کد خبر : 1952276 | 31 تیر 1402 ساعت 13:31 | 14K بازدید | 5 دیدگاه

بیش از هزار ساعت تمرین کردیم

ادعای جالب و تحسین برانگیز سرمربی قهرمان جهان

سرمربی تیم ملی جوانان ایران معتقد است قهرمانی در جهان حاصل تلاش بسیار زیاد شاگردانش بوده است.

ادعای جالب و تحسین برانگیز سرمربی قهرمان جهان

به گزارش "ورزش سه"، نشست کمیته فنی فدراسیون والیبال برای بررسی عملکرد تیم‌های ملی مردان در لیگ ملت‌ها 2023 و تیم ملی جوانان در قهرمانی جهان 2023 و برنامه‌های پیش‌روی این تیم‌ها از ساعت 10:30 امروز به ریاست داورزنی آغاز شد.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران ضمن ارائه گزارش عملکرد تیمش در این  نشست گفت: در دو سال گذشته تلاش کردیم و موفق شدیم در قهرمانی آسیا و جهان رکورد زده و بدون باخت قهرمان شویم. حتی در بازی‌های تدارکاتی هم تجربه باخت نداشتیم و فقط در مسابقات جام کنفدراسیون والیبال آسیا که با تیم‌های بزرگسالان بازی کردیم، چند شکست را تجربه کردیم. خداراشکر بیش از هزار ساعت تمرین نتیجه داد و در مسابقاتی که کیفیت بالایی داشت موفق به کسب مقام اول شدیم.

غلامرضا مومنی‌مقدم ادامه داد: خداراشکر که با وجود سطح بالای مسابقات بحرین موفق به کسب مقام قهرمانی شدیم. هشت بازی بدون باخت 24 ست برده و هفت ست باخته داشتیم. سه تیم برتر مسابقات یعنی ایران، ایتالیا و بلغارستان در سه فاکتور حمله اول، سرویس و دریافت شرایط خوبی داشتند و در سرویس 28 درصد تیم ایران موفقیت کسب کرد در حالی که ایتالیا 23 درصد موفق بود. تمرینات براساس تارگت‌ها و اهداف پیش رفتیم تا در مسابقات جهانی در این سه فاکتور عقب نباشیم.

او در ادامه گفت: در مسابقه دوم تیم تونس که روز قبل بازی بدی برابر بحرین داشت مقابل ایران متفاوت ظاهر شد. فیزیک خوب و عملکرد خوبی داشتند با 16 دفاع در دو ست اول و دوم، تیم ایران را زمین‌گیر کردند اما در ست‌های بعدی با تعویض پاسور بخش حمله را بهبود داده و پیروز شویم. این پیروزی انگیزه بازیکنان را ارتقا داد و موفق شدیم در مسابقات بعدی موفق‌تر عمل کنیم. لغزش تیم ایران به دلیل بازی‌های تدارکاتی کم بود و ذهن بازیکنان این بود که در مرحله دوم کار سختی در پیش داریم. لهستان و بلغارستان را بیش از 15 جلسه پیش از اعزام آنالیز کرده بودیم و تمرکز کمتری روی مرحله مقدماتی داشتند.

1895522

سرمربی تیم ملی جوانان در پاسخ به سوالی درباره تغییرات این تیم نسبت به تیم ملی نوجوانان سال 2021، گفت: پنج تغییر نسبت به آن تیم داشتیم. اوج بازی ایران در مسابقه برابر لهستان بود و بازیکنان دوست داشتند که شکست تهران را جبران کنند و یکی از بهترین بازی‌های تیم ایران در رقابت‌های جهانی بحرین بود. 8 امتیاز مستقیم سرویس نشان از عملکرد خوب بازیکنان دارد. برد سه بر صفر لهستان کار آسانی نبود و این تیم پس از آن نتوانست انگیزه خود را بهبود داده و به جمع تیم‌های برتر راه یابد.

مومنی‌مقدم با یادآوری این‌که به تیم بلغارستان در مرحله دوم رسیدیم و حضورمان در جمع چهار تیم مسجل شده بود و حفظ انگیزه بازیکنان جوان بسیار دشوار بود، گفت: توانستیم بلغارستان را شکست دهیم. ست دوم بلغارستان یک تغییر ارنج داشت و ایران نتیجه ست را 25 بر 23 را واگذار کرد و کارشناسان گفتند کادر فنی ایرانی به بلغار باخت اما تعویض خانزاده با یونس جوان باعث پیروزی‌مان شد و با تیم خوب آرژانتین در دیدار نیمه نهایی مسابقه دادیم که والیبال را خیلی خوب بازی کرد و کمی تیم ایران را اذیت کرد، اما خوشبختانه موفق به شکست حریف شدیم و مبین نصری و دیگر بازیکنان باعث صعود تیم به فینال شدند.

او با یادآوری این‌که ایتالیا با 16 کادر فنی و حضور ولاسکو نتوانست برابر ایران پیروز شود، گفت: با آنالیز شاکری و جدیدالاسلام که شبی دو ساعت می‌خوابیدند، در روز مسابقه با ایتالیا تغییراتی در پست‌ها ایجاد کردیم تا به قهرمانی برسیم. از هزینه شخصی خود بالای 20 میلیون تومان هزینه کردم تا هر روز از طریق توصیه‌های روانشناس و جلساتی که در طول روز برای بازیکنان می‌گذاشتیم روحیه آن‌ها را بالا نگاه داریم و آمادگی روانی خوبی داشته باشند.

دیدگاه‌ها