابهی دارد و خواستار افزایش حقوق سالانه است. مایا یوشیدا، رئیس این اتحادیه، با اشاره به این موضوع گفت: در خواست ما از جی لیگ واضح است. می‌خواهیم سقف تعیین شده مورد بازبینی قرار بگیرد.

رقمی که در حال حاضر مورد انتقال اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای ژاپن و کره جنوبی قرار دارد بسیار ناچیز است. این رقم کمتر از یک میلیارد تومان است و بازیکنانی که تازه کار خود را در کی لیگ و جی لیگ شروع می‌کنند با این معضل بزرگ مواجه هستند. آنها بیش از این مبلغ که کف قرارداد تعیین‌شده است نمی‌توانند دریافت کنند.

دیدگاه‌ها