کد خبر : 1951685 | 28 تیر 1402 ساعت 12:40 | 64.4K بازدید | 28 دیدگاه

از سیتی به ملبورن ویکتوری

ستاره خرم آبادی در بزرگترین تیم استرالیا

هافبک تهاجمی ایرانی-استرالیایی فصل جدید را با لباس تیم ملبورن ویکتوری شروع می‌کند.

ستاره خرم آبادی در بزرگترین تیم استرالیا

به گزارش "ورزش سه" دنیل ارزانی هافبک تهاجمی تیم ماکارثر استرالیا بعد از یک فصل حضور در این تیم با قراردادی دوساله به تیم ملبورن ویکتوری پیوست. او فصل گذشته با انجام 24 بازی در تمامی رقابت‌ها 5 گل و 8 پاس گل را به نام خودش ثبت کرد. 

وینگر 24 ساله ایرانی زاده خرم آباد است و در 7 سالگی به همراه خانواده‌اش به استرالیا مهاجرت کرده است. او در سال 2018 به عنوان یک بازیکن جوان با منچسترسیتی قراردادی چهارساله امضا کرد در پروژه این باشگاه به عنوان بازیکن قرضی در تیم‌هایی از زیرمجموعه‌های سیتی در کشورهای مختلف پیدا کرده بود برای حضور در مقدماتی جام جهانی 2022 و بازی در ترکیب تیم ملی استرالیا انگیزه بازگشتش به فوتبال این کشور شد.  

با این حال او توسط گراهام آرنولد در لیست نهایی جام جهانی قطر حضور نداشت هرچند فصل را با یک مصدومیت از ناحیه مچ پا به پایان رسانده بود. او در جام جهانی 2018 و با حضور در ترکیب تیم ملی استرالیا لقب جوان‌ترین بازیکن جام را به دست آورده بود. 

او حالا بعد از پنج سال بار دیگر به ملبورن باز می‌گردد هرچند اینبار در تیم رقیب سیتی یعنی ملبورن ویکتوری بازی خواهد کرد. ارزانی بعد از پیوستن به ملبورن ویکتوری گفت: برای شروع فصل بعد هیجان زده و مشتاقم. از میزان بالا بودن انتظارها در این باشگاه آگاهم و می‌خواهم خودم را به بهترین هواداران لیگ ثابت کنم. AAMI Park (ورزشگاه ملبورن) جای ویژه‌ای برای من است و مطمئن هستم بهترین نمایش خودم را برای ملبورن ویکتوری خواهم داشت." 

1899621

ارزانی در سال 2016 و در 17 سالگی با ملبورن سیتی فوتبال را شروع و تحت هدایت وارن جویس خیلی زود به تیم بزرگسالان راه یافت. عملکرد او به گونه‌ای بود که جایزه بهترین بازیکن جوان سال ای-لیگ شد و کاپ هری کیول را به عنوان بهترین بازیکن زیر23 سال کشور گرفت و در تیم منتخب فصل 18-2017 انتخاب شد. 
در 19 سالگی توجه برت فن مارویک سرمربی تیم ملی استرالیا را به خود جلب و به تیم ملی برای جام جهانی 2018 دعوت شد هرچند کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران نیز برای حضور او ابراز تمایل کرده بود. با این حال فن مارویک موفق‌تر بود. ارزانی جوان‌ترین استرالیایی بود که تا آن زمان در جام جهانی فرصت بازی پیدا می‌کرد و البته جوانترین بازیکن مسابقات هم بود. 

او اولین گل ملی خود را در یک بازی دوستانه برابر مجارستان به ثمر رساند قبل از اینکه به عنوان یک تعویضی موفق در سه بازی مرحله گروهی استرالیا برابر فرانسه، دانمارک و پرو حضور پیدا کند. 

بازی‌های خوب او توجه منچسترسیتی را جلب کرد و این باشگاه قرارداد چهارساله‌ای با او به امضا رساند و سپس به طور قرضی به سلتیک فرستاد. او سپس به تیم اوترخت در هلند و ای جی اف در دانمارک و سپس لومل در بلژیک پیوست تا  قبل از آنکه سال گذشته به استرالیا بازگردد. 

تونی پوپوویچ سرمربی ملبورن بعد از جذب او گفت: مشتاقانه منتظر هستم تا عملکرد ارزانی را برای ویکتوری ببینم و مطمئن هستم که تیم می‌تواند به او کمک کند که به بهترین فرم خود بازگردد. 

1899622

او گفت: بسیار خوشحالیم که دنیل در ملبورن ویکتوری است و به او خوش آمد می‌گوییم. معتقدم او دارای ویژگی‌هایی است که می‌تواند نقش موثری در تیم ما داشته باشد. او یک مهاجم جوان و پرانرژی است که جو ملبورن ویکتوری به او این امکان را می‌دهد تا در بهترین فرم خود باشد.  

ملبورن ویکتوری بعد از یک فصل ناامید کننده که با حضور در رده یازدهم به پایان رسید به دنبال بازگشت به رده‌های بالاتر است و در این راه روی ستاره ایرانی تبارش حساب می‌کند.

دیدگاه‌ها