کد خبر : 1950652 | 23 تیر 1402 ساعت 17:25 | 61.4K بازدید | 27 دیدگاه

برگی از تاریخ

وقتی رئال در جام‌جهانی سه مهاجم داشت (عکس)

سه مهاجم بزرگ جام‌جهانی ۱۹۸۶ مکزیک لباس رئال مادرید را می‌پوشیدند.

وقتی رئال در جام‌جهانی سه مهاجم داشت (عکس)

به گزارش «ورزش سه» رئال‌مادرید در دهه هشتاد هم تیمی پرستاره بود به طوری‌که ۳۵ سال پیش در یکی از جذاب‌ترین جام‌های جهانی تاریخ، سه مهاجم‌ تراز اول جام در تیم‌های مهم تورنمنت، لباس این تیم را می‌پوشیدند.

خورخه والدانو ستاره خط حمله تیم ملی آرژانتین که با گلزنی در فینال در قهرمانی تیمش نقش کلیدی داشت در خلال سال‌های ۱۹۸۴ تا ۸۷ در خط حمله رئال بازی می‌کرد. او دوبار هم با مادرید در سال جام جهانی و فصل بعد از آن قهرمان اسپانیا شد. والدانو ۴  گل در جام‌جهانی ۸۶ به ثمر رساند و بعد از دیه‌گو مارادونا دومین گلزن تیمش بود.

1897904

امیلیو بوتراگوئنو دیگر ستاره خط حمله رئال در مکزیک هم عملکردی درخشان داشت. او ۵ گل برای اسپانیا زد و در کنار کارِکا از برزیل و  مارادونا از آرژانتین در رده دوم بهترین گلزنان قرار گرفت. او‌ در یکی از جذاب‌ترین مسابقات جام در مرحله یک‌هشتم نهایی در برد ۵، یک اسپانیا برابر دانمارک چهار گل به ثمر رساند. بوتراگوئنو با ۱۵۶ امتیاز هشتمین بازیکن برتر و یکی از بازیکنان تیم منتخب جام بود.

اما در دورانی که ستاره‌‌هایی مثل خورخه والدانو و امیل بوتراگوئنو ستاره‌هایی بودند که رئال را در جام‌جهانی نمایندگی می‌کردند هوگو سانچز  جذاب‌ترین این گروه به حساب می‌آمد. ستاره خط حمله تیم میزبان جام‌جهانی مکزیک یک سال بعد از حضور در مادرید به کشورش بازگشته بود.

در میان اسطوره‌هایی مثل مارادونا، زیکو، پلاتینی، لینه‌کر اما محبوب‌ترین ستاره در تیم میزبان بازی‌ها حضور داشت. 

سانچز با خوشحالی معروفش که بعد از گل پشتک و وارو می‌زد در سراسر جهان مورد توجه قرار داشت. او در این مسابقات اما فقط یک گل زد که آن در بازی اول مکزیک برابر بلژیک که با برد دو-یک میزبان همراه بود به ثمر رسید.

دیدگاه‌ها