کد خبر : 1950571 | 23 تیر 1402 ساعت 08:17 | 4.7K بازدید | 0 دیدگاه

دوپینگ‌ها ناخواسته بود

هادی ساعی: کارمان را از صفر شروع کردیم

رییس فدراسیون تکواندو، با بیان اینکه از عملکرد کادر فنی تیم‌های ملی رضایت دارد، گفت: ما کارمان را از صفر شروع کردیم و در شرایطی بودیم که از خیلی از کشورهای جهان عقب افتاده بودیم.

هادی ساعی: کارمان را از صفر شروع کردیم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، هادی ساعی درباره روند تکواندوی ایران پس از نتایج اخیر در رقابت‌های قهرمانی جهان، اظهار کرد: روند تکواندو رو به جلوست. هر چند این موضوع با توجه به مدال ارزشمند ناهید کیانی در رقابت‌های قهرمانی جهان بیشتر در بخش بانوان به چشم آمد اما در بخش مردان نیز روند رو به رشدی داریم و این موضوع را می‌توان در رنکینگ نفرات ما مشاهده کرد.

رییس فدراسیون تکواندو، تصریح کرد: البته در بخش مردان توقعات مدالی ما برآورده نشد اما حرکت رو به جلو دیده می‌شود و قطعا روز به روز بهتر خواهیم شد. واقعیت این است که ما از صفر کارمان را شروع کردیم و از خیلی از کشورها عقب افتاده بودیم. خدا را شکر از رشدی که در این مدت داشته‌ایم رضایت داریم چرا که فقط دنبال بحث مدال‌آوری نیستیم و رشد تکواندو را دنبال می‌کنیم. بچه‌های ما علی‌رغم سن کم و تجربه نه چندان زیاد مقابل حریفان قدرتمند خود عملکرد خوبی را از خودنشان دادند و قطعا با کسب تجربه بیشتر می توانند از پس هر حریفی بربیایند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال متین رضایی در رقابت‌های قهرمانی جهان با ۱۷ سال سن مقابل حریف ازبک که ۲۵ ساله بود و مدال جهانی داشت بدلیل تجربه کمتر باخت. او ابتدا خیلی خوب مبارزه را شروع کرد اما وقتی عقب افتاد نتوانست بازی را جمع کند و شکست خورد. رضایی به تجربه حریفش باخت و قطعا حضور در میادین می‌تواند به او کمک زیادی داشته باشد.

ساعی در ادامه درباره عملکرد بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو و اینکه آیا کماکان با او ادامه می دهد یا خیر، گفت: بله، مقانلو هست. سعی کردیم کادر فنی را تقویت کنیم. بر همین اساس هم آقای افلاکی به کادر فنی اضافه شد. ضمن اینکه قرار شد کمیته فنی بیشتر به کادر فنی تیم ملی مشاوره بدهد. آقای مقانلو هم همکاری خوبی با کمیته فنی داشته و تغییراتی را در شیوه تمرینات تیم ملی وارد کرده است. قطعا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده شرایط تیم ملی بهتر خواهد شد.

رییس فدراسیون تکواندو، در پاسخ به این سوال که آیا تغییرات دیگری نیز در کادر فنی انجام خواهد شد یا خیر، خاطرنشان کرد: خیر. با توجه به رویدادهایی که در پیش داریم این امکان فراهم نیست. ما در بازی‌های آسیایی محدودیت در اعزام نفرات را داریم و اگر بخواهیم نفری را به کادر فنی اضافه کنیم اما اعزام نشود ممکن است باعث دلخوری شود. البته برای رویدادهای دیگر نفرات بیشتری را به کادر فنی اضافه خواهیم کرد.

وی در ادامه درباره عملکرد ضعیف بانوان ایران در رقابت‌های جهانی جدا از کسب مدال طلای ناهید کیانی، گفت: عملکرد بانوان ما خوب بود. ما خیلی بد نبودیم. باید سطح بچه های خودمان را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم. بچه‌های ما بلافاصله پس از مسابقات جهانی در گرندپری رم نتیجه خوبی گرفتند و هم ناهید کیانی و هم نعمت زاده موفق به کسب مدال شدند. قطعا در بخش بانوان نیز حرکت رو به جلویی داریم.

ساعی در پاسخ به این سوال که پس با این اوصاف تغییری در کادر فنی بانوان صورت نمی‌گیرد، گفت: نه در کادر فنی بانوان نیز قرار نیست تغییرات داشته باشیم. آن‌ها کارشان را به خوبی انجام می‌دهند و ما هم رضایت داریم. البته چند وقت یکبار مربیانی را اضافه می‌کنیم تا در بحث پشتوانه‌سازی برای مربیان هم اقدام کنیم.

رییس فدراسیون تکواندو، افزود: درباره تورنمنت ترکیه هم باید بگویم عملکرد ما خوب بود. باید این موضوع را مد نظر قرار بدهیم که هر چند ۴ نماینده ما حذف شدند اما ۳ نفر آن‌ها عضو تیم ملی نبودند و با هزینه شخصی عازم این رقابت‌ها شدند. برخی نفرات نیز بعد از یک سال دوری از میادین و آسیب‌دیدگی عازم شدند و هدف این بود که به میدان بروند. ما این موضوع را می دانستیم و انتظاری هم نداشتیم. در این میان برخی‌ها که عناد دارند می‌گویند تکواندوی بانوان ناکام بوده است.

وی درباره سرانجام دوپینگ دو ملی‌پوش تکواندوی ایران و ادعای مسئولان فدراسیون مبنی بر انجام توطئه، خاطرنشان کرد: در حال پیگیری هستیم تا در میزان محرومیت بچه‌ها تخفیف بگیریم و مدت زمان محرومیت آن‌ها را کمتر کنیم.

ساعی ادامه داد: می‌توانم بگویم صد در صد مطمئنم بچه‌های ما خودشان این کار را نکرده‌اند و ناخواسته مرتکب دوپینگ شده اند. آن‌ها از بهترین نفرات ما هستند و اصلا در جریان این موضوع نبوده اند. خدا کند توطئه نبوده باشد چرا که این کار کثیف‌ترین کاری بود که می‌شد با ۲ جوان کرد. صد در صد نمی‌توانم بگویم توطئه بوده اما وقتی اتفاقات را کنار هم می‌گذاریم به این نتیجه می‌رسیم که این اتفاق عادی نبوده است.

دیدگاه‌ها