کد خبر : 1952529 | 01 مرداد 1402 ساعت 14:21 | 77.6K بازدید | 64 دیدگاه

ده‌خیا قلبم را شکست، خداحافظ؛

داستان باورنکردنی از معروفترین مربی لیگ برتر!

مربی جدید تراکتور با ماجراهای عجیب خود از الدترافورد، پای به لیگ برتر ایران می‌گذارد، از جمله داستان بی‌وفایی داوید ده‌خیا...

داستان باورنکردنی از معروفترین مربی لیگ برتر!

به گزارش "ورزش سه"، امیلیو آلوارز - بزرگترین نام این روزهای فوتبال ایران در نزدیکی قفس توری 16 تیم لیگ برتری است. کسی که همراه با پاکو خمس، اسپانیا را به مقصد استانبول و سپس تبریز ترک کرد تا هدایت حسین پورحمیدی و احسان مرادیان را برعهده بگیرد. دروازه‌بانانی که حالا قرار است جای داوید دخیا را برای آلوارز پر کنند.

امیلیو برای سالهای طولانی مربی ده‌خیا بود و او نزدیکترین فرد به دروازه‌بان پیشین اتلتیکو و منچستر محسوب می‌شد اما در این بین اتفاقاتی هم رخ داد که در نهایت کار را به قطع رابطه و جدایی رساند، اتفاقاتی که شاید در نگاه اول، از رابطه آنها پنهان بماند.

بولت سرشاخهسکانس اول: کاشف ده‌خیا و هدیه به منچستریونایتد
آلوارز در دنیای فوتبال به عنوان مربی کاشف دیوید دخیا شناخته می شود، زمانی که دخیا در تیم دوم اتلتیکو مادرید بازی می کرد، آلوارز پی به استعدادهای او برد و به کیکه سانچز فلورس توصیه کرد تا از دخیا در تیم اصلی اتلتیکو استفاده کند و در  نهایت او به عنوان سنگربان شماره یک در ویسنته کالدرون به میدان رفت. دخیا در طول دو فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹  و ۲۰۱۱-۲۰۱۰ در مجموع ۸۴ بار برای اتلتیکو به میدان رفت که توانست ۲۳ کلین شیت به نام خود ثبت کند. بخش زیادی از موفقیت دخیا در اتلتیکو مدیون تمرینات و سبک مربیگری آلوارز بود. درنهایت دخیا بواسطه عملکرد درخشان خود در اتلتیکو با مبلغ ۱۷ میلیون پوند به جمع شیاطین سرخ پیوست و آلوارز نیز به همراه سرمربی همیشگی خود کیکه سانچز اتلتیکو را ترک کرد تا سال ۲۰۱۱ سال جدایی این دو لقب بگیرد.

1900996

بولت سرشاخهسکانس دوم: بلیت الدترافورد با تصمیم مورینیو
در سال ۲۰۱۶ بود که ژوزه مورینیو بعنوان جانشین لوییس فن خال در منچستر منصوب شد و آلوارز نیز بعنوان بخشی از پروژه مورینیو به منچستر یونایتد به عنوان مربی دروازه بانان اضافه شد. آقای خاص که از همکاری موفق دخیا و آلوارز در گذشته مطلع بود، از او خواست که به الدترافورد بیاید، این درحالی بود که تا پیش از این آقای خاص و آلوارز با یکدیگر هیچ گونه همکاری نداشتند. آلوارز دوست صمیمی ژرژ مندس مدیر برنامه های مورینیو بود که گفته می شد توصیه های مندس و همچنین دخیا به مورینیو نقش بسزایی در انتقال آلوارز به الدترافورد داشت. علاوه براین، حضور آلوارز نیز باعث شد تا دخیا علی رغم پیشنهاد خوبی که از رئال مادرید داشت در منچستر بماند.

1900997

بولت سرشاخهسکانس سوم: اینجا هستی که دخیا را نگه داری!
بعد از اینکه آقای خاص در دسامبر ۲۰۱۸ بواسطه عملکرد ضعیف خود و رقم زدن بدترین شروع منچستر در ۲۸ سال گذشته از سمت خود برکنار شد، تمامی دستیاران ژوزه مورینیو بجز امیلیو آلوارز، کیران مک کنا و مایکل کریک از جمع شیاطین سرخ جدا شدند. همچنین، دیگر مربی دروازه بانی منچستر، سیلوینو لورو نیز به همراه مورینیو شیاطین سرخ را ترک کرد تا آلوارز بعنوان تنها مربی دروازه بانی کادر جانشین مورینیو یعنی اوله گنار سولشر به کار خود در این تیم ادامه دهد، بسیاری دلیل این امر را رابطه خوب دخیا و آلوارز و همچنین توصیه‌های دخیا به سولشر جهت حفظ آلوارز می دانستند. سولشر به خوبی می‌دانست رابطه دخیا و آلوارز به حدی صمیمی است که امیلیو می‌تواند او را مجاب به تمدید قرارداد با منچستر نماید. درهمین راستا، سولشر در یکی از مصاحبه‌های خود به این موضوع اشاره می‌کند و می‌گوید: "دیوید، امیلیو را بسیار دوست دارد و با او با احترام برخورد می‌کند." همچنین، آلوارز پس از ماندن در جمع شیاطین سرخ گفت: "من بواسطه ای رابطه خوبی که با دیوید دارم و بخاطر اینکه میخواستم با او ادامه بدهم، در منچستر ماندم."

1900998

بولت سرشاخهسکانس چهارم: مثل کوه پشت گلر ناکام اسپانیا
عملکرد نه چندان خوب دخیا در جام جهانی ۲۰۱۸ باعث شد تا بسیاری از فوتبال دوستان اسپانیایی او را مورد انتقاد قرار دهند، در همین راستا، آلوارز در مقابل هموطنانش پشت دخیا در آمد و گفت: " انتقادی که به دخیا می شود بواسطه این است که در لیگ جزیره بازی می‌کند و نه لالیگا. اگر او در لالیگا بازی می‌کرد همچین هجمه ای به او وارد نمی‌شد." آلوارز همچنین افزود: "دخیا جا پای دروازه بان بزرگی مثل کاسیاس گذاشته و باید از او حمایت کرد تا این دوران پرفشار را پشت سر بگذارد و هرکس دیگری جای او باشد همین اشتباهات را می‌کند."

1900999

بولت سرشاخهسکانس پنجم: بی‌وفایی دخیا - خداحافظ داوید نامهربان!
پس از عملکرد ناموفق دخیا در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ و اشتباهات مهلک او بخصوص در آخر فصل، اوله گنار سولشر تصمیم گرفت تا ریچادر هارتیس را که با او پیشتر در کاردیف و مولده نیز همکاری کرده بود بعنوان مربی ارشد دروازه بانان به الدترافورد بیاورد.

در همان زمان بود که شیاطین سرخ در پروسه تمدید قرارداد با دخیا قرار داشتند و به او پیشنهاد ۳۵۰ هزار پوند در هفته را دادند. اما رابطه آلوارز و دخیا آنقدر صمیمی بود که گفته می شد بی محلی سولشر به آلوارز و جذب ریچارد هارتیس به پروسه تمدید قرارداد با دخیا صدمه می زند. درنهایت، دخیا دو ماه و نیم بعد قراردادش را به مدت چهار سال با شیاطین سرخ تمدید کرد.

دخیا درحالی قراردادش را با منچستر تمدید کرد که آلوارز را در جریان روند مذاکرات خود قرار نداد و به نوعی پنهانی با سران شیاطین سرخ مذاکره کرد. پس از این اتفاق بود که آلوارز به دلیل رفتار غیرحرفه ای دخیا و عدم اعتماد به او تصمیم به ترک منچستر گرفت، اگرچه بسیاری دلیل اصلی این جدایی را بی اعتمادی سولشر به عملکرد فنی آلوارز قلمداد می‌کردند. برخی نیز دلیل این جدایی را  دلخوری سولشر نسبت به رفتار غیر حرفه ای آلوارز در تور پیش فصل منچستر در کشور استرالیا عنوان می کردند‌.

1901000

بعد از جدایی آلوارز از جمع شیاطین سرخ او طی مصاحبه ای مدعی شد که منچستری‌ها اندکی پس از تمدید قرارداد با دخیا علاقه مند بودند که با او نیز تمدید کنند. اما او به واسطه آنچه که خیانت دخیا می نامید تمایلی به تمدید قرار نداشت.

گزارشگرآلوارز درخصوص جداییش از منچستر گفت: "منچستر من را اخراج نکرد و این من بودم که قصد جدایی داشتم اما نه بخاطر اینکه میخواستم منچستر را ترک کنم بلکه بخاطر اینکه دیگر نمیخواستم مربی دخیا باشم. من در اتلتیکو مربی او بودم و در آنجا از او حمایت کردم، من بودم که او را متقاعد کردم تا به منچستر بپیوندد. من دست راست او در منچستر بودم. اینکه من به منچستر آمدم به لطف ژرژ مندس و درخواست مورینیو بود که از من خواست تا به او ملحق شوم و به پیشرفت دخیا در دروازه بانی کمک کنم و همچنین باعث شوم تا او در منچستر بماند، درحالی که در آن زمان او می خواست از منچستر برود."

1901003

گزارشگراو همچنین افزود: "اما پس از سه سال سخت و مذاکره با سران منچستر برای تمدید قرارداد او و تبدیل کردن او به پردرآمد ترین بازیکن جهان، متوجه شدم او بدون اطلاع من بصورت پنهانی با منچستر تمدید کرده است. درواقع، او به من نارو زد." امیلیو ادامه داد: "از دیوید پرسیدم چرا با من چیزی در این خصوص مطرح نکرده است و او پاسخ داد که به او گفته اند چیزی را با دیگران درمیان نگذارد. این بر روی من اثر گذاشت. رویه من در حرفه ام به این صورت است که نمی توانم به کسی که به او اعتماد کامل ندارم کمک کنم و به همین دلیل منچستر را ترک کنم."

حال باید دید که آلوارز در تراکتور بعنوان سومین تجربه آسیایی خود پس از شباب الاهلی و الوصل چگونه عمل می کند و رابطه او با دروازه بانان چگونه خواهد بود.

دیدگاه‌ها