کد خبر : 1951004 | 25 تیر 1402 ساعت 12:22 | 31.3K بازدید | 10 دیدگاه

تکرار فینال سال ۲۰۱۹؛

قهرمانی جهان: به ایتالیا اجازه انتقام ندهید

تیم‌های ملی والیبال جوانان ایران و ایتالیا امشب در فینال قهرمانی جهان به مصاف هم می‌روند.

قهرمانی جهان: به ایتالیا اجازه انتقام ندهید

به گزارش "ورزش سه"، هشتمین و آخرین روز این مسابقات با هشت دیدار پیگیری خواهد شد که در مهمترین مسابقه تیم‌های ملی والیبال جوانان ایران و ایتالیا از ساعت 20:30 دقیقه به وقت تهران برای کسب مقام قهرمانی به مصاف یکدیگر می‌روند.

شاگردان غلامرضا مومنی‌مقدم تا کنون هفت برد متوالی به دست آوردند و در دیدار با نماینده سرزمین چکمه به دنبال هشتمین برد خود هستند تا جام بیست‌ودوم را بدون شکست به دست آورند، از سوی دیگر تیم ایتالیا مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها که در مرحله گروهی یک شکست برابر برزیل در پرونده خود ثبت کرد، در شش دیدار دیگر فاتح میدان شد و در دیدار نهایی به دنبال انتقام از تیم ایران است، زیرا در سال 2019 در جدال با نماینده کشورمان مغلوب شد و به مقام نایب قهرمانی اکتفا کرد.

تیم ملی والیبال جوانان ایتالیا (مدافع عنوان قهرمانی) با یک طلا، چهار نقره و دو برنز در جایگاه چهارم افتخارآفرینان این رقابت‌ها قرار دارد. تیم جوانان ایران به همراه بلغارستان و نیز با یک مدال طلا و یک نشان برنز در جایگاه پنجم این داده آماری است.

با توجه به اینکه کره‌جنوبی در این دوره از رقابت‌ها حضور ندارد و بلغارستان نیز در آخرین مسابقه خود برای مدال برنز تلاش خواهد کرد، تیم جوانان ایران این فرصت را دارد که با رفتن بر روی سکو قهرمانی ضمن کسب جایگاه چهارم ایتالیا در میان افتخارآفرینان مسابقات، به عنوان تیم برتر قاره آسیا در میان مدال آوران نیز معرفی شود.

آتزوری‌های زیر 21 سال ایتالیا در حال حاضر با 130 امتیاز در رتبه نخست رده‌بندی فدراسیون جهانی والیبال قرار دارند و تیم ملی جوانان ایران با 55 امتیاز در جایگاه هشتم جهان است و پیروزی ایران در فینال جام بیست‌ودوم تاثیر مثبت خوبی در این رده‌بندی به سود ایران خواهد داشت.

از نظر تجربه بازی در دیدار نهایی والیبال ایتالیا تا کنون در پنج دوره در فینال بازی کرده است که تنها در سال 2021 فاتح میدان شده است اما در سال‌های 1985، 1991، 1993 و 2019 به مقام نایب قهرمانی اکتفا کرده است. تیم ملی والیبال جوانان ایران تنها در سال 2019 تجربه حضور در فینال را داشته است که در همان سال هم با شکست ایتالیا قهرمانی را از آن خود کرده بود.

دیدگاه‌ها