کد خبر : 1952357 | 31 تیر 1402 ساعت 20:28 | 206.3K بازدید | 168 دیدگاه

لهستان ترمز سامورایی‌ها را کشید؛

پایان یک رویا: ژاپن جذاب، آسیا به تو افتخار می‌کند!

ژاپن با شکست سه بر یک مقابل لهستان از صعود به فینال لیگ ملت ها بازماند.

 پایان یک رویا: ژاپن جذاب، آسیا به تو افتخار می‌کند!

به گزارش "ورزش سه"، در نیمه نهایی لیگ ملت‌های والیبال در فصل ۲۰۲۳ از ساعت ۱۸:۳۰ تیم‌های لهستان و ژاپن مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. تیم ژاپن با سرمربیگری فلیپ بلین با صعود به نیمه نهایی برای اولین بار در بین آسیایی‌ها در این تورنمنت تاریخ‌سازی کرده و قصد دارد دومین شگفتی را رقم بزند و با شکست میزبان مسابقات راهی فینال شوند. در صورت صعود به فینال ژاپنی‌ها پس از ۱۴ سال دوباره در یک تورنمنت بین المللی مدال‌ کسب خواهند کرد. آنها آخرین بار در سال ۲۰۰۹ در جام قهرمانان قاره‌ها مدال برنز کسب کرده‌اند.

ویدئو: 306055

از طرف دیگر تیم لهستان که تا کنون در لیگ ملت‌های والیبال به قهرمانی دست پیدا نکرده در تلاش است برای اولین بار آن هم در خانه خود به این افتخار دست پیدا کند. این تیم تاکنون در لیگ ملت‌های والیبال مقابل ژاپن شکستی را متحمل نشده و می‌خواهد این روند را ادامه دهد. آن‌ها با داشتن بازیکنانی نظیر بارتوش کورک،‌ ویلفردو لئون و‌ الکساندر شیفکا می‌توانند هر رویایی را به واقیعت تبدیل کنند.

این دو تیم در آخرین بازی دور مقدماتی مقابل یکدیگر قرار گرفتند که تیم لهستان به راحتی و سه بر صفر ژاپنی‌ها را شکست داد. البته ژاپنی‌ها در آن مسابقه انگیزه نداشتند و شاید باخت آنها مصلحتی بوده است، ژاپنی‌ها با ستاره بی‌نظیرشان یوکی ایشیکاوا بیش از پیش به مدال نزدیک شده‌اند. 

1900761

با گزارش این بازی جذاب و هیجان انگیز همراه ما باشید.

*ست اول: لهستان 19 لهستان- ژاپن25 ژاپن 
در این ست دو تیم کار را بسیار نزدیک آغاز کردند و تا امتیازات پایانی بازی کاملاً برابر پیش رفت اما یک دفعه ژاپن توانست برتری خود را مقابل حریف قدرتمندش دیکته کند و هرچه مسابقه جلو رفت فاصله را بیشتر کرد تا نهایتاً در این ست موفق شد با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به پیروزی دست پیدا کند.

*ست دوم؛ لهستان 28 لهستان- ژاپن26 ژاپن 
در ست دوم مسابقه این لهستان بود که شروع بهتری داشت و از همان ابتدا چند امتیاز پیش افتاد اما ژاپن در اواخر این ست به بازی برگشت و توانست کار را به تساوی بکشاند. ژاپنی‌ها حتی از حریف خود پیش افتادند اما در نهایت این لهستان بود که با کمک هوادارانش موفق شد در این ست جذاب با نتیجه ۲۸ بر ۲۶ به پیروزی دست پیدا کند.

*ست سوم؛ لهستان 25 لهستان- ژاپن 17 ژاپن 
در این ست لهستان که کاملاً روحیه گرفته بود موفق شد از همان ابتدا فاصله قابل توجهی با ژاپن پیدا کند. از طرف دیگر ژاپنی‌ها نیز کاملاً روحیه خود را از دست داده بودند و در نهایت همین موضوع باعث شد آن ها 25 بر کار را واگذار کنند و در ست شماری نیز دو بر یک عقب بیفتند.

ست چهارم؛ لهستان 25لهستان- ژاپن 21 ژاپن 
در ست چهارم مسابقه نیز اوضاع مثل دو ست قبلی پیش رفت و لهستان که روی دور افتاده بود با عملکرد فوق العاده ستاره‌هایش از جمله شیفکا و لئون موفق شد از همان ابتدا با حریف خود فاصله ایجاد کند و در پایان با نتیجه 25 بر 21 به پیروزی دست پیدا کند و در مجموع سه بر یک پیروز شود.

1900760

با این پیروزی لهستان باید منتظر برنده دیدار دو تیم ایتالیا و آمریکا باشد تا حریف این تیم در مسابقه فینال مشخص شود. همچنین ژاپن نیز در دیدار رده‌بندی به مصاف بازنده دیگر مسابقه نیمه نهایی خواهد رفت.

دیدگاه‌ها