کد خبر : 1952071 | 30 تیر 1402 ساعت 14:54 | 8.4K بازدید | 5 دیدگاه

شایعاتی هست که باید بررسی شود

دوپینگ داوران سوژه جدید فوتبال ایران

حرف‌های چند روز پیش علی میرزابیگی درباره انجام تست دوپینگ از داوران، امروز با واکنش مسعود مرادی همراه بود.

دوپینگ داوران سوژه جدید فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه" در روزهای گذشته علی میرزابیگی داور بازنشسته در گفت و گویی که با «ایسنا» انجام داد گفته بود: "قرار است کلاس داوری با داوران منتخب آقایان برگزار شود. تنها خواسته من این است که همراه با تست بدنی داوران، کمیته ضد دوپینگ نیز ماموران خود را به محل تست ببرد تا حقی از کسی ضایع نشود. این را بگویم که اکثریت داوران ما سالم هستند و حساب عده کمی جدا است و ممکن است دست به این کارها بزنند." 

امروز اما مسعود مرادی در اختتامیه دوره دانش افزایی داوران و کمک داوران لیگ ایران در پاسخ به این موضوع و اینکه آیا کنترلی روی دوپینگ داوران وجود دارد یا نه؟ گفت: "دوپینگ بین بازیکنان رقابت ناسالم به وجود می‌آورد اما تا به حال چنین چیزی بین داوران نشنیده‌ام. خوشبختانه همیشه سوژه‌های جدید برای شروع فوتبال کشورمان داریم. اینکه داور با دوپینگ به زمین برود را در ایران شنیده‌ام. در خارج از کشور نشنیده‌ام که داور دوپینگ کند." 

1900262

او همچنین گفت: "داوری که دوپینگ کند با چه کسی می‌خواهد رقابت کند؟ با بازیکن؟ اصلا رقابتی وجود ندارد. شاید منظور برای گذراندن تست آمادگی جسمانی و حضور در لیست است. این شایعات هست و بررسی آن بر عهده کمیته داوران است."

مرادی در مورد اینکه داوران اروپایی مانند ورزشکاران پرورش اندام بدن‌های ورزیده‌ای دارند اما داوران ایرانی از این شرایط دور هستند، گفت: "همانطور که گفتم گذراندن تست آمادگی جسمانی دلیل بر این نیست که داور حتما باید قضاوت کند. ممکن است یک داور دارای اضافه وزن باشد یا فیزبک مناسبی نداشته باشد. کمیته داوران تصمیم می‌‌گیرد داور شرایط حضور در زمین را دارد یا خیر، لیگ برتر ویترین فوتبال کشور است. داوران باید از همه نظر کامل باشند. نحوه برخوردشان با مربیان و بازیکنان، آمادگی جسمانی، فیزیک ظاهری و همه چیزشان باید کامل باشد تا در زمین مورد قبول و اعتماد جامعه فوتبال کشور باشند."

دیدگاه‌ها