کد خبر : 1952718 | 02 مرداد 1402 ساعت 13:40 | 46.1K بازدید | 21 دیدگاه

سرمربی یونایتد شخصا اونانا را راضی کرد

افشای جزئیات کودتا علیه دخیا: نقش کلیدی تن‌هاخ!

منچستریونایتد برای خرید آندره اونانا پروژه هیجان‌انگیز و موفقی را سپری کرد که دیلی میل جزئیات آن را فاش کرده است.

افشای جزئیات کودتا علیه دخیا: نقش کلیدی تن‌هاخ!

به گزارش "ورزش سه"، آندره اونانا هفته گذشته با قراردادی 55 میلیون یورویی اینترمیلان را به مقصد منچستریونایتد ترک کرد. البته اریک تن‌هاخ چند هفته قبل‌تر کلید این انتقال را زده و شخصا با دروازه‌بان کامرونی به توافق دست یافته بود.

به گزارش دیلی میل، سرمربی یونایتد، بعد از فینال جام حذفی مطمئن شد که دیگر نمی‌تواند به داوید دخیا اعتماد کند و برای تیمی که به دنبال جام‌های بیشتر است به یک دروازه‌بان شش‌دانگ نیاز دارد. یونایتد فینال حذفی را با دو گل ایلکای گوندوگان به منچسترسیتی واگذار کرد و دخیا در این دیدار عملکرد ضعیفی داشت.

تن‌هاخ از همان اوایل فصل گذشته برای به خدمت گرفتن آندره اونانا ابراز علاقه کرده بود؛ دروازه‌بانی که سابقه بازی کردن زیر نظر این مربی هلندی را در آژاکس داشت. با این وجود دروازه‌بان فصل گذشته اینتر ابتدا تصور می‌کرد که بعد از انتقال به یونایتد به جای اینکه جانشین دخیا شود باید با او برای شماره یک شدن رقابت کند.

1901328

با این وجود همه چیز در هفته‌های پایانی فصل گذشته روشن شد و نیازی به تردید وجود نداشت. دخیا در جریان شکست 3-0 مقابل سویا در لیگ اروپا دو اشتباه بسیار بد مرتکب شد که به حذف یونایتد انجامید. او تنها دو هفته بعد مقابل وستهم یک گل بد خورد تا یوناتید 1-0 بازی را واگذار کند و عملکرد ضعیفش در فینال جام حذفی نقطه پایانی بر حضورش در جمع شیاطین سرخ بود.

در پایان فصل دخیا پیشنهاد تمدید با کاهش مبلغ قرارداد را نپذیرفت تا به 12 سال حضورش در یونایتد پایان دهد. شیاطین سرخ برای یافتن جانشین او زمان زیادی نیاز نداشتند، چرا که تن‌هاخ با یک گروه معروف هلندی که مسئول انتقال بازیکنان هستند ارتباط برقرار کرده بود و آنها اونانا را پیشنهاد کردند که با استقبال سرمربی یونایتد مواجه شد.

1901329

با این حال منچستریونایتد تنها باشگاهی نبود که اونانا را می‌خواست. این باشگاه برای اینکه بتواند انتقال موردنظر را نهایی کند، از طریق استیو براون، مسئول نقل و انتقالات خود، با آلبرت بوتینس، فردی که تابستان گذشته انتقال رایگان اونانا از آژاکس به اینتر را نهایی کرده بود، ارتباط برقرار کردند.

سپس تن‌هاخ کار را به دست گرفت و به آمستردام سفر کرد تا شخصاً با اونانا صحبت کند. مذاکرات به خوبی پیش رفت و او توانست دروازه‌بان کامرونی را متقاعد کند که یونایتد باشگاه مناسبی برای او است و سرانجام این معامله پنجشنبه گذشته نهایی شد.

دیدگاه‌ها