کد خبر : 1951443 | 27 تیر 1402 ساعت 10:02 | 3.6K بازدید | 0 دیدگاه

نوریس در فراری، لکلرک در مرسدس؟!

بررسی شایعات نقل‌وانتقالاتی فرمول یک

فرمول یک شاید پیش از فصل آینده با نقل‌وانتقالات غیرمنتظره‌ای در سطح تیم‌های برجسته‌اش از جمله مرسدس آلمان، فراری ایتالیا و ردبول اتریش مواجه شود.

بررسی شایعات نقل‌وانتقالاتی فرمول یک

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، ناظر معتبر فرمول یک؛ جو سیوود در طول روزهای گرندپری فرمول یک در انگلیس انبوهی از شایعات را در مورد آینده رانندگان جمع‌آوری کرد. مرد بریتانیایی ادعا نمی‌کند داده‌هایی که جمع‌آوری کرده، حقیقت نهایی است. در واقع او فقط آنچه را که شنیده منتقل می‌کند، البته این اطلاعات به طرز دردناکی جالب است؛ اگر همه چیز واقعاً مطابق سناریوی توصیف شده توسط سیوود پیش برود، ترکیب تیم‌های برتر فرمول یک در طول سال آینده به طور قابل توجهی تغییر می‌کند. بیایید آخرین شایعات و احتمال تأیید آنها را ارزیابی کنیم.

 لاندو نوریس در فراری 

افرادی هستند که فکر می‌کنند لاندو ممکن است از قبل چیزی شبیه به یک پیش‌قرارداد با فراری داشته باشد. این مسیر حرفه‌ای را با توجه به جایی که فراری در حال حاضر در آن قرار دارد، منطقی نمی‌بینیم اما انتقال به ردبول برای شکست دادن ماکس فرستاپن نیز می‌تواند جهنم حرفه‌ای باشد.

مشکل اصلی نوریس قرارداد بسیار طولانی او با تیم مک لارن است. در حالی که دو مکان در فراری در یک سال خالی است، قرارداد این بریتانیایی تنها در پایان فصل 2025 خاتمه خواهد یافت. واضح است که هر قراردادی می‌تواند فسخ شود و با این حال این یک مانع جدی برای انتقال احتمالی لاندو است. در عین حال، مشخص نیست که چرا نوریس اکنون باید حتی یک قرارداد اولیه و کمی الزام‌آور با فراری منعقد کند. اگر در مورد فصل 2026 صحبت می‌کنیم، لاندو یا هر کسی که در پیست مسابقه می‌دهد چگونه می‌تواند پتانسیل تیم‌ها در دو سال و نیم را تصور کند؟ در این مدت، تیم مدیریتی می‌تواند به طور چشمگیری تغییر کند و نتایج به شدت بهتر یا بدتر شود. بهترین مثال در این مورد مک لارن در سال 2023 است: در نیم فصل این تیم مدیر فنی را اخراج کرد و سرعت ماشینش به طرز چشمگیری افزایش یافت.

منطقی‌تر است که نوریس منتظر فصل 2025 بماند، به شکل کنونی همه تیم‌ها نگاه کند و تصمیم بگیرد. انتظار طولانی نیز خطرناک است: اگر در دو سال باقی مانده، اسکار پیاستری، راننده تازه‌وارد مک لارن لاندو نوریس را در سایه قرار دهد و در نتیجه به شهرت او ضربه بزند، چه؟ به هر شکلی در سطح جهانی نوریس می‌تواند به نوعی خود را در فراری بیابد اما اتخاذ چنین تصمیمی در حال حاضر عجیب است.

کارلوس ساینز و شارل لکلرک

شایعات همچنین می‌گویند که کارلوس ساینز در سال 2025 از فراری به آئودی می‌رود، در حالی که دیگران معتقدند شارل لکلرک اگر در فراری بماند دیوانه خواهد شد و مرسدس دوست دارد او را به دست آورد. آیا همه انواع مشکلات فراری می‌تواند لکلرک را به اندازه کافی وادار کند که وارد مسیر تغییر تیم شود؟ از نظر تئوری، با وجود تمام اظهارات  لکلرک در مورد تمایل او برای قهرمانی با اسکودریا، این‌طور است. 

آیا مرسدس می‌تواند شارل را به عنوان جایگزینی برای لوئیس همیلتون ببیند؟ بی‌شک. درست است، در اینجا، مانند مورد نوریس، در قراردادها مشکل وجود دارد. قرارداد کنونی لوئیس در پایان سال 2023 خاتمه خواهد یافت و این راننده انگلیسی می‌خواهد قراردادی چند ساله امضا کند. بنابراین اگر قهرمان هفت دوره فرمول یک در مرسدس باقی بماند، بعید است که لکلرک جانشین او باشد که قبل از فصل 2025 قرارداد جدیدی خواهد داشت. اما اگر همیلتون برود و مرسدس بنز مجبور شود به دنبال جایگزینی بگردد، با راننده‌هایی همانند هولکنبرگ، بوتاس، شوماخر و ... واقعاً می‌توانید قراردادی یک ساله ببندید و فرصتی را برای فریب دادن خودتان بگذارید.

در سطح جهانی ما فکر نمی‌کنیم که لکلرک بخواهد از قبل با تیمی غیر از فراری قرارداد ببندد. اکنون، اگر مذاکرات با اسکودریا طولانی شود، بله، ممکن است گزینه‌های جایگزین ظاهر شوند. در اینجا، مرسدس بالاخره مشکلات را حل خواهد کرد. 

دیدگاه‌ها