کد خبر : 1951683 | 28 تیر 1402 ساعت 12:31 | 324.8K بازدید | 38 دیدگاه

خاطرات دانیال داوری زنده می‌شود

گلر فراموش شده ایرانی در دورتموند

دروازه‌بان ایرانی-آلمانی فردا می‌تواند در یک دیدار دوستانه برابر تیم بروسیا دورتموند قرار بگیرد.

گلر فراموش شده ایرانی در دورتموند

به گزارش"ورزش سه" دانیل داوری دروازه‌بان 35 ساله و سابق تیم ملی ایران فردا با تیم روت وایس اوبرهاوزن به مصاف تیم فوتبال بروسیا دورتموند می‌رود. این یک بازی دوستانه است که میان یک تیم دسته چهارمی و یک تیم بوندسلیگایی برگزار خواهد شد که هر دو از ایالت نوردراین-وستفالن هستند. 

تیم روت وایس اوبرهاوزن که دانیال داوری در آن حضور دارد در رده چهارم فوتبال آلمان و در رقابت‌های لیگ منطقه‌ای غرب آلمان شرکت می‌کند. قهرمان این رقابت‌ها به لیگ 3 فوتبال آلمان راه پیدا می‌کند. دانیل داوری دروازه‌بان ایرانی در سال 2019 و در حالی یک فصل از جدایی‌اش از تیم دویسبورگ می‌‍گذشت به روت وایس اوبرهاوزن پیوست و در همان سال قراردادش را تا پایان سال 2021 تمدید کرد. او در تمام بازی‌های تیم تا زمان تعطیلی به خاطر همه گیری کوید-19 حضور داشت و فصل را در رده چهارم به پایان رساند. 

او سپس به روت وایس اسن  پیوست که در لیگ 3 بازی می‌کرد و همراه این تیم در جام حذفی آلمان حضور پیدا کرد و توانست با بازی‌های درخشان برابر تیم‌های رده بالاتری چون آرمینیا بیله فلد، فورتونا دوسلدورف و بایر لورکوزن تیم را به یک چهارم نهایی برساند. او بازوبند کاپیتانی تیم را هم بست اما از اوایل سال گذشته آرام آرام جای خود را به یاکوب گلز دروازه‌بان دوم تیم داد. او ذخیره نشستن را انتخاب نکرد و در فصل گذشته به رویت وایس اوبرهاوزن برگشت. 

1899617

دانیل که 4 بازی ملی با لباس ایران و سابقه بازی در آرمینیا بیله فلد و گراس هاپرز را در کارنامه‌اش دارد هفته پیش و بعد از شکست در فینال جام حذفی منطقه‌ای (نیدرهاین پوکال) که به نوعی مقدماتی جام حذفی آلمان هم هست از پایان دوران حرفه‌ای خود صحبت کرده بود. اتفاقی که ممکن است بزودی درباره این دروازه‌بان سابقا ملی پوش ایرانی-آلمانی رخ بدهد. 

او در فصل گذشته در مجموع 32 بار درون دروازه تیمش قرار گرفت، 47 گل خورد و 10 کلین شیت را به نام خودش ثبت کرد. او در این فصل دروازه بان اصلی تیم بود اما هرچه به پایان فصل نزدیکتر شد جایگاه ثابتش را با دروازه بان دیگر تیم تقسیم کرد. بطوری که در ده بازی آخر فقط در 5 مسابقه بازی کرد. 
با این وجود او این شانس را دارد که فردا و در این بازی دوستانه جذاب برابر بروسیا دورتموند درون دروازه تیم روت وایس اوبرهاوزن قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها