کد خبر : 1951317 | 26 تیر 1402 ساعت 17:39 | 9.8K بازدید | 2 دیدگاه

پادشاه NBA شماره جديد به تن مى‌كند

فوق ستاره ليكرز به احترام اسطوره فقید بوستون سلتیکس، شماره پیراهن خود را از شماره ۶ به ۲۳ تغییر داد.

پادشاه NBA شماره جديد به تن مى‌كند

به گزارش "ورزش سه"، بيل راسل با ۱۱ قهرمانی، رکورد بیشترین قهرمانی در لیگ NBA به عنوان بازیکن را در اختیار دارد و پس از درگذشت او در ٨٨ سالگى در تابستان گذشته، NBA شماره ۶ را به نام این اسطوره بایگانی کرد. لبران جیمز نیز به احترام این اسطوره، شماره ۶ خود در ترکیب لس‌آنجلس را کنار گذاشت.
البته طبق قانون NBA، بازیکنانی مثل لبران جیمز که پیش از مرگ بیل راسل شماره ۶ را به تن می‌کردند، همچنان می‌توانند با این شماره بازی کنند اما جیمز تصمیم گرفت با شماره ۲۳ به کار خود ادامه دهد.

لبران جیمز درباره این تصمیم خود گفت: "از دست دادن نمادی چون بیل راسل برای همه ما دلخراش است. فرقی نمی‌کند شما بازی کنید، بازی را تماشا کنید یا بخشی از بازی باشید. همه ما می‌دانیم که راسل برای NBA چه معنایی دارد، خصوصا برای تیم بوستون سلتیکس و سیاه پوستان. من این کار را به افتخار و احترام به او می‌کنم."

راسل با تیم سلتیکس ۱۱ بار قهرمان NBA شد، پنج بار جایزه MVP را به دست آورد و ۱۲ بار در آل استار حضور داشت. او همچنین اولین سرمربی سیاه پوست تاریخ لیگ NBA شد و دو قهرمانی آخر خود با سلتیکس را هم به عنوان بازیکن - مربی کسب کرد.

دیدگاه‌ها