کد خبر : 1951746 | 28 تیر 1402 ساعت 18:50 | 94.7K بازدید | 84 دیدگاه

رقیب جدی برای برنابئو: مدرن‌ترین استادیوم دنیا در لندن

باشگاه چلسی با خرید زمینی بزرگ در اطراف استادیوم استمفوردبریج پروژه بلند پروازانه‌اش برای نوسازی این استادیوم تاریخی را کلید زد.

رقیب جدی برای برنابئو: مدرن‌ترین استادیوم دنیا در لندن

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه چلسی اعلام کرد برای آغاز پروژه نوسازی استادیوم خانگی‌‌‌اش استمفوردبریج به زمین‌های اطراف ورزشگاه نیاز داشته چرا که قصد دارد استادیومی مدرن و با ظرفیت به مراتب بیشتر بسازد.

🏟گفته می‌شود چلسی قطعه زمینی در حاشیه ورزشگاه استمفوردبریج به مساحت 1 هکتار را به قیمت نزدیک به 60 میلیون یورو خریداری کرده است.

با توجه به اینکه در حال حاضر باشگاه رئال مادرید در حال بازسازی و نوسازی استادیوم خانگی‌اش برنابئو است و انتظار می‌رود برنابئوی جدید بعد از کامل شدن به مدرن‌ترین و زیباترین استادیوم فوتبال دنیا تبدیل شود تاد بولی، مالک آمریکایی باشگاه چلسی، تشویق شده تا پروژه مشابهی را در لندن آغاز کرده و استمفوردبریج را به رقیبی برای برنابئو تبدیل کند.

1899739

اما پروژه نوسازی استمفوردبریج برای مالک ثروتمند آمریکایی به سادگی پیش نخواهد رفت. در شهر لندن گروهی از سهامداران باشگاه چلسی مالکیت ورزشگاه استمفوردبریج را در اختیار دارند. این گروه طبق اساس‌نامه باشگاه در مورد تصمیم‌هایی که درباره استادیوم گرفته می‌شود از حق و تو برخوردارند و ممکن است تصمیم تاد بولی را با مشکل مواجه کنند.

رسانه‌های انگلیسی می‌گویند تاد بولی و مدیران باشگاه تا 9 هفته آینده مذاکراتی را با سهامداران باشگاه انجام می‌دهند و در نهایت شاهد آغاز پروژه توسعه و نوسازی استادیوم خواهیم بود.

1899743

یکی دیگر از استادیوم‌های قدیمی و مشهور اروپا که در حال حاضر روند نوسازی و توسعه‌اش آغاز شده ورزشگاه نوکمپ، خانه بارسلونا است. در صورت موفق شدن تاد بولی در پیش‌برد برنامه‌هایش برای نوسازی استمفوردبریج، می‌توان از رقابت برنابئو، نوکمپ و استمفوردبریج برای به دست آوردن عنوان زیباترین و مدرن‌ترین ورزشگاه فوتبال دنیا صحبت کرد.

دیدگاه‌ها