کد خبر : 1952169 | 31 تیر 1402 ساعت 03:07 | 27.1K بازدید | 0 دیدگاه

بلاژیکوفسکی، بازیکنی که در دورتموند پیر شد

خداحافظی رفیق لواندوفسکی از فوتبال

یاکوب بلاژیکوفسکی، هافبک ملی پوش سابق لهستان که بیشتر دوران حرفه‌ای خود را در بوروسیا دورتموند بود، بازنشستگی خود را از فوتبال اعلام کرد.

خداحافظی رفیق لواندوفسکی از فوتبال

به گزارش “ورزش سه” بازیکن 37 ساله سابق بوروسیا دورتموند در حساب کاربری خود در فیس بوک گفت: "هر جاده‌ای را پایانی است. من تصمیم سخت پایان دادن به دوران حرفه‌ای‌ام را گرفتم."

بلاژیکوفسکی کار خود را در ویسلا کراکوف آغاز کرد، قبل از اینکه در سال 2007 به بوروسیا دورتموند بپیوندد جایی که  ده فصل در آنجا ماند!
در این مدت فقط  یک سال قرضی به باشگاه ایتالیایی فیورنتینا رفت. در سال 2016 برای سه فصل به وولفسبورگ آلمان رفت و سپس به ویسلا کراکوف بازگشت. بلاژیکوفسکی در 235 بازی بوندسلیگا 28 گل به ثمر رساند.

او با خرید یک چهارم سهام باشگاه ویسلا در سال 2019 که  در مشکلات مالی و آستانه ورشکستگی قرار داشت، به جایی که در آن رشد کرده بود کمک کرد.
یاکوب فصل گذشته را به دلیل مصدومیت از دست داد و تنها در دوبازی حضور داشت. این بازیکن لهستانی قرار است در بازی  ویسلا کراکوف در تاریخ 5 آگوست از فوتبال خداحافظی کند.
بلاژیکوفسکی در 109 بازی برای تیم ملی  لهستان 21 گل به ثمر رساند و پس از رابرت لواندوفسکی ستاره بزرگ این تیم، دومین بازیکن در رده‌های تیم ملی کشورش از نظر تعداد بازی است.

دیدگاه‌ها