کد خبر : 1951801 | 29 تیر 1402 ساعت 01:24 | 29.8K بازدید | 69 دیدگاه

کابوس بارساگیت پایان ندارد!

پلیس کاتالونیا جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس سابق بارسلونا، را به انتقال منابع باشگاه به حساب‌های شخصی، متهم کرد.

کابوس بارساگیت پایان ندارد!

به گزارش "ورزش سه"، بر اساس گزارش پلیس، جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس سابق بارسلونا، مظنون به استفاده از بودجه باشگاه برای مقاصد شخصی خود است.

نیروی پلیس Mossos در کاتالونیا گزارشی در صدها صفحه تهیه کرده که به بررسی امور مالی بارسلونا و برخی از روابط تجاری آن‌ها در دوران ریاستش بارتومئو می‌پردازد.

رسانه‌ کادناسر جزئیات این گزارش را فاش کرد که می‌گوید قراردادی با شرکت "آمالگاما مارکتینگ" از سوی بارتومئو برای ارسال پول به اشخاص ثالث استفاده شده است.

پرداخت‌ها از سوی این شرکت متفاوت است، اما در سال 2020، زمانی که همه‌گیری کرونا شیوع پیدا کرد و بارسلونا از بازیکنان خواست دستمزد خود را کاهش دهند، ارقام پرداختی دو برابر شده است.

1899853

بارتومئو همچنین این پرداخت‌ها را از پرایس واترهاوس کوپر، یک مشاور خارجی که برای انجام حسابرسی مستقل از حساب‌های باشگاه استخدام شده بود، پنهان کرد.

بیشتر پول پرداخت شده به آمالگاما برای پروژه‌های خاص بود اما حدود 26 درصد از پرداخت‌ها که در طول سال‌ به صدها هزار تراکنش می‌رسید، به اشخاص ثالث رسید.

43 درصد از این پرداخت‌ها به جوزپ خوانمارتی تعلق گرفت که با پسر بارتومئو در شرکت آدلته همکاری می‌کرد.

26 درصد از این پرداخت‌ها به مارشال یورنته، روزنامه‌ نگار اسپانیایی تعلق گرفت، در حالی که باقیمانده آن بین دو روزنامه نگار دیگر یعنی آلبرت لسانت و آلبرتو دلاتوره و رئیس آمالگاما، میکل سامبولا، تقسیم شد. در مجموع پرداخت‌ها به 152 هزار یورو می‌رسد.

انتقال پول به حساب خبرنگاران به دلیل انتشار اخیار مثبت برای فعالیت بارتومئو به عنوان رئیس بارسا بود. بارتومئو هنوز به فساد مالی متهم نشده، زیرا تحقیقات بارساگیت ادامه دارد اما او قبلا دستگیر و با قرار وثیقه آزاد شده بود.

دیدگاه‌ها