کد خبر : 1953121 | 05 مرداد 1402 ساعت 03:20 | 162.9K بازدید | 118 دیدگاه

تعادل مرکاتوی فوتبال ایران به هم می‌خورد

در انتظار نقل و انتقالات وحشتناک مردادماه!

در آستانه شروع لیگ، نقل و انتقالات تابستانی جان دوباره‌ای می‌گیرد.

در انتظار نقل و انتقالات وحشتناک مردادماه!

به گزارش "ورزش سه"، پنجره نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر با نزدیک شدن به هفته آغازین مسابقات، تب و تاب بالاتری به جامعه فوتبال داده و علاقه‌مندان به تیم‌های مختلف لیگ را به بالاترین میزان از حساسیت نسبت به اخبار رسانده است.

بیشتر تیم‌های مدعی لیگ برتر تکلیف کلی نقل و انتقالات خود را روشن کرده و اغلب در جستجوی گزینه مناسب برای پر‌کردن تک حفره‌های موجود در ترکیب خود هستند.

به همین بهانه در ادامه این مطلب با نگاهی کلی به نقل و انتقالات انجام شده توسط تیم‌های شاخص لیگ، نیازهای باقی‌مانده آنها را بررسی می‌کنیم؛

بولت سرشاخه پرسپولیس
قهرمان دو گانه فصل گذشته فوتبال ایران در فصل جدید با تقویت جدی ترکیب خود پا به رقابت‌ها می‌گذارد. سرخپوشان پایتخت که تا اینجای کار شهاب زاهدی، محمدحسین کنعانی‌زادگان و مسعود ریگی را جذب کرده و دیگر عیسی آل کثیر، سیامک نعمتی، کمال کامیابی‌نیا، شیخ دیاباته، پریرا و گوهری را در جمع خود ندارند، برای اسکواد فصل آینده همچنان به یک مهاجم احتیاج دارند که با توجه به گزینه‌های محدود و تقریبا نایاب داخلی، انتظار می‌رود مدیران این باشگاه با جذب بازیکن خارجی، نیاز گل محمدی را برطرف کنند.

1899833

بولت سرشاخه سپاهان
طلایی‌پوشان اصفهان مطابق انتظارات یکی از پرکارترین تیم‌های فصل نقل و انتقالات تابستانی لیگ ایران بودند و تا این لحظه با کاوه رضایی، رضا شکاری، هادی محمدی، رضا اسدی، احسان پهلوان و عیسی آل‌کثیر قرارداد امضا کرده و با بازیکنانی چون ریگی، علی‌محمدی، سلمانی، کاتاتائو و فرناندز نیز خداحافظی کرده‌اند. با این حال کار سپاهان تمام نشده و نیاز جدی این تیم به جذب یک هافبک مرکزی این تیم را در بازار تابستانی نگه داشته است. پستی که بعید است در شرایط فعلی با سهمیه داخلی پر شود و احتمالا مدیران باشگاه برای تقویت ترکیب تیم دست به خریدی خارجی بزنند.

1901803

بولت سرشاخه استقلال
بدون تردید عنوان ضعیف‌ترین عملکرد نقل و انتقالاتی فصل جدید به مدیریت آبی‌پوشان تعلق می‌گیرد. جایی که این باشگاه با از دست دادن دو ستاره اصلی فصل گذشته خود، برترین خط حمله لیگ را متلاشی‌شده می‌بیند و با جدایی رافائل سیلوا، ستون دفاعی‌اش را هم از دست داده است. با این حال جذب مهرداد محمدی، آرمین سهرابیان، ایمان سلیمی، محمدرضا خالدآبادی و آریا برزگر، استقلال را در لب مرز قرار داده تا با تقویت احتمالی با جذب مهاجم و هافبک، ورق را برگردانده و چهره مدعی جدی به خود بگیرد. روبرتو تورس، یاسین سلمانی و یک مهاجم خارجی، اولویت‌های مورد تاکید کادر فنی استقلال برای پیوستن به این تیم به شمار می‌روند.

1900863

بولت سرشاخه تراکتور
پرشورهای تبریز که پس از مدت‌ها با سرمربی فصل گذشته خود لیگ جدید را آغاز می‌کنند، احتمالا با تقریبی بالا، برترین نقل و انتقالات فصل جدید را به خود اختصاص دادند. جایی که با جذب پورحمیدی، خلیل‌زاده، خیمنز، آقایی، نعمتی، عارف آقاسی، عارف رستمی، مهدی شیری، محمد نادری، مهدی حسینی و البته امیرحسین حسین‌زاده و حفظ نفراتی چون آلوز و گوستاوو، اسکواد کم‌نظیری را در اختیار خمس گذاشته‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد لیست تراکتور هنوز برای تکمیل شدن به یک مهاجم داخلی احتیاج دارد و باید دید کادر فنی و مدیریتی تراکتور این جایگاه را برای کدام بازیکن متصور می‌شوند.

1897441

در کنار این تیم‌ها باید به این نکته هم توجه داشت که به هرحال لیگ بعضی اوقات قهرمانان غیرمنتظره و غافل‌گیرکننده‌ای را هم داشته است. مخصوصا این فصل که استقلال خوزستان به سطح اول لیگ برگشته و قطعا هیچ دنبال‌کننده‌‌ی جدی فوتبال ایران و به خصوص پرسپولیسی‌ها، اتفاقات لیگ پانزدهم را فراموش نمی‌کنند. پس بیایید درباره احتمال قهرمانی تیم‌هایی چون فولاد، گل گهر، مس رفسنجان و حتی ذوب آهن و آلومینیوم هم رویاپردازی کنیم.

فولاد با علیرضا منصوریان، تمرکز خود را روی استحکام خط دفاعی گذاشته و البته با جذب دو مهاجم، ترکیب را به نوعی زیر و رو کرده است اما هنوز در برخی خطوط به صورت جدی نیاز به تقویت دارد و از محمد علی‌نژاد، وینگر فصل گذشته سپاهان، به عنوان اصلی‌ترین بازیکن مدنظر این باشگاه برای حضور در اهواز نام برده می‌شود.

1897053

گل‌گهر سیرجان هم که با حضور سرمربی یونانی، پروژه تازه‌ای آغاز کرده است، یک هافبک پشت فوروارد را برای تعمیق اسکواد خود نیاز دارد تا جای خالی خدابنده‌لو را پر کند.

1901374

همچنین مس رفسنجان، تیم رده پنجم فصل گذشته نیز برای تکمیل ترکیب خود جذب یک مهاجم جدید را در دستور کار قرار دادند که ایمن حسین عراقی نزدیک‌ترین گزینه به این تیم محسوب می‌شود.

1898854

در این بین ذوب‌آهن اصفهان که با حضور محمد ربیعی فصل جدید را آغاز خواهد کرد هم می‌تواند با جذب یک مدافع وسط دیگر، ترکیب جذابی را راهی رقابت‌های لیگ برتر کند.

1900257

دیدگاه‌ها