کد خبر : 1950932 | 25 تیر 1402 ساعت 00:06 | 42.6K بازدید | 39 دیدگاه

به مدال نقره راضی نمی‌شویم؛

این تیم می‌تواند نسل طلایی جدید والیبال ایران باشد

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران می‌گوید در فینال کار آسانی مقابل ایتالیا نداریم، ولی به مقام دومی راضی نیستیم و برای طلا مبارزه می‌کنیم.

این تیم می‌تواند نسل طلایی جدید والیبال ایران باشد

به گزارش "ورزش سه"، غلامرضا مومنی‌مقدم پس از پیروزی تیم ایران مقابل آرژانتین و صعود به دیدار نهایی قهرمانی جوانان جهان، افزود: خدا را شاکرم که تیم ایران به فینال مسابقات قهرمانی جهان رسید. این نشان می‌دهد که تیم دو سال سخت کار کرده و خیلی زحمت کشیده است. من دست تک‌تک افراد را هم بازیکنان و هم اعضای کادر فنی را به گرمی می‌فشارم. به بازیکنان خسته نباشید می‌گویم که فعل خواستن را به خوبی صرف کردند. تیم ایران مقابل تیمی بازی را برد که هم اشتباهات کمی داشت و هم والیبال را خوب بازی کرد. این تیم شب گذشته تیم خوب برزیل را هم برده بود.

وی با بیان این‌که نتیجه ست اول را روی اشتباهات فردی از دست دادیم که یازده خطا داشتیم، بیان کرد: این موضوع به دلیل هیجانات اضافه بازیکنان بود که می‌خواستند خیلی خوب بازی کنند. کنترل کردن بازیکنان در این سن و کنترل کردن هیجاناتشان کار آسانی نیست. خدا را شکر کادری که روی نیمکت بودند، توانستند بازیکنان را از نظر هیجان کنترل کنند و بر بازی مسلط شویم و تیم آرژانتین را شکست دهیم.

1898312

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران ادامه داد: در ست‌های بعدی خطاهایمان را کم کردیم و توانستیم آرژانتین را تحت فشار قرار دهیم و برنده بازی باشیم. همچنین سرویس‌هایمان را کنترل کردیم و دو گوش آنتن تیم مقابل را با دفاع‌هایمان محدود کردیم. این پیروزی هم مبارک بازیکنان باشد و هم مبارک کل مردم ایران. امیدوارم این پیروزی و حضور تیم در فینال ذره‌ای مردم را شاد کرده باشد.

مومنی‌مقدم در ارزیابی رقابت‌های جهانی گفت: سطح مسابقات قهرمانی جوانان جهان فوق‌العاده بالاست و همه بازی‌ها را در تلویزیون می‌بینند و رصد می‌کنند. بازیکنان ایران نشان دادند که قابلیت بازی در تیم ملی بزرگسالان را دارند و می‌توانند نسل طلایی جدیدی برای والیبال ایران باشند که انصافا حقشان است. امیدوارم فدراسیون با مساعدت و همکاری مسئولین ورزش کشور چیزهایی که از نظر مادی و معنوی برای سکو رفتن بازیکنان تدارک دیده‌ شده را در اختیارشان قرار دهد تا انگیزه بیرونی خوبی برای بازیکنان باشد.

وی در پایان گفت: برای بازی فینال ریکاوری خوبی از نظر جسمانی و ذهنی داریم. ایتالیا تیم خوبی است و با سیستم بازی می‌کند. کار آسانی نداریم. البته ما تیم ایران هستیم و سعی می‌کنیم حریفی باشیم که کار را برای آنها سخت کنیم. به دست آوردن طلا برای هر دو تیم سخت خواهد بود و زحمت زیادی می‌خواهد. با جلسات آنالیزی که برگزار می‌کنیم، از نقاط ضعف ایتالیا استفاده می‌کنیم که خوش‌رنگ‌ترین مدال را بگیریم. الان مدال نقره تیم مسجل شده که مدال کمی نیست ولی به مقام دومی راضی نیستیم و سعی می‌کنیم طلا بگیریم.

دیدگاه‌ها