کد خبر : 1952464 | 01 مرداد 1402 ساعت 10:14 | 41.3K بازدید | 53 دیدگاه

رویارویی دو ابرقدرت در گدانسک؛

فینال بزرگ VNL: آخر والیبال همین جاست!

آمریکا و لهستان برگزار کننده دیدار نهایی فصل ۲۰۲۳ لیگ ملتهای والیبال خواهند بود.

فینال بزرگ VNL: آخر والیبال همین جاست!

به گزارش "ورزش سه"، تیم های لهستان و آمریکا که با برتری برابر ژاپن و ایتالیا راهی فینال لیگ ملت‌های والیبال شده‌اند،‌ به دنبال اولین‌ جام خود در این تورنمنت خواهند بود.

آمریکا که با صدر نشینی در دور مقدماتی پا به مرحله دوم گذاشت توانست در مرحله یک چهارم نهایی و نیمه نهایی به ترتیب فرانسه و ایتالیا دو تیم اروپایی را از پیش رو بردارد و کاملا شایستگی حضور در فینال را داشته باشد و در این مرحله نیز باید برابر یک تیم اروپایی دیگر قرار بگیرند.

در طرف مقابل لهستان که دور مقدماتی را با رتبه سوم پشت سر گذاشت و دور مقدماتی چندین بازی را با نتیجه سه بر دو با برد سپری کرده بود، در مرحله یک چهارم نهایی تیم برزیل و در نیمه‌نهایی تیم شایسته ژاپن را از پیش رو برداشت تا برای دومین بار در سه سال گذشته راهی فینال لیگ ملتهای والیبال آن هم در خانه خود بشود.

هر دو تیم در صورت قهرمانی برای اولین بار خواهد بود که به این جام خواهند رسید تا به کارنامه افتخاراتشان این مهم را هم اضافه کنند. این دو تیم در مرحله مقدماتی برابر یکدیگر قرار گرفتند که با پیروزی امریکایی ها پایان پذیرفت.

*ستاره‌های دو تیم: در تیم لهستان بی شک ویلفردو لئون مرد اول این تیم در مرحله یک چهارم نهایی و نیمه‌نهایی بود و پس از او الکساندر شیفکا، بارتوش کورک، پاول زاتورسکی و متئوش بینیک حضور دارند. البته نباید از نقش پاسور این تیم‌ یعنی مارسین یانوش هم گذشت. این تیم میخواهد بالاخره جام این تورنمنت را بالای سر ببرد.

در تیم آمریکا نیز توری دیفالکو و متئو اندرسون و میکا کریستینسون عالی ظاهر شده اند و در کنار این سه مکسول هولت، توماس جاشکه، اریک شوجی و دوید اسمیت هم موثر بازی کرده‌اند، البته نباید از نقش آرون راسل هم گذشت. او در دور مقدماتی بسیار موثر بازی کرد و از عوامل صدرنشینی تیمش بود.

حالا لهستان با سرمربیگری نیکولا گربیچ صربستانی و آمریکا با سرمربی بومی‌اش جان اسپرا تنها چند ست دیگر تا شکاندن طلسم عدم قهرمانی در این جام فاصله دارند و انتظارات برای قهرمانی یکی از این دو تیم تا کمتر از چند ساعت دیگر پایان می‌پذیرد. این دو تیم که سابقه قهرمانی در المپیک را دارند با این روند عالی که در پیش گرفته‌اند به احتمال فراوان در المپیک پاریس هم حضور خواهند داشت.

ترکیب احتمالی آمریکا: میکا کریستینسون، متئو اندرسون، توری دیفالکو، توماس جاشکه،‌ مکسول هولت،‌ دوید اسمیت و اریک شوجی

ترکیب احتمالی لهستان: مارسین یانوش، بارتوش کورک، الکساندر شیفکا، ویلفردو لئون، متئوش بینیک،‌ نوربرت هوبر و پاول زاتورسکی
سرمربی: نیکولا گربیچ

1900905
1900906
1900907
1900908

دیدگاه‌ها