کد خبر : 1952905 | 03 مرداد 1402 ساعت 15:14 | 16.8K بازدید | 21 دیدگاه

نکونام سفت بایستد و کارش را بکند

کفاشیان: در فوتبال نیستم و نفس می‌کشم

رییس سابق فدراسیون فوتبال به انتقاد از وضعیت اداره باشگاه استقلال پرداخت.

کفاشیان: در فوتبال نیستم و نفس می‌کشم

به گزارش "ورزش سه"، علی کفاشیان، رییس سابق فدراسیون فوتبال، ظهر امروز در مجموعه انقلاب عادت همیشگی خود به ورزش روزانه را دنبال می‌کرد که در این بین، خبرنگار ورزش سه، از همزمانی این موضوع با پوشش مجمع فدراسیون دو و میدانی استفاده کرده و با سکان‌دار سابق فوتبال ایران به گفتگو پرداخت.

در این مصاحبه کفاشیان در رابطه با اتفاقات روز فوتبال ایران صحبت کاملی داشت که می‌خوانید؛

کفاشیان در ابتدا در خصوص عادت همیشگی ورزش کردن گفت: واقعا از ورزش نشاط و شور و حالی می‌گیرم که اگر یک روز در میان صورت نگیرد، کسل می‌شوم. پیشنهاد و توصیه‌ام همیشه همین بوده، ورزش برای لاغری نیست، برای نشاط و شادابی است.

رییس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص قوانین جدید در حوزه نقل‌و‌انتقالات گفت: تجربه‌ای که داشتیم در چند دوره این سقف گذاشته شد، تهدید کردند، نظارت کردند، ولی فایده‌ای نداشت. واقعیت این است که در سطح فوتبال خود تشکل‌هایی داریم به نام باشگاه‌ها که گرداننده اصلی فوتبال هستند و تا وقتی که رقابت منفی با هم دارند و به فکر سازندگی نباشند، این وضعیت هست و وقتی رقابتی برای بازیکنان رخ بدهد، مدیران دیگر این قانون را اجرا نمی‌کنند. من خوشحالم که تلاش می‌شود برای اجرای قانون ولی بعید می دانم با این رقابت منفی اجرایی باشد‌. باشگاه‌ها باید شهامت داشته باشند که بازیکنان جوان بااخلاق بگیرند و این هزینه کردن خیلی بهتر است. ضمنا این طرح نیاز به همت و اتحاد دسته جمعی مدیران دارد.

ویدئو: 306248

در ادامه خبرنگار ورزش سه، این موضوع را در مقام مقایسه با کشورهای همسایه و رقبای آسیایی ایران قرار داد که کفاشیان در پاسخ گفت: بالاخره نماد وصلی هر کشوری، تیم‌های ملی است. چطور زمان کی‌روش هفت سال تیم اول بودیم. به این فکر کنیم که از منابع خود به بهترین نحو استفاده کنیم. اگر بخواهیم رقابت منفی کنیم، باید یک ورزشکار از آنجا بیاوریم که هزینه‌اش اندازه هزینه یک لیگ می‌شود. ضرورتی ندارد. آن‌ها هم یکی دو دوره نتیجه می‌گیرند ولی دوام ندارد و به درد نمی‌خورد. پیشنهاد من این است که باشگاه‌ها به پایه‌ها بروند و ده درصد هزینه خود را صرف استعدادیابی کنند و مطمئن باشند که چند سال دیگر نتیجه می‌گیرند.

ویدئو: 306249

وضعیت نابسامان استقلال و اعتراض هواداران، سوژه سوال بعدی بود که رییس سابق فدراسیون در خصوص آن گفت: وقتی دچار تزلزل مدیریتی می‌شویم، چه توقعی دارید که مدیرانی که هرروز می‌روند و در کارشان دخالت می‌شود، فرصت کنند به تیم فکر کنند و به سرمربی بگوید که چطور تیم را بسازد؟ این توقع را نمی‌توانیم داشته باشیم. هواداران استقلال کاملا حق دارند. می‌بینند که بقیه تیم‌ها ثبات مدیریتی دارند اما در باشگاه خودشان نیست این موضوع و چند مدیر عوض کردند. با سرپرست موقت که نمی‌شود در مقطع نقل‌و‌انتقالات تیم اداره کرد. با این وضعیت افق روشنی نیست برای استقلال.

ویدئو: 306250

احتمال استعفای نکونام به عنوان یک چهره ملی و ارزشمند، دغدغه‌ای بود که کفاشیان در رابطه با آن گفت: اعتقاد دارم که یک فردی که در سختی‌ها ساخت، مدیر و مربی است. نه اینکه همه چیز خوب باشد و من یک فرش پهن کنم و کار را پیش ببرم. در سختی‌هاست که مربی و مدیر خودش را نشان می‌دهد. جواد هم الان باید اعتماد کند و سفت بایستد که این تیم و هوادارانش را خوشحال کند.

نایب‌رییس سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا در رابطه با دشواری‌های پیش روی فدراسیون برای وارد کردن VAR گفت: بالاخره وی‌ای‌آر چیز ساده‌ای است و ما کشوری دانش‌بنیان هستیم و کارهای سخت را انجام دادیم. ببینید فدراسیون اسمش بزرگ است ولی داخلش کوچک است و امکاناتش را ندارد. در این زمینه که خواست مردم است، دولت باید ورود کند و کمک کند. متاسفانه بخش وزارت ورزش هم فعلا سامانی ندارد و باید دید چه می‌شود.

ویدئو: 306251

این صحبت باعث شد تا کیاوش عزیزی از علی کفاشیان در رابطه با احتمال کناره‌گیری سجادی از وزارت ورزش سوال کند که با این پاسخ مواجه شد: نمونه تعویض مدیر، باشگاه استقلال است که لطمه‌اش را می‌بیند. امیدوارم ایشان سلامتی‌اش را به دست بیاورد و مسئولان هم به این فکر باشند کسی را که می‌گذارند، حمایت کنند تا خواسته‌های مردم اعمال شود. خواسته‌هایی مثل استادیوم خوب، وی‌ای‌آر و زمین خوب. مردم همین‌ها را می‌خواهند. کار وزارت ورزش زیاد نیست. یک تجهیزات ورزشی و تربیت بجه‌های ورزشی که می‌شود قوانینی وضع کرد تا بخش‌های خصوصی ورود کنند. اگر دولت به بخش خصوصی نگاه کند، ساخت انجام می‌شود.

ویدئو: 306252

تجربه کفاشیان از بازداشت‌شدن و تعجب همگانی، آخرین سوالی بود که رییس سابق در رابطه با آن گفت: یک اتفاق عادی است و جدید نیست. برای سال ۸۹ بود که مقاصدی داشتند و دنبال زهر چشم بودند که من ماندم و کارم را انجام دادم. به فوتبال هم برنمی‌گردم چون آزادم و نفس می‌کشم.

دیدگاه‌ها