کد خبر : 1951927 | 29 تیر 1402 ساعت 17:57 | 21.7K بازدید | 14 دیدگاه

اسپانیا علیه تیم سابق نکونام: بروید زندان یا می‌بریمتان!

مدیران سابق باشگاه اوساسونا که اتهام آنها به دستکاری در نتایج باعث اخراج اوساسونا از فصل آینده لیگ کنفرانس اروپا شده ظرف چند روز آینده راهی زندان می‌شوند.

اسپانیا علیه تیم سابق نکونام: بروید زندان یا می‌بریمتان!

به گزارش "ورزش سه"، چند روز پیش بود که یوفا رسما اعلام کرد باشگاه اوساسونا از فصل آینده لیگ کنفرانس اروپا اخراج شده است. علت این اخراج، محکوم شدن باشگاه اسپانیایی به دستکاری در نتایج مسابقات بود.

اما این پرونده به فصل 14-2013 برمی‌گردد و مدیران سابق باشگاه اوساسونا به اتهام دستکاری در نتایج محاکمه شده و مجرم شناخته شده‌اند. باشگاه اوساسونا به اخراج شدنش توسط یوفا به شدت واکنش نشان داد و گفت اقدامات مدیران سابق نباید به حساب مدیران فعلی باشگاه نوشته شده و تیم از حضور در لیگ کنفرانس اروپا که جواز حضور در آن را به صورت سالم به دست آورده محروم شود.

رسانه‌های اسپانیایی امروز خبر دادند که دادگاه بررسی پرونده مدیران سابق اوساسونا به آنها هشت روز فرصت داده‌اند تا خودشان را برای گذراندن دوران محکومیت به زندان معرفی کنند، در غیر این صورت حکم جلبشان صادر می‌شود و توسط پلیس به زندان منتقل خواهند شد.

1900034

مدیران سابق باشگاه اوساسونا که حکم حبس قطعی‌شان صادر شده آنخل ویزکای، رئیس سابق باشگاه، خسوس پرالتا، مدیر ورزشی سابق باشگاه و سانچو باندرس، خزانه‌دار سابق باشگاه، هستند.

این اولین بار در تاریخ فوتبال اسپانیاست که عده‌ای از مدیران باشگاه‌ها به دلیل دستکاری در نتایج مسابقات بازداشت می‌شوند. دادگاه بدوی سه مدیر سابق اوساسونا را به حبس‌هایی از 8 تا 9 سال محکوم کرده بود، اما دادگاه عالی مدت محکومیت آنها را تخفیف داد و این سه مدیر حالا به حبس‌هایی از 5 تا 7 سال محکوم شده‌اند.

دیدگاه‌ها