کد خبر : 1952943 | 04 مرداد 1402 ساعت 05:44 | 105.7K بازدید | 95 دیدگاه

ستاره‌ای که همیشه همه را غافلگیر کرده است

گزارش: بمب تراکتور و بزرگترین افسوس استقلال

چه کسی فکرش را می‌کرد که اولین خرید استقلال در لیگ بیستم بعد از دو فصل تبدیل به بمب نقل و انتقالات شود.

گزارش: بمب تراکتور و بزرگترین افسوس استقلال

به گزارش "ورزش سه" صحبت از امیرحسین حسین‌زاده است. وقتی در ابتدای لیگ بیست و یکم که هنوز احمد مددی مدیرعامل استقلال بود، با پیراهن این تیم عکس گرفت کمتر کسی او را یک خرید جدی تصور می‌کرد، اما یک فصل کافی بود تا او تبدیل به یکی از ستاره‌های جوان فوتبال ایران شود. او با استقلال قهرمان شد، به شارلروا رفت و استقلال برای بازگشتش تلاش ویژه‌ای به خرج داد، اما حسین‌زاده احتمالا با یک قرارداد گران و به عنوان مهمترین اتفاق نقل و انتقالاتی فصل تا این زمان به تراکتور پیوست.

کشف از روی حادثه 

در فوتبال ایران معمولا حوادث نقش تعیین‌کننده دارند. احمد مددی 27 روز بعد از آنکه با امیرحسین حسین‌زاده در دفتر مدیرعامل به عنوان اولین خرید استقلال 1400 عکس یادگاری گرفت، برگه استعفایش را تقدیم حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، کرد و از این باشگاه جدا شد. اما او یک اقدام مفید داشت و آن جذب امیرحسین حسین‌زاده بود. اما در روز 30 مرداد ماه 1400 همان روزی که مددی با این مهاجم جوان و زبیر نیک‌نفس قرارداد بست هواداران استقلال مقابل این باشگاه تجمع کرده و علیه مددی شعار می‌دادند، چرا که معتقد بودند که این بازیکنان در حد باشگاه استقلال نیستند. 

1901770

شاید اگر هواداران می‌دانستند دو سال بعد چقدر به این وجود این مهاجم درجه یک نیاز پیدا می‌کنند، به جای اعتراض به مدیران باشگاه از مددی می‌خواستند تا با او قراردادی 5 ساله ببندد. هیچکس نمی‌تواند منکر عشق هواداران به باشگاه شود، اما نمی‌توان انتظار داشت که آنها بتوانند بهترین تصمیم را برای تیمشان بگیرند. هواداران تیم خوب و قوی می‌خواهند و این مربی و استعدادیاب‌ها و مدیران فنی هستند که باید در چیزی مثل نقل و انتقالات تصمیم بگیرند. دلیلش هم مشخص است، یک جمع دویست نفری نمی‌تواند راجع به فلسفه یا مسائلی تخصصی همچون آن تصمیمات درستی بگیرد، بلکه هرچه تعداد بیشتر باشد خواسته‌ها شکل عمومی‌تر و ابتدایی‌تری می‌گیرند. این می‌تواند همین امروز درس مهمی برای هواداران استقلال باشد که اجازه ندهند تصمیمات فنی روی سکوها گرفته شود. 

1901771

کمی درباره امیرحسین 

با وجود  آنکه گفته می‌شود تراکتور یک مهاجم گرفته، اما امیرحسین حسین‌زاده را باید یک هافبک تهاجمی و یک وینگر دانست. به نظر تراکتور هنوز به یک مهاجم نوک نیاز داشته باشد. او متولد سال 1379 و 23 ساله است و فوتبال حرفه‌ای را از سایپا شروع کرد. او در لیگ هجدهم و از نیم فصل دوم با حضور در ترکیب سایپا شانس حضور در لیگ برتر را پیدا کرد. حسین‌زاده که آنزمان هجده ساله بود توانست در 14 بازی 4 گل به ثمر برساند، آن هم در حالی که در 10 بازی در پست هافبک هجومی بازی کرد. 

1901772

او در لیگ نوزدهم از ابتدای فصل با سایپا در لیگ حضور پیدا کرد و 3 گل و 1 پاس گل هم به نام خودش ثبت کرد، اما مصدومیت رباط صلیبی باعث شد هشت هفته پایانی فصل را از دست بدهد. این دومین بار بود که او از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت می‌شد و یک بار دیگر در دوران حضورش در تیم مقاومت این مصدومیت سنگین را تجربه کرده بود.  او هجده هفته لیگ بیستم را هم از دست داد و در دوازده باری که با لباس سایپا در میادین حاضر شد گل و پاس گلی نداشت. 

1901774

حسین‌زاده در ابتدای لیگ بیستم و یکم، همان‌طور که گفته شد، در دوران سختی که باشگاه استقلال داشت به این تیم پیوست. او در این فصل در 30 بازی لیگ برتر و 2 بازی جام حذفی در ترکیب استقلال حضور داشت و 8 گل زد و یکی از مهره‌های موثر فرهاد مجیدی در مسیر قهرمانی بود. سپس به شارلروا پیوست و فصل گذشته در مجموع 24 بازی برای این تیم انجام داد، 3 گل زد و 2 پاس گل هم به نام خودش ثبت کرد.

1901776

سرمایه‌گذاری فوتبالی

امیرحسین حسین‌زاده یک مثال عالی برای پویا بودن فوتبال است. هرسال استعدادهای جوانی پیدا می‌شوند که می‌توانند به ستارهپ‌های آینده تبدیل شوند. تجربه ثابت کرده که بهترین کار می‌تواند سرمایه‌گذاری روی چنین بازیکنانی باشد.

دیدگاه‌ها