کد خبر : 1952683 | 02 مرداد 1402 ساعت 10:37 | 55K بازدید | 56 دیدگاه

ضربه سر شگفت‌انگیز علی دایی! (عکس)

اسطوره فوتبال آسیا هنوز هم یکی از موفق‌ترین بازیکنان ایرانی در سطح فوتبال باشگاه‌های اروپا به شمار می‌رود.

ضربه سر شگفت‌انگیز علی دایی! (عکس)

به گزارش "ورزش سه" در کارنامه علی دایی گل‌های حساس و مهم کم نیست، اما گل‌های او در باشگاه‌های اروپا از نظر سطح کیفی رقیبان یا تاثیرگذاری در روند موفقیت تیم از جمله مهم‌ترین گل‌های او به حساب می‌آیند.

معروف‌ترین گل‌های علی دایی در سال اول حضورش در هرتابرلین در فصل 2000/1999 و در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسیدند. دو گل به چلسی و یک گل به میلان در دو بازی پیاپی مرحله گروهی تصاویری ماندگار در کارنامه حرفه‌ای او هستند. اما دایی با لباس هرتابرلین باز هم در سطح قاره‌ای گل‌های مهمی به ثمر رساند.  

در فصل 2001/2000 که هرتابرلین در رقابت‌های یوفاکاپ حضور پیدا کرده بود در همان دور اول حذفی و بازی رفت کار این تیم گره خورد، اما این گره توسط ستاره خط حمله فوتبال ایران باز شد. در بازی رفت برابر زیمبرو کیشیناو از مولداوی هرتابرلین در همان ده دقیقه اول بازی توسط ویکتور برکو دروازه‌اش باز شد. یورگن روبر سرمربی هرتا در این بازی دایی را روی نیمکت نشانده بود و میشائیل پریتز، مهاجم سرشناس تیم، در دقیقه 26 توانست با یک شوت پای چپ بازی را مساوی کند.

روبر البته دایی را در همان ابتدای نیمه دوم به جای آلکس آلوز به میدان فرستاد و او در دقیقه 64 پاس مایکل هارتمن را با یک شوت پای راست به تور دروازه زیمبرو رساند. 

1901274

هرتابرلین این بازی را با گل دایی برد تا در بازی برگشت در برلین با خیال راحت‌تر به زمین برود؛ آن هم در حالی که سرمربی دیگر اشتباه بازی قبل را تکرار نکرد و دایی از ابتدا در ترکیب قرار گرفت. او خیلی زود هم نتیجه این اعتماد را با یک ضربه سر که امضای علی دایی را پایش داشت داد. در حالی که مایکل هارتمن در دقیقه 20 با یک شوت دروازه زیمبرو را باز کرده بود دایی 6 دقیقه گل دوم را به ثمر رساند تا هرتابرلین به مرحله بعدی صعود کند. 

هرتا در بازی بعدی با نتیجه 4 بر 2 آمیکا رونکی را شکست داد و به مرحله سوم صعود کرد، اما در بازی این مرحله برابر اینترمیلان در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه دو-صفر مغلوب شد. دایی در دوبازی برابر اینتر 180 دقیقه در ترکیب تیمش حضور داشت اما نتوانست دروازه حریف را باز کند. 

دایی در مجموع سه سال حضور در هرتابرلین برای این تیم در 88 بازی به میدان رفت و 12 گل و 4 پاس گل را در کارنامه خودش به ثبت رساند.

دیدگاه‌ها