کد خبر : 1950285 | 21 تیر 1402 ساعت 19:06 | 54.1K بازدید | 16 دیدگاه

هندانوویچ با فراز و نشیب‌های زیاد جدا شد

وداع پنالتی‌گیرترین گلر تاریخ سری آ با نراتزوری

سمیر هندانوویچ پس از یازده سال و پس از پایان قراردادش با اینتر، از جمع افعی‌ها جدا شد.

وداع پنالتی‌گیرترین گلر تاریخ سری آ با نراتزوری

به گزارش "ورزش سه"، روزی که سمیر هندانوویچ در تابستان داغ 2012 از ادوینزه راهی اینتر شد، شاید فکرش را نمی‌کرد که به مدت یازده سال به عنوان گلر اصلی و شماره یک نراتزوری در تمامی مسابقات به میدان برود اما این سنگربان اسلوونیایی به پایان همکاری خود با این تیم رسید.

سمیر که در تمام یازده سال گذشته 455 بار برای اینتر به میدان رفت و افتخارات زیادی را نیز با این تیم کسب کرد، پس از افزایش سن و همچنین کاهش سطح کیفی، در فصل قبل جای خود را به اونانا داد و در بیشتر بازی‌های فصل نیمکت نشین گلر کامرونی بود.

با پایان قرارداد سمیر، مذاکرات طرفین برای تمدید قرارداد به جایی نرسید و او رسما از اینتر جدا شد تا با توجه به انتقال احتمالی اونانا به منچستر یونایتد، حالا افعی‌ها برای فصل جدید، دو سنگربان جدید را جذب کنند.

1897350

وبسایت رسمی اینتر در واکنش به جدایی هندانوویچ نوشت: یک مرجع مطلق، یک رهبر در رختکن، یک کاپیتان شجاع. سمیر هندانوویچ در 11 فصلی که از دروازه نراتزوری دفاع کرد، همه این ویژگی‌ها را داشت. قرارداد او با اینتر به 9 ژوئیه 2012 بازمی‌گردد، که از همان ابتدا مهارت‌های فنی استثنایی همراه با کاریزمای عالی را نشان داد که او را به یکی از بهترین دروازه‌بانان تاریخ اینتر تبدیل کرد.

گواه این موضوع حضور او در 455 بازی با ثبت 166 کلین شیت است. به لطف این اعداد خارق‌العاده، سمیر به ایوان کوردوبا (455 بازی) رسید و در رده دهم ازیکنانی که بیشترین بازی را برای اینتر انجام داده‌اند، رسید. به این ترتیب، او وارد رده‌بندی 10 بازیکن تاریخ نراتزوری با بیشترین تعداد بازی برای اینتر شد.

1897352

یک دستاورد تاریخی و معتبر برای دروازه‌بان اسلوونیایی که دومین بازیکن خارجی با بیشترین بازی در تاریخ سری آ است و تنها خاویر زانتی (615 بازی، همه آنها برای اینتر) از او پیشی گرفته است. رکورد پنالتی‌های مهار شده در لیگ به همان اندازه معتبر است: در مجموع 32 پنالتی توسط او مهار شده است. هیچکس مثل او در تاریخ سری آ نیست.

1897351

یک بازیکن حرفه‌ای فوق العاده که در نراتزوری علاوه بر کسب یک اسکودتو، می‌تواند به 2 قهرمانی در جام حذفی ایتالیا و 2 قهرمانی در سوپرکاپ ایتالیا ببالد.

درود، تشکر و محبت صمیمانه همه هواداران و کل خانواده نراتزوری به هندانوویچ.

ممنون سمیر!

دیدگاه‌ها