کد خبر : 1950805 | 24 تیر 1402 ساعت 12:34 | 64K بازدید | 12 دیدگاه

اسکواد ملوان در لیگ بیست و سوم؛

تیمی که برای جنگ با استقلال به تهران می‌آید

ملوان بندرانزلی با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه، آماده حضور در فصل بیست و سوم می‌شود.

تیمی که برای جنگ با استقلال به تهران می‌آید

به گزارش "ورزش سه"، ملوان یکی از تیم‌هایی است که با تغییر در کادرفنی و تغییر سرمربی از مازیار زارع به مهدی تارتار، وارد فصل جدید فوتبال ایران خواهد شد. تارتار که ملوان را با چهار بازیکن تحویل گرفت، حالا با خرید 7 سهمیه لیگ برتری و چند تمدید قرارداد و اضافه‌کردن نفرات جوان، پیش فصل خود را سپری می‌کند.

نکته مهم در مورد ملوان این است که آنها فصل گذشته را در رتبه دوازدهم به پایان رساندند و با منطقه سقوط 5 امتیاز فاصله داشتند و حالا امیدوارند در دومین سال بازگشت به لیگ برتر، جایگاه خود را بهبود بخشند و رتبه‌ای بهتر از پارسال را به دست بیاورند. هرچند که آنها در همان شروع لیگ باید به مصاف حریفان قدرتمند نظیر استقلال بروند.

1898152

شاید مهمترین خرید ملوان، جذب امین پورعلی، هافبک دفاعی‌ گل‌گهر باشد و همچنین محمدرضا خانزاده، مدافع سابق تیم‌ملیف که از لیگ بنگلادش به ایران آمده و البته باید دید که در چه شرایط آمادگی قرار دارد.

بولت سرشاخهخط دروازه: تارتار هر دو دروازه‌بان تیمش را تغییر داده تا ایمان صادقی جای خود را به محمدحسین اکبرمنادی بدهد. اکبرمنادی به عنوان سهمیه لیگ برتری از گل‌گهر به ملوان آمده و گلر شماره یک این تیم خواهد بود. سیدرسول حسینی نیز از شمس آذر به ملوان آمده تا گلر ذخیره این تیم باشد.

1898149

بولت سرشاخهدفاع مرکزی: ملوان تغییرات زیادی را در این پست داشته است. آنها آرمان اکوان و حامد نورمحمدی را از ذوب‌آهن به خدمت گرفتند و محمدرضا خانزاده نیز به عنوان سهمیه لژیونر/ خارجی به انزلی آمده است. میلاد باقری دیگر گزینه تارتار در این پست خواهد بود. جالب اینکه نام محمدرضا بردبار 18 ساله هم در اسکواد این تیم دیده می‌شود که شاید سورپرایز ملوانی‌ها باشد.

1898150

بولت سرشاخهدفاع کناری: حضور مجید عیدی و مسعود زائرکاظمین باعث شده تا خیال تارتار از سمت راست خط دفاعی راحت باشد اما در جناح چپ پدرام قاضی‌پور تنها بازیکنی است که در اختیار کادرفنی قوی سپید است و احتمالا یک بازیکن زیر 23 ساله نیز به این جمع اضافه می‌شود.

بولت سرشاخههافبک دفاعی: امین پورعلی تنها خرید لیگ برتری ملوان در این پست محسوب می‌شود. او که سابقه حضور در آکادمی ملوان را دارد، پس از سال‌های نسبتا طولانی بازی در گل‌گهر به این تیم آمده است. میلاد شعبانلو و محمود مطلق‌زاده دو گزینه دیگر تارتار هستند. همچنین حسین پورامینی به عنوان سهمیه لیگ یکی به ملوان پیوسته است.

بولت سرشاخهوینگر و هافبک تهاجمی: در این پست تارتار به سراغ رضا جعفری، ستاره فصل گذشته نساجی رفته و همچنین حسین صادقی از هوادار به این تیم ملحق شده است. پرهام موقری و میلاد احمدی دو بازیکن دیگر تارتار محسوب می‌شوند که تمدید قرارداد احمدی، اقدام مهم نقل و انتقالاتی باشگاه ملوان بوده است. ابوذر صفرزاده نیز این روزها در تمرینات ملوان دیده می‌شود.

1898151

بولت سرشاخهمهاجمان: سهیل فداکار که فصل گذشته با گلزنی مقابل سپاهان، سرنوشت قهرمان لیگ برتر را تعیین کرد، قرارداد خود را تمدید کرده است. همچنین محمد قادری به عنوان بازیکن سرباز در ترکیب حضور خواهد داشت. پیمان رنجبری نیز خرید لیگ برتری قوی سپید محسوب می‌شود.

1898147

در مجموع ملوان تغییرات مثبتی نسبت به فصل گذشته داشته و هواداران این تیم نیز امید بیشتری به تیم فصل کنونی خود دارند، اما نکته مهم این است که تعلل مدیران باشگاه در تعیین تکلیف وضعیت مدیریتی باشگاه و انتخاب سرمربی باعث شد ملوان یکی از آخرین تیم‌هایی باشد که تمرینات خود را استارت می‌زند.

حالا تارتار به سرعت در تلاش است تا تیم موردنظر خود را بسازد و با دو بازی دوستانه، سعی خواهد کرد تا بازیکنان ملوان را در شرایط بازی قرار دهد. مشخصه مهم تیم‌های او جنگندگی و نیروی جوانی است و حالا این سرمربی در تلاش است تا 12 بازیکن امید و جوانان را هم در لیست خود قرار دهد.

با این حال این تیم قرعه‌ دشواری هم دارد و در چهار هفته نخست به مصاف ذوب‌آهن، استقلال، فولاد و گل‌گهر خواهد رفت تا 360 دقیقه جهنمی را پشت سر بگذارد.

همین قرعه باعث شده تا این تیم نیاز بیشتری به صبر و حمایت هواداری داشته باشد و احتمالا بعد از این 4-5 هفته، این تیم ریشه‌دار و پرتماشاگر، با وضعیت بهتر پای به مسابقات می‌گذارد و می‌تواند از حریفان امتیازات بیشتری بگیرد.

1898148

دیدگاه‌ها